Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 2.2 320 ei käynnisty enään talven jälkeen.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ihka
    Bimmer Rookie
    • Feb 2015
    • 56
    • finland

    e46 2.2 320 ei käynnisty enään talven jälkeen.

    Pyörittää hyvin mut kone pyörii niinkuin ei olisi mitään puristuksia.
    Sähköt eli kipinä mitä ilmeisemmin puuttuu.
    Toivottavasti antaa edes vikakoodia kun moottorin vikavalo palaa :{
  • Kylli-Täti
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2012
    • 499
    • Tampere

    #2
    Oliko tää kysymys? :think Eihän tähän voi oikeen sanoo mitään... mut kerros ny ne vikakoodit kun saat ne ihan vaan mun uteliaisuuden takia.

    Comment

    • MNi
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2008
      • 3144
      • Tampere

      #3
      Olisko klassinen liimaventtiili eli pitkää starttia ja akkua välillä ladaten jos hyytyy.

      Comment

      • ihka
        Bimmer Rookie
        • Feb 2015
        • 56
        • finland

        #4
        Originally posted by MNi View Post
        Olisko klassinen liimaventtiili eli pitkää starttia ja akkua välillä ladaten jos hyytyy.
        Tarkoittaa mitä?

        Comment

        • 205/65-15H
          BTCF Member
          • Mar 2008
          • 1422

          #5
          Originally posted by ihka View Post
          Tarkoittaa mitä?
          Jos autoa on vaikka siirretty ihan vähän ja sammutettu heti, voi kyseinen "liimaventtiili"-ilmiö esiintyä. Mulla on ollut samaisessa motissa tuo ilmiö yhden kerran ja osaan vältellä tarpeettomia käynistyksiä ja sammutuksia.

          Eli jatkat käynnistystä niin kauan kuin akussa riittää potkua. En muista helpottiko käynnistystä jos piti kaasupoljinta pohjassa. Vaikka pitkä startti kuulostaa ikävältä siitä ei liene autolle mitään vaaraa. Lopulta moottori alkaa käynistyä vajaapyttyisenä ja saanet auton käyntiin.
          e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
          e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
          Ioniq5 AWD -22
          Leaf 40kwh -18

          Comment

          • Spetke
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 3452
            • Janakkala

            #6
            Vaihda ensiksi uudet sytytystulpat.
            Sitten pitkä startti perään.
            Ei siitä pitkästä startista muuta haittaa ole kuin, että itse startti saattaa ottaa itteensä kun lämpenee liikaa.
            ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

            Comment

            • kani
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2003
              • 699
              • Espoo

              #7
              Onko näissä M54 koneissa esiintynyt paljon myös tuota? E36 M50B20TU kärsi tuosta pari kertaa pidempien seisotuksien yhteydessä jos erehtyi välissä lyhyesti siirtämään. Oli sangen ärsyttävä ilmiö.
              E46 330Ci cabrio + EP3 Civic Type-R

              Comment

              • peto2
                BTCF Member
                • Jan 2007
                • 8266
                • Järvikylä (Nakkila)

                #8
                "Liimaventtiilistä" kärsivän manuaalivaihteisin auton saa helposti käyntiin hinaamalla. Ei tarvii polttaa starttia.
                F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                ex:
                E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                Nakkaa privaa jos tarvetta.

                Comment

                • ihka
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2015
                  • 56
                  • finland

                  #9
                  Arvatkaa nyt hiukan mikä on liimaventtiili?

                  Comment

                  • Kylli-Täti
                    Bimmer Fanatic
                    • Apr 2012
                    • 499
                    • Tampere

                    #10
                    Originally posted by ihka View Post
                    Arvatkaa nyt hiukan mikä on liimaventtiili?
                    Probleeman sielunelämästä on monta eri versioo, mutta jenkit sanoo syyn olevan moottorin "cold start enrichment" jollon heti käynnistyksen jälkeen pumpataan suhteessa enemmän bensaa mitä ilmaa sylinteriin. Muita syitä voi googlettaa tolla liimaventtiilillä.

                    Comment

                    • pomo
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2013
                      • 429
                      • Oulu

                      #11
                      No joko käy?
                      --Sääliä saa kuka vaan, kateus pitää ansaita--

                      E46 320 Cab

                      Comment

                      • ihka
                        Bimmer Rookie
                        • Feb 2015
                        • 56
                        • finland

                        #12
                        Jep.
                        Kiitokset.

                        Comment

                        • MNi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2008
                          • 3144
                          • Tampere

                          #13
                          Lainaan selvitykseksi Supan kommentin täältä: KLIK:

                          "Nostajat ylitäyttyy öljystä ja venttiili jää kantamaan => ei puristuksia."

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎