Moro!
Osaisko ketään jeesiä ton Bimmerin kans. Autohan on 2000 vuoden E46 320i (150hp). Olin normaalisti ajamassa kyseistä autoa, kunnes matka loppui kuin seinään. Mittaristoon syttyi moottorinvikavalo, EML valo ja luistoneston valo, eikä auto enään reagoinut kaasuun. Tää tapahtui siis siten, kun oli 2-vaihde päällä ja tein kovan kiihdytyksen, sit matka loppui siihe. Sain 1-vaihteella pumpattua auton läheiselle Shellin parkkipaikalle.
Auto vietiin huoltoon jossa luettiin vikakoodit, no sieltä tuli niitä noin 5kpl. Nollaamalla neljä hävisi, sekä mittarista saatiin vikavalot pois, mutta yhtä herjasi vielä. Pakonokka-akselin tunnistin anturi, se oli rikki ja se vaihdettiin.
Auto toimi päivän, kunnes teki saman jutun, jätti tielle. Täysin samalla tavalla, kiihdytin rampista pois ja matka loppui, samat valot mittariin jne. Auto taas huoltoon. Ja tiedoksi, että autoa pystyy ajamaan kun EML- valo ei pala, mutta silloinkin vaan hyvin varovasti.
Vikakoodit luettiin uudelleen ja nyt se herjaa kaasuläppään?? Juurikin vikakoodinumeroilla 75 ja A9, miten auton saisi kuntoon? Autolla pystyy nyt taas ajamaan kun olivat käyneet koeajolla nollauksen jälkeen. Teki kovia ja normaalejä kiihdytyksiä, eikä tehnyt mitään, toimi normaalisti. Mutta epäilen että kun taas ajaa pidemmän tovin niin ollaan tienposkessa..?
Mitä luulette? Pitäisikö kaasuläppä vaihtaa, vai onko sekin turhaa, koska ei osannut sanoa varmuutta senkään auttamisesta asiaan. Kumma juttu.
Muille sattunut moista? Kiitos vastauksista jo etukäteen.
-Late
Osaisko ketään jeesiä ton Bimmerin kans. Autohan on 2000 vuoden E46 320i (150hp). Olin normaalisti ajamassa kyseistä autoa, kunnes matka loppui kuin seinään. Mittaristoon syttyi moottorinvikavalo, EML valo ja luistoneston valo, eikä auto enään reagoinut kaasuun. Tää tapahtui siis siten, kun oli 2-vaihde päällä ja tein kovan kiihdytyksen, sit matka loppui siihe. Sain 1-vaihteella pumpattua auton läheiselle Shellin parkkipaikalle.
Auto vietiin huoltoon jossa luettiin vikakoodit, no sieltä tuli niitä noin 5kpl. Nollaamalla neljä hävisi, sekä mittarista saatiin vikavalot pois, mutta yhtä herjasi vielä. Pakonokka-akselin tunnistin anturi, se oli rikki ja se vaihdettiin.
Auto toimi päivän, kunnes teki saman jutun, jätti tielle. Täysin samalla tavalla, kiihdytin rampista pois ja matka loppui, samat valot mittariin jne. Auto taas huoltoon. Ja tiedoksi, että autoa pystyy ajamaan kun EML- valo ei pala, mutta silloinkin vaan hyvin varovasti.
Vikakoodit luettiin uudelleen ja nyt se herjaa kaasuläppään?? Juurikin vikakoodinumeroilla 75 ja A9, miten auton saisi kuntoon? Autolla pystyy nyt taas ajamaan kun olivat käyneet koeajolla nollauksen jälkeen. Teki kovia ja normaalejä kiihdytyksiä, eikä tehnyt mitään, toimi normaalisti. Mutta epäilen että kun taas ajaa pidemmän tovin niin ollaan tienposkessa..?
Mitä luulette? Pitäisikö kaasuläppä vaihtaa, vai onko sekin turhaa, koska ei osannut sanoa varmuutta senkään auttamisesta asiaan. Kumma juttu.
Muille sattunut moista? Kiitos vastauksista jo etukäteen.
-Late
Comment