Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 Puhelin/Bluetooth ei toimi

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hanza
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 1931
    • Juvan Shell. Requiescat in pace

e46 Puhelin/Bluetooth ei toimi

Eli auto on 1/2005 valmistunut e46 coupe ja varusteina mm:

S609A Navigationssystem Professional Navigation system Professional
    S612A BMW Assist BMW Assist
    S633A Vorbereitung Handy Business Preparation, mobile phone, Business

Ongelmana on, että ajotietoneen näytöltä on kadonnut "Telephone" kohta ja puhelin ei saa yhteyttä autoon.
    Ensiapuna olen kokeillut akun irtikytkentää, TCU-moduulin irtikytkentää ja olen tarkistanut sulakkeet 7 ja 39(olivat ehjät).

Ilmeisesti tämä on se TCU/bt käikäle. Onko tämä rikki vai mistä jatkan ongelman lisäselvittelyä?

Itehän pilikon aina kokonaisen poppamiehen leivälle koska a) ne on tulisia ja b) nee kerit pois isäm maasta

t: luft waffel

"Vitun penaristit. Melkein kun nissanistit mutta homompia"
  • Hanza
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 1931
    • Juvan Shell. Requiescat in pace

Juuh elikkäs. Uusi TCU laitettu. Liitin järjestys eri, mutta laitoin värin väriin.

Nyt Telephone näkyy taas obc:ssä, mutta bluetooth ei millään parita.
    Kokeiltu kahdella eri puhelimella, mutta ei mitään eloa. Puhelimet eivät näe autoa ja vice versa.

Onko tuo käikäle DOA vai eikö sitä ole koodattu oikein?
    Pystyneekö inpalla testaamaan kenties tuon tcu:n vai mitä helvettiä.

Itehän pilikon aina kokonaisen poppamiehen leivälle koska a) ne on tulisia ja b) nee kerit pois isäm maasta

t: luft waffel

"Vitun penaristit. Melkein kun nissanistit mutta homompia"

Comment

• MNi
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2008
      • 3143
      • Tampere

INPAlla ei muistaakseni pysty, tai riippuu varmaan skripteistä. Mulla ei ainakaan ole sellaista skriptiä joka osaa TCU:n lukea. ISTA Rheingoldilla varmaan pystynee?

Mitenkähän lienee bluetooth-antenni? Sehän on takamatkustajan tuhkakupin alla. Nosta kuppi irti, pohjalta kaksi muoviruuvia pois, muovinen kaukalo ylös, löytyy kaksi peltiruuvia. Ne kun irroittaa niin voi suorittaa akrobaattitempun takapenkillä ja taikoa silmän tai kameran sopivaan asentoon, kohottaa pikkasen kyynärnojan takareunaa ylös niin hanttarin puolelta pitäisi näkyä antennin liitin. Itse otin sen irti omastani kun laitoin aftermarket-bluetoothin TCU:n sijaan. Ehkä jos tuota liitintä heiluttelee jos siellä vaikka on kontaktihäiriö. Vähän heikonlaisesti oli tilaa mutta omilla nakkisormilla sain nitkutettua liittimen irti.

Comment

Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎