Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 330d ei käynnisty (RATKAISTU)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Anz0r
    Bimmer Rookie
    • Mar 2009
    • 142
    • Nääsville

    e46 330d ei käynnisty (RATKAISTU)

    Perjantaina laitoin auton seis talliin ja ohjelmassa oli suuttimen vaihto. Nyt kun sain kaiken nippuun tänään vihdoin ja viimein niin auto ei käynnisty? Ei pyörittänyt eikä startannut. Akku on melko huono joten laitoin sen lataukseen ja hetken päästä kun kokeilin uudestaan niin jo pyörittää mutta edelleenkään ei suostu starttaamaan.

    Inpalla koitin katsella niin moottorinohjaukseen ei saanut ollenkaan yhteyttä? Mittariston puolella vikamuistissa oli Can error.

    Valistuneita arvauksia / vinkkejä? Jännä jos sähköpuolelle tullut jotain kun irrotetut liittimet oli kuitenkin vain akun miinuskenkä kontissa, konehuoneen plus-mokkula, suuttimien liittimet sekä imusarjan paineanturi...
    Last edited by Anz0r; 14-11-2015, 15:21.
    BMW E46 330D
  • Anz0r
    Bimmer Rookie
    • Mar 2009
    • 142
    • Nääsville

    #2
    Ja jos nyt vielä jotain muuta poikkeavaa niin moottorin lämpömittari näyttäisi menevän heti maksimiin kun virrat laittaa päälle..
    BMW E46 330D

    Comment

    • Juhnukka
      BTCF Member
      • Mar 2014
      • 604
      • Lohja

      #3
      Katso ettei ole lämpötila anturi irti

      Ja järjestelmällä kestää hetki ilmaantua kun tuollaisen remontin tekee voi mennä muutama koneen pyöräytys ennenkö ilma lähtee järjestelmästä
      Vikakoodien lukua (ista-D/inpa) ja pieniä koodauksia (NCS expert) Uudellamaalla +358409321366

      Comment

      • Anz0r
        Bimmer Rookie
        • Mar 2009
        • 142
        • Nääsville

        #4
        Nii no kuulostais hyvältä ja täytyy viel tarkastaa toi mut toi että Inpa ei löytäny tota moottorinohjausta ni taitaa indikoida jotain muuta / kalliimpaa?
        BMW E46 330D

        Comment

        • MNi
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2008
          • 3143
          • Tampere

          #5
          DDE ei anna käynnistyslupaa jos jokin seuraavista toteutuu:

          a) railin paine ei nouse yli 300 bar
          b) nokka-akselin asentoanturilta ei saada luotettavaa signaalia
          c) kampiakselin asentoanturilta ei saada luotettavaa signaalia

          Kampuran asentoanturin toimimattomuus myös sammuttaa moottorin. Nokan asentoanturi saa hyytyä koneen käydessä, mutta startatessa DDE muodostaa synkronin nokan ja kampuran signaaleista. Jos toinen puuttuu, ei starttia.

          INPAlla livedatan katsominen paljastaisi heti nouseeko railpaine.

          Nokan asentoanturista yleensä jää vikakoodi. Kampuran asentoanturista harvemmin. Koska on puuhailtu koneen päällipuolen kanssa, tarkistaisin nokan asentoanturin liitoksen. Katso myös ettei liittimen juuresta ole joku karva poikki, ovat niin avoimesti esillä.

          Suuttimien johtosarjassakin on ollut kontaktivikaa, pahimmillaan sammuttaa moottorin: KLIK. Esimerkki E39 mutta täysin vastaavaa ollut myös E46:lla.

          Comment

          • Anz0r
            Bimmer Rookie
            • Mar 2009
            • 142
            • Nääsville

            #6
            Case closed, nyt kun oli aikaa tutkia enemmän niin latasin akkua yön yli ja mittasin sen testerillä jonka tulos oli uusia akku. Uus akku ja tän jälkeen rock'n roll
            BMW E46 330D

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎