Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bmw e46 33oda (ratkaistu)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • expertti
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2005
    • 873
    • Kainuu

    Bmw e46 33oda (ratkaistu)

    Onko tämäkin niitä tyyppivikoja..

    Aamulla auto lähti käyntiin normaalisti. Ajoin sata metriä. Sammutin. Sitten lähdin uudelleen liikkeelle. Auto käynnistyy normaalisti. Käy noin 10 sekuntia, sammuu.

    Vikakoodit luettu:

    EDIT: Ilmeisesti nokka-akselin tai kampiakselin tunnistin vika? Ei kellään sattuisi olemaan jouten edellisiä, uusia..?
    Last edited by expertti; 21-05-2018, 00:39.
  • MNi
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2008
    • 3143
    • Tampere

    #2
    Kampuran asentoanturi.

    Jos nokan anturi antaa heikkoa signaalia niin moottori pysyy kuitenkin käynnissä. Mikäli kampuran anturi antaa huonon signaalin niin DDE sammuttaa moottorin. Suositellaan orkkisanturia tuonne kampuraan. On niin vittumaisessa paikassa ettei viitsi montaa kertaa vaihtaa. Nokan anturin vaihtaa vaikka parkkiksella.

    Comment

    • expertti
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2005
      • 873
      • Kainuu

      #3
      Originally posted by MNi View Post
      Kampuran asentoanturi.

      Jos nokan anturi antaa heikkoa signaalia niin moottori pysyy kuitenkin käynnissä. Mikäli kampuran anturi antaa huonon signaalin niin DDE sammuttaa moottorin. Suositellaan orkkisanturia tuonne kampuraan. On niin vittumaisessa paikassa ettei viitsi montaa kertaa vaihtaa. Nokan anturin vaihtaa vaikka parkkiksella.
      Kiitti vaivasta ja avustasi jälleen. Joo, itsellä samat "tuntemukset" että molemmat vaihtoon. Mutta täytyy kyllä sanoa että voiko huonompaa tuuria taas olla auton kanssa. Vaikka onhan tässäkin kyse mitä ilmeisimmin ns tyyppivioista johon tuuri ei taida ainakaan isosti vaikuttaa. Ehkä enempi siihen että minne ja milloin auto hyytyy....
      Last edited by expertti; 17-10-2015, 06:18. Reason: Typo

      Comment

      • expertti
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2005
        • 873
        • Kainuu

        #4
        Netistä ei löydy kuin Febi tai Hella -merkillä ja Febi olis tarvike, Hella alkuperäinen. Niukasti näyttää olevan liikkeitä missä noita edes myynnissä. Onko tuo Febi miten huono vaihtoehto laadultaan?

        EDIT: Olisin tilannut Hellan, mutta eipä löydy shoppia missä olis myynnissä.
        Last edited by expertti; 17-10-2015, 21:27.

        Comment

        • MNi
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2008
          • 3143
          • Tampere

          #5
          Pari lisähuomiota WDS:stä, olet varmaan löytänyt jo tämän saitin:

          Engine speed detection DDE

          Two sensors are used to detect the engine speed and the position of the camshaft and the crankshaft:
          • Crankshaft position/rpm sensor
            The DDE control unit uses the crankshaft signal to calculate the precise engine speed and detect the TDC positions for each cylinder.
          • Camshaft Hall-effect sensor
            The DDE control unit uses the camshaft signal to determine whether a cylinder is at TDC on the compression or exhaust stroke. Only if those signals are correctly detected can the DDE control unit activate the correct injector at the correct time.

          For starting the engine, the DDE control unit checks the following conditions:
          • the two signals must not have any faults
          • the signals must be detected in a specific chronological sequence

          This process is referred to as synchronisation and is only performed when the engine is started. The DDE control unit cannot activate the correct injector at the correct time unless synchronisation has been completed.
          Engine start is not possible without synchronization!


          Camshaft Hall sensor DDE 5.0/5.1

          The camshaft Hall-effect sensor is mounted at the top front of the cylinder head cover. A rectangular lobe which moves past the Hall-effect sensor is located at the front of the camshaft. The DDE control unit evaluates the resulting voltage signal (one square-wave signal per camshaft revolution). This signal is used for synchronization purposes:
          Synchronization sequence: when the engine is started, the DDE control unit detects from the camshaft signal whether a cylinder is at TDC on the compression or exhaust stroke. At the same time, the crankshaft sensor signal must be detected in the correct sequence.
          Only if those signals are correctly detected can the DDE control unit activate the correct injector at the correct time.
          Engine start is not possible without synchronization!

          Troubleshooting

          The following faults are monitored:
          • 3EC0, No camshaft sensor signal
          • 3EC1, Camshaft sensor signal incorrect

          • 3ED0, Temporary loss of camshaft sensor signal
          • 3ED1, Camshaft sensor signal temporarily incorrect
          • In addition, the speed difference between the camshaft and crankshaft is monitored

          Consequences:
          In case of failure during engine operation: No effect; however, the next time an attempt is made to start the engine, it will not start.

          Crankshaft speed sensor DDE 5.0/5.1

          The engine speed sensor is located in the rear end cover of the crankcase. The DDE control unit supplies the sensor with ground (M_KWG) and a supply voltage of 5 V (U_KWG).

          <lyhennetty>

          Troubleshooting

          The following faults are monitored:
          • 3E90, No crankshaft speed sensor signal
          • 3E91, Crankshaft speed sensor signal incorrect
          • 3E90, Temporary loss of crankshaft speed sensor signal
          • 3E91, Crankshaft speed sensor signal temporarily incorrect
          • In addition, the speed difference between the camshaft and crankshaft is monitored.

          Consequence:
          • Engine shuts down

          Comment

          • MNi
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2008
            • 3143
            • Tampere

            #6
            Jos etsimäsi osanumero on osa 8 eli 13627809334 täältä: KLIK, niin autoteilemann.de ainakin löytää boschilaisen: KLIK, samoin profiteile.de: KLIK.

            Itse hankkisin orkkisena, esim. GP: KLIK.

            Comment

            • expertti
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2005
              • 873
              • Kainuu

              #7
              Originally posted by MNi View Post
              Jos etsimäsi osanumero on osa 8 eli 13627809334 täältä: KLIK, niin autoteilemann.de ainakin löytää boschilaisen: KLIK, samoin profiteile.de: KLIK.

              Itse hankkisin orkkisena, esim. GP: KLIK.
              Tuo taitaa olla uudemmalle autolle, M57n -moottorille, mulla M57. Minun osanumero on 13622247926 kampiakselin tunnistin ja 13627794646 nokka-akselin tunnistin.

              Erikoista noissa varaosissa on vielä tuo että tuota kampiakselin tunnistinta näyttää olevan tarvikkeena että orkkiksena Hellan tekemänä, numerolla 13622247926H. Painovirhettä varmaan, luulis orkkis olevan?

              klik
              Last edited by expertti; 18-10-2015, 05:02.

              Comment

              • expertti
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2005
                • 873
                • Kainuu

                #8
                Originally posted by MNi View Post
                Pari lisähuomiota WDS:stä, olet varmaan löytänyt jo tämän saitin:

                Engine speed detection DDE

                Two sensors are used to detect the engine speed and the position of the camshaft and the crankshaft:
                • Crankshaft position/rpm sensor
                  The DDE control unit uses the crankshaft signal to calculate the precise engine speed and detect the TDC positions for each cylinder.
                • Camshaft Hall-effect sensor
                  The DDE control unit uses the camshaft signal to determine whether a cylinder is at TDC on the compression or exhaust stroke. Only if those signals are correctly detected can the DDE control unit activate the correct injector at the correct time.

                For starting the engine, the DDE control unit checks the following conditions:
                • the two signals must not have any faults
                • the signals must be detected in a specific chronological sequence

                This process is referred to as synchronisation and is only performed when the engine is started. The DDE control unit cannot activate the correct injector at the correct time unless synchronisation has been completed.
                Engine start is not possible without synchronization!
                Tuossa sanotaan ettei moottori voi käynnistyä jos nuo ehdot ei täyty. Minulla moottori käy muutaman sekunnin ja sitten sammuu...

                Tuli tuossa vielä mieleen sekin asia, että kun sille laatikon modaukselle piti se moottorin nopeustieto ottaa ECU:lta, niin käytin silloin 52 -pin johtosarjan irti ja sieltä yhden johdon(pin 31) irti jotta saan kutistesukan tinauksen päälle. Ettei vaan tuo johto nyt sitten aiheuta ongelmaa. En kyllä huomannut että siellä olisi irrallisia osia tms, jotka olisi voinut jäädä välistä tai väärään asentoon.. Autolla kuitenkin ajettu tuon jälkeen useastikin.
                Johdot ko liittimessä on kiinni sellaisilla väkäsillä(jokaisessa johdossa oma erillinen liitin jossa tuo lukitus) ja kun niitä saa liikutettua, johdin lähtee irti. Olisko nyt johdin jotenkin irronnut tms. Pitää koittaa tsekata tuokin vielä.
                Last edited by expertti; 18-10-2015, 04:03.

                Comment

                • expertti
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2005
                  • 873
                  • Kainuu

                  #9
                  ....Tämä oli oikeasti huonoa tuuria tällä kertaa. Nimittäin kävelin tänään korjaamolle tutkimaan autoa ja tuota signaalijohdon asennusta. Huomasin heti kun muovisen boksin avasin että modauksen signaalijohdon pää oli paljaana ja nojasi ECU:n metalliseen kuoreen. Oli teippi irronnut ja irrallaan oleva johto tippunut alas. Eli nostin johdon ja teippasin. Nyt auto toimii!!!

                  Comment

                  • MNi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2008
                    • 3143
                    • Tampere

                    #10
                    WDS:n tekstit koski M57N:ää kun ei ollut tietoa moottorin laadusta. Näin se joskus menee että edestään löytää mitä taakseen jättää. Hyvä että selvisi.

                    Comment

                    • böntti
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2011
                      • 2857
                      • Tampere

                      #11
                      edit. Ei mitään...
                      -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                      -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                      -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                      -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                      -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎