Tutun pirssi kyseessä, E46 330DA -01 ajettu 400tkm.
Auto heittää automaattivaihteiston vikatilaan satunnaisissa ajotilanteissa, lähes poikkeuksetta viimeistään aina kun antaa autolle kaasua sen verran, että kierrokset kohoaa yli 3000rpm ja aina kun käyttää kickdownia.
Auto toimii startatessa ok vikatilan ilmenemiseen saakka ja vikatila nollaantuu, kun käyttää virrat pois ja avaa kuskin oven. Olen ajanut autolla itse n. 50km, jolloin tutkailin vaihteiston käyttäytymistä.
Vikatilassa keppihämmennys ei toimi; vaihtaa kyllä kojetaulussa vaihdetta, mutta laatikko ei vaihda, pitää siis yhden ja saman vaihteen päällä vikatilassa ollessaan riippumatta D/S asetuksista.
Eilen auto myös 120-130km/h nopeuksissa luistatti vikatilassa ollessaan hetkellisesti. Kierrokset painuivat 5-6000rpm saakka, mutta auto ei kiihtynyt lainkaan. Hetken tasakaasun jälkeen kiihtyi taas iloisesti vikatilavaihteella rajoittajalle saakka.
Koodit tsekattu Vantaan Raskoneella, antoi koodeiksi 36 (vaihteenvalvonta 4) ja 37 (vaihteenvalvonta 5). Samaisessa paikassa vaihdettu myös vaihteistoöljyt ja suodatin. Vika jatkuu edelleen tämän operaation jälkeen.
Itsellä on nyt kyllä sormi suussa tämän kanssa, oisko ideaa missä vika voisi olla tai mitä voisi kotikonstein vielä yrittää tehdä/tarkistaa? Kaikki vinkit ovat tervetulleita, auto toimii muutoin todella hienosti.
-Jefu
Auto heittää automaattivaihteiston vikatilaan satunnaisissa ajotilanteissa, lähes poikkeuksetta viimeistään aina kun antaa autolle kaasua sen verran, että kierrokset kohoaa yli 3000rpm ja aina kun käyttää kickdownia.
Auto toimii startatessa ok vikatilan ilmenemiseen saakka ja vikatila nollaantuu, kun käyttää virrat pois ja avaa kuskin oven. Olen ajanut autolla itse n. 50km, jolloin tutkailin vaihteiston käyttäytymistä.
Vikatilassa keppihämmennys ei toimi; vaihtaa kyllä kojetaulussa vaihdetta, mutta laatikko ei vaihda, pitää siis yhden ja saman vaihteen päällä vikatilassa ollessaan riippumatta D/S asetuksista.
Eilen auto myös 120-130km/h nopeuksissa luistatti vikatilassa ollessaan hetkellisesti. Kierrokset painuivat 5-6000rpm saakka, mutta auto ei kiihtynyt lainkaan. Hetken tasakaasun jälkeen kiihtyi taas iloisesti vikatilavaihteella rajoittajalle saakka.
Koodit tsekattu Vantaan Raskoneella, antoi koodeiksi 36 (vaihteenvalvonta 4) ja 37 (vaihteenvalvonta 5). Samaisessa paikassa vaihdettu myös vaihteistoöljyt ja suodatin. Vika jatkuu edelleen tämän operaation jälkeen.
Itsellä on nyt kyllä sormi suussa tämän kanssa, oisko ideaa missä vika voisi olla tai mitä voisi kotikonstein vielä yrittää tehdä/tarkistaa? Kaikki vinkit ovat tervetulleita, auto toimii muutoin todella hienosti.
-Jefu
Comment