Announcement

Collapse
No announcement yet.

m57n pakosarja

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • koskela92
    Newbiemmer
    • Jul 2009
    • 21
    • Luumäki

    m57n pakosarja

    Autosta hajosi surullisen kuuluisa vaihdelaatikko ja sitä irroittaessa huomasin että turbo oli irti pakosarjasta... Elikkästä mitäkautta se kuuluisi irroittaa kun alapuolella on apurungon poikkiputki joka estää katin irroituksen. pitääkö koko moottori pakettia puottaa alaspäin vai pitääkö ottaa koko venttiilikoppa irti että pääsee näkemään pakosarjan?
    Auto on e46 330xd m57n moottorilla
    Last edited by koskela92; 24-10-2015, 16:35.
  • koskela92
    Newbiemmer
    • Jul 2009
    • 21
    • Luumäki

    #2
    Kannattaako tilalle laittaa valurautanen pakosarja, ja onko muuta mitä kannattaa tarkastella samalla kun auto on purettu?

    Comment

    • Juhnukka
      BTCF Member
      • Mar 2014
      • 604
      • Lohja

      #3
      Venttiilikoppa irti

      Ainakin m47n koneessa näkee pakosarjan kun ottaa venakopan irti
      Vikakoodien lukua (ista-D/inpa) ja pieniä koodauksia (NCS expert) Uudellamaalla +358409321366

      Comment

      • MNi
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2008
        • 3143
        • Tampere

        #4
        Pakosarjan voi todistetusti vaihtaa myös yläkautta ja samalla vaihtaa venttiilikopan tiivisteen. Tarvitsee alipainepumpun päähän tiukkiin mutkiin tarvitsee pikkasen tiivistesilikonia, esim. Drei Bond 1209 30ml 07 58 9 062 376 (osa 3, KLIK). Suuttimet pitää irroittaa. Samalla vaivalla vaihtaa ylivuotoletkun, kannattaa varoa sitä nelipiippuista, muovista yhdekappaletta. Pajalla oli särkynyt kun olivat uutta ylivuotoletkua kiinnittäneet.

        Harkitsisin vakavasti ebay.co.uk:sta tiirailemaan M57N cast iron manifold -hakusanoilla valurautaista pakosarjaa. Tiivisteet, turbolle ja lohkon puolelle, on vaihdettava samalla, samoin kuparoidut mutterit pinnapultteihin.

        Jotkut ovat myös sissinä vaihtaneet myös gynekologityyliin poistamatta muuta kuin ilmansuotimen....

        Jos pakosarja on jo täysin poikki, kannattaa kaapelit ja alipaineletkut tarkastaa, kuuma pakokaasu tekee äkkiä hallaa muovi/kumiosille.

        Vaihtaisin suosiolla ainakin turbolle menevät alipaineletkut. Jos turbon alipaineventtiili on ottanut kipeää ja imusarjasta on läpät poistettu, niiden venttiilit ovat ristiin käypäiset. Täsmälleen samalla varaosanumerolla.

        Comment

        • Pekumie
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2010
          • 243
          • -

          #5
          Originally posted by MNi View Post
          Harkitsisin vakavasti ebay.co.uk:sta tiirailemaan M57N cast iron manifold -hakusanoilla valurautaista pakosarjaa. Tiivisteet, turbolle ja lohkon puolelle, on vaihdettava samalla, samoin kuparoidut mutterit pinnapultteihin.

          Jotkut ovat myös sissinä vaihtaneet myös gynekologityyliin poistamatta muuta kuin ilmansuotimen....
          Vaihdoin itselle M57 koneiseen yläkautta pakosarjan ja onnistuu kyllä ilman venttiilikopan irroitusta. Vaatii hermoja ja aikaa, mutta säästyy paljolta purkamiselta, joten suosittelen topikin aloittajalle tätä vaihtoehtoa.

          Suosittelen myöskin tuota valurautaista pakosarjaa ebaysta, samalla vaihtaisin (kuten vaihdoin itsellekkin) pinnapultit, "kupariset" mutterit, turbon kiinnityspultit sekä tiivisteet turbolle ja pakosarjalle. Pinnapulttien vaihto on aika hermoja raastavaa varsinkin venttiilikoppa paikoillaan, mutta onnistuu!

          Comment

          • koskela92
            Newbiemmer
            • Jul 2009
            • 21
            • Luumäki

            #6
            En ruvennut tappelemaan joten purin venttiilinkopan irti, ja sieltähän se pakosarja löytyi eikä irroittamisessa ollut mitään ongelmia. Mutta nyt tässä samassa konkurssissa pitäsi vielä vaihtaa eteen iskarit ja taakse iskarit sekä jouset, mistäköhän niitä kannattaisi kysellä ja mitä eroa on alle 2002 mallin iskareissa verrattuna uudempii?
            Last edited by koskela92; 02-11-2015, 19:20.

            Comment

            • Bullitt
              BTCF Member
              • Jul 2002
              • 2786
              • Turku

              #7
              Kannattaa melkein harkita Eibachin alustasarjaa. Niitä saa nykyään niin halvalla, että 2 tarvikejousta taakse maksaa jo 2/3 koko sarjan hinnasta. Omassa nelivedossa on Eibachin sarja, eikä ainakaan hirveän matala tullut, ja pistin sellaisen juuri sen takia, kun iskareita piti muutenkin vaihtaa. Jos vaihdat ylätukilaakerit eteen, niin älä ainakaan Ruvilleja ota, ne on ihan paskat.


              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎