Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Touring -2001 peräkärryn johtosarjan kytkentä...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • expertti
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2005
    • 866
    • Kainuu

    E46 Touring -2001 peräkärryn johtosarjan kytkentä...

    En pikaisella haulla löytänyt osumia, joten käännyin puoleenne. Onko joku itse kytkenyt peräkärryn johtosarjan ko lullaan? Itsellä sellainen ongelma että peräkärryn suuntavilkut ei toimi, ei vilkuta ei. Jos pistokkeen kytkee autoon, menee auton vilkut sekaisin(nopea vilkutus molemmissa vilkuissa) ja kuittaantuu kun akun kengän käyttää irti.
    Lisäksi ostin erillisen testerin jolla voi tarkistaa sekä auton että peräkärryn johdotuksen ja sen perusteella peräkärryn johdotus ok, kaikki pelaa. Mutta auton pistokkeesta ei löydy johdotusta sivuvilkuille(testeri kertoo syyksi jos vilkkujen testivalo ei syty). Autossa on 13 -napainen pistoke jossa erillinen, irroitettava muunnin 7- reikäiseksi.

    Yleismittarilla koitin tutkia suoraan auton 13- napaisen pistokkeen kautta tuleeko jännitettä, mutta ei sieltä kyllä sitä löytynyt kuin millivoltteja vilkun reiistä... Hankalaa hieman kun ei jatkuvaa virtaa vilkuille tule...

    Autossa näyttäisi olevan joku "virallinen" johtosarja, VDO- moduli(valkoinen sellainen) takakontin sivuseinässä osoituksena siitä? Tarviiko modulia ja onko tarvetta sitä koodata autoon?!?

    Mistä ja miten voisin jatkaa vian selvittämistä tai johtojen selvittelyä. Ilmeisesti rosvoliittimin otetaan virta johtosarjaan suoraan takavaloilta?!?
  • expertti
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2005
    • 866
    • Kainuu

    #2
    Tai osaako joku kertoa minne Kajaanissa kannattaisi viedä tutkittavaksi tuo johdotus....?

    Comment

    • suppari
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2006
      • 4049
      • Turku

      #3
      Jos tuolla signaturen arsenaalilla ei saa vikaa selville niin jo on kumma

      Tarvike ohjaimeen tulee muistaakseni pelkkä plus,miinus, jarruvalo ja olikohan toinen vilkku. Loput tulee väylästä ja ei tosiaan tarvitse koodata �� ja ilman sitä pömpeliä ei tietenkään toimi.
      sigpic
      P:0409699000

      JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
      tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
      huollot/korjaukset!

      BMW E&F sarjaan.
      Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
      8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
      AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

      Comment

      • Esal
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2009
        • 1344
        • Lempäälä

        #4
        Omaan e46 kun joskus hommasin koukun ja johtosarjan, niin siitä lootasta meni tosiaan ryöväreillä takavalojen johdoista ja väylään joku kytkentä ja 1 johto piti viedä valoyksikölle kojelaudan taakse asti. Ja tietysti virta ja maa. On toiminut, ja osaa mykistää parkkitutkan.

        Oliskohan tuo expertin ohjainboksi vaan yksinkertaisesti rikki?
        *** E53 X5 3.0d 2005 ***

        Comment

        • expertti
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2005
          • 866
          • Kainuu

          #5
          Kiitos kommenteista. Tutkinut asiaa ja löytänyt katkenneita johtoja johtosarjasta. Kokeilen korjata(uusin rasian koukulle ja johtosarjan johtimien uudelleen liittäminen) ja tutkin onko edelleen sama tilanne.

          Comment

          • Wespa
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2016
            • 1832
            • Karjaa

            #6
            Pistetään vaikka tähän jatkoksi kun mullakin on työn alla toisesta Touringista irrotetun Westfalian asennus omaani, ilmeisesti ihan orkkis johtosarjalla (ainakin kaapelia on pirusti). Ei kai parkkitutkalla varustettuun autoon tarvitse hommata vielä tällaista, eikös homma toimi sillä valkoisella moduulilla ok: http://www.schmiedmann.fi/displaypro...49910&pty=uusi Vai mikä lienee tuon Jaegerin boksin tarkoitus? :think

            Olisiko jollain laittaa kuvaa minne tuon valkoisen ohjainmoduulin Touringissa on asentanut? Juubin ohjeissa se tulee samaan paikkaan joissa parkkitutkallisissa autoissa on jo PDC-moduuli, vai mahtuuko se muka liittimineen siihen viereen jotenkin siististi? Entä löytyykö jostain hyviä ohjeita miten tarvittavat johdot saa vietyä kontista sulakerasialle asti siististi, akkukaapelia seuratenko?
            E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
            Porsche 944 -86 (DE)
            Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

            Comment

            • MNi
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2008
              • 3143
              • Tampere

              #7
              EBA:n mukaan oikeaa sisälaitaa: KLIK. Tuon mukaan PDC:n holderissa olisi paikka myös trailer modulelle.

              B-pilarin alalaidan muovipaneeli (osa 11: KLIK) on kahdella muoviniitillä (osa 12) kiinni, näistä mulla ainakin toinen katkesi sisään ja sai ihan kiitettävästi vääntää Bilteman muovityökaluilla alareunasta että paneeli ylipäätään lähti irti. Kätevästi osaa 12 on kolmea eri varianttia, muistaakseni alkuperäinen oli tämä clip, black 52201964201. Kun juuri tuota ei ollut, myös muistaakseni ovipahvin kiinnieklipsut sopivat tuohon.

              Oviaukkojen alareunan somistemuovit (osa 3 eteen ja osa 4 taakse: KLIK) tais pakkasella irrottaessa hajota molemmat, erityisesti takaoven muovi oli aika hauras. Kiinnikkeet 6 muistaakseni säilyi ehjina, mutta niiden kiinnityskorvakkeet osissa 3 ja 4 eivät kestäneet avaamista. Tai sitten en vaan osannut.

              En siis vetänyt trailer-modulia, muuta kaapelointia reititin kylläkin tuolla. Trailer modulen kaapeli ei ole paksu joten se mahtuu kriittisimmästä paikasta eli takaoven somistemuovin ja takapenkin välisestä solasta ihan heittämällä.

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎