Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kytkinpäivitys ja Kiinteä vauhtipyörä e46 328i PAINELAAKERI ONGELMA!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • teemu.k
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2010
    • 486
    • raahe

    Kytkinpäivitys ja Kiinteä vauhtipyörä e46 328i PAINELAAKERI ONGELMA!

    Pitäisi päivittää luistava kytkin ja samalla työllä laittaa kiinteä vauhtipyörä kaksoismassan tilalle.
    Mistä bmw malleista sopii kiinteä vauhtipyörä m52b28tu moottoriin?
    Mitä asetelmaa ja levyä olette käyttäneet?:think

    Tällähetkellä 380nm vääntöä, joten pitäisi olla enemmän vääntöä kestävä paketti.

    -Teemu
    Last edited by teemu.k; 30-12-2015, 09:44.
  • pwee
    Bimmer Rookie
    • Apr 2015
    • 193
    • Espoo

    #2
    Clutchmastersilta löytyy täydellinen kytkin paketti.sisältää kiinteän kevennetyn vauhtipyörän ja painelaakerin.
    Hintaa kyllä tulee 1100-1200e voihan sen löytää halvemmallakin jostain ebaysta.
    E81 130i M-sport
    E91 330d M-tech
    E46 330ci
    E46 320i M-tech II
    E46 323ci
    E46 328i
    E46 320d touring
    E46 318ti
    E39 523i
    E36 328ci wiesmann
    E36 325ci
    E36 325tdi

    Comment

    • teemu.k
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2010
      • 486
      • raahe

      #3
      Niinpä näyttää löytyyvän. Aika hinnoissa tuntuu olevan. Olisi kiva tietää jos jollain olisi tietoa, että sopiiko mistään muusta bemarista vauhtipyörä :think
      jos löytys edullisempi ratkaisu..

      Comment

      • jr66
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 16368
        • Asikkala

        #4
        Originally posted by teemu.k View Post
        Olisi kiva tietää jos jollain olisi tietoa, että sopiiko mistään muusta bemarista vauhtipyörä :think
        jos löytys edullisempi ratkaisu..
        Sopiiko m30 -koneesta ?
        Toisaalta, 328i ja 380 Nm niin ei kai tuota vääntöäkään ilmaiseksi ole saatu :think

        Comment

        • teemu.k
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2010
          • 486
          • raahe

          #5
          Ei mitään tietoa käykö tuo m30 vauhtipyörä. Varmaan järkevin ostaa jostain uutena valmis sarja jossa tulee vauhtipyörä, levy ja asetelma.:think
          Sopii ainakin paikoileen heittämällä eikä tarvis tapella.
          Mutta jos joku on omaansa laittanut jostain muusta bemarista vauhtipyörän, niin olisi mukava tietää mikä sinne sopii...

          Vortech ahtimella on lisätehoa jonkun verran tullut. Ei onneksi itselle paljoa maksanut tuo ahdin

          Comment

          • pwee
            Bimmer Rookie
            • Apr 2015
            • 193
            • Espoo

            #6
            Ihan mielenkiinnosta,ootko katsastanut auton nyt näiden uusien muutoksien myötä?
            Menikö hyvin? Itselläkin e46 328i
            Kyllähän siihen järkevintä olisi uusi kytkin yms.hommata.
            Onhan ne aika tyyriitä kyllä.
            E81 130i M-sport
            E91 330d M-tech
            E46 330ci
            E46 320i M-tech II
            E46 323ci
            E46 328i
            E46 320d touring
            E46 318ti
            E39 523i
            E36 328ci wiesmann
            E36 325ci
            E36 325tdi

            Comment

            • teemu.k
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2010
              • 486
              • raahe

              #7
              Originally posted by pwee View Post
              Ihan mielenkiinnosta,ootko katsastanut auton nyt näiden uusien muutoksien myötä?
              Menikö hyvin? Itselläkin e46 328i
              Kyllähän siihen järkevintä olisi uusi kytkin yms.hommata.
              Onhan ne aika tyyriitä kyllä.
              Auto on nyt talviseisonnassa, mutta keväällä on tarkoitus muutoskatsastaa ahtimelle. Soittelin konttorille ja näyttivät vihreää valoa
              Jarrut päivitän 330i mallisiin. Muuten alusta on sama.

              Comment

              • jr66
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 16368
                • Asikkala

                #8
                Originally posted by teemu.k View Post
                Auto on nyt talviseisonnassa, mutta keväällä on tarkoitus muutoskatsastaa ahtimelle. Soittelin konttorille ja näyttivät vihreää valoa
                En nykyisillä sääntömuutoksilla/ehdotuksilla/toiveilla juhlisi etukäteen kovinkaan paljoa...

                Comment

                • teemu.k
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2010
                  • 486
                  • raahe

                  #9
                  Originally posted by jr66 View Post
                  En nykyisillä sääntömuutoksilla/ehdotuksilla/toiveilla juhlisi etukäteen kovinkaan paljoa...
                  Euro 2 päästöluokkaan kuuluu vielä minun auto, joten ei pitäisi olla mitään estettä ahtamiselle. Kahdesta katsastus konttorista olen kysynyt ja kyllä onnistuu.

                  Comment

                  • J-Beat
                    Aluevastaava
                    • Jun 2005
                    • 3059
                    • Jyväskylä

                    #10
                    Originally posted by teemu.k View Post
                    Euro 2 päästöluokkaan kuuluu vielä minun auto, joten ei pitäisi olla mitään estettä ahtamiselle. Kahdesta katsastus konttorista olen kysynyt ja kyllä onnistuu.
                    Mistä hommasit ahtimen? Tuliko joku full kitti vai itekkö duunailit?

                    Tuolta vauhtis:


                    Eikös tuo ihan 240mm lätty ole sullakin tuossa ja sitten ihan perus jousittamaton massalevy. e36 M3 pitäs löytyä sopivaa levyä.
                    Myydään:
                    Uutta ja käytettyä osaa! e21, e30, e31, e32, e36, e34, e38, e46

                    K-S Connection
                    Ajossa: e46 330ci -00 "SemiCamo", e91 330xd Touring

                    Comment

                    • teemu.k
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2010
                      • 486
                      • raahe

                      #11
                      Originally posted by J-Beat View Post
                      Mistä hommasit ahtimen? Tuliko joku full kitti vai itekkö duunailit?

                      Tuolta vauhtis:


                      Eikös tuo ihan 240mm lätty ole sullakin tuossa ja sitten ihan perus jousittamaton massalevy. e36 M3 pitäs löytyä sopivaa levyä.
                      Tuolta olen vauhtipyörää kysellyt ja varmasti tuolta se tulee myös ostettua.
                      Kytkinlevyksi ja asetelmaksi olen ajatellut sachs sre osat.
                      Näyttää olevan 240mm levy.

                      Ostin bmw z3 coupen jossa oli vf-engineering remmipaketti paikoillaan.
                      Otin siitä tuon remmiahtimen omaan autoon ja laiton zetan eteenpäin

                      Comment

                      • J-Beat
                        Aluevastaava
                        • Jun 2005
                        • 3059
                        • Jyväskylä

                        #12
                        Originally posted by teemu.k View Post
                        Tuolta olen vauhtipyörää kysellyt ja varmasti tuolta se tulee myös ostettua.
                        Kytkinlevyksi ja asetelmaksi olen ajatellut sachs sre osat.
                        Näyttää olevan 240mm levy.

                        Ostin bmw z3 coupen jossa oli vf-engineering remmipaketti paikoillaan.
                        Otin siitä tuon remmiahtimen omaan autoon ja laiton zetan eteenpäin
                        Kävitkö Jyväskylästä ostamassa? Jos niin olin paikalla
                        Myydään:
                        Uutta ja käytettyä osaa! e21, e30, e31, e32, e36, e34, e38, e46

                        K-S Connection
                        Ajossa: e46 330ci -00 "SemiCamo", e91 330xd Touring

                        Comment

                        • teemu.k
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2010
                          • 486
                          • raahe

                          #13
                          Originally posted by J-Beat View Post
                          Kävitkö Jyväskylästä ostamassa? Jos niin olin paikalla
                          Petäjävedeltä kävin hakemassa. Jyväskylän lähellähän se on Ei siellä muistaakseni muita ollu silloin kun autoa ostelin

                          Comment

                          • JMTN
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2010
                            • 338
                            • Haukipudas

                            #14
                            Originally posted by teemu.k View Post
                            Pitäisi päivittää luistava kytkin ja samalla työllä laittaa kiinteä vauhtipyörä kaksoismassan tilalle.
                            Mistä bmw malleista sopii kiinteä vauhtipyörä m52b28tu moottoriin?
                            Mitä asetelmaa ja levyä olette käyttäneet?:think

                            Tällähetkellä 380nm vääntöä, joten pitäisi olla enemmän vääntöä kestävä paketti.

                            -Teemu
                            Sachs racing sopivuus taulukosta katsoin, niin 135kw 330d hilut sinne sopii. Massalevyllä 410nm ja sintterillä 590nm.

                            Sit rajumpaa, niin e34 M5 massalevyllä 590nm ja sintterillä 700nm.

                            Et muitakin vaihtoehtoja löytyy ja kaksoimassa väännön kestoja vertailin, niin ihan turhaan sitä vaihdat. Siinä luullossa ettei kestäisi jäykän asetelman kaverina.
                            BMW e91 320d -08
                            ex.335i -07 M-sport individual alpinweiss III 5xxhp/652nm
                            ex.Subaru impreza WRX STI -04 335hp/478nm
                            ex. 330d -03, individual, M-sport II Mystic blau 291hp/732nm
                            Älä osoittele toista sormella, jos omat kädet ei ole puhtaat...

                            Comment

                            • teemu.k
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2010
                              • 486
                              • raahe

                              #15
                              Originally posted by JMTN View Post
                              Sachs racing sopivuus taulukosta katsoin, niin 135kw 330d hilut sinne sopii. Massalevyllä 410nm ja sintterillä 590nm.

                              Sit rajumpaa, niin e34 M5 massalevyllä 590nm ja sintterillä 700nm.

                              Et muitakin vaihtoehtoja löytyy ja kaksoimassa väännön kestoja vertailin, niin ihan turhaan sitä vaihdat. Siinä luullossa ettei kestäisi jäykän asetelman kaverina.
                              Mistä tuon kaksoismassan väännönkeston näkee?
                              E46 328i tarkoitettu sachs sre paketti kestää +540nm väännön joten se riittää. http://www.sachsperformance.com/Sach...9_480_481.html

                              Jos jättää tuon kaksoismassan paikoilleen, niin varmaan kannattaa hommata uusi?
                              Last edited by teemu.k; 22-11-2015, 17:43.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎