Announcement

Collapse
No announcement yet.

330cdA kadottaa virrat kylmällä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mich89
    Newbiemmer
    • Sep 2014
    • 2
    • Lahti

    330cdA kadottaa virrat kylmällä

    Elikkä ongelma on tämmöinen : Auto kadottaa virrat kylmällä ns "yön aikana" huomaa kun keskulukitus aukeaa laiskemmin ja kun yrittää käynnistää startti ei jaksa kunnolla pyöräyttää ja imaisee loputkin virranjämät..

    Vika ilmenee vain kun tulee ~ +3 ja siitä kylmempää, kesällä auto seisoi 2vk ja ei mitään ongelmia käynnistämisessä.

    Siilen vaihdoin mutta siitä ei ollut hyötyä, Kaapeleilla lähtee auto talvella hyvin käyntiin.

    Auto on 330CdA alkujaan italiasta. Akku vaihdettu boschin 85A eikä auttanut.

    Onko ideoita mikä mättää?
  • MNi
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2008
    • 3143
    • Tampere

    #2
    Tuossa pari postausta alempana oli yksi harvinainen tapaus jossa sähköinen lisälämmitin purki akkua: KLIK.

    Vikakoodit ensimmäisenä luettava.

    Toimiiko akun lataus? Vaikka laturin valo ei palakaan, voisi epäillä että lataus ei ehkä toimi. Varmista esimerkiksi tupakansytyttimen jännitemittarilla lataako: KLIK. Jos ei, tutki ensin akkukaapelien liitokset sekä akun kenkien että laturin päästä, onko hapettumaa.

    Menevätkö kaikki laitteet unitilaan? Mittaa lepovirta, vihjeitä täältä: KLIK. Mitkä signaalit keskeyttävät unitilan, sivu 77 täältä: KLIK. Tuolta esimerkiksi K-väylän aktiviteetti estää uinahtamisen. Jos lepovirta suurempi, sulakkeita irroittamalla suljet pois laitteet yksi kerrallaan.

    Lepovirran tulee asettua E46:ssa 30-40 mA tienoille. Tätä suurempi lepovirta tarkoittaa että joku laite ei uinahda.

    Comment

    • Mich89
      Newbiemmer
      • Sep 2014
      • 2
      • Lahti

      #3
      Originally posted by MNi View Post
      Tuossa pari postausta alempana oli yksi harvinainen tapaus jossa sähköinen lisälämmitin purki akkua: KLIK.

      Vikakoodit ensimmäisenä luettava.

      Toimiiko akun lataus? Vaikka laturin valo ei palakaan, voisi epäillä että lataus ei ehkä toimi. Varmista esimerkiksi tupakansytyttimen jännitemittarilla lataako: KLIK. Jos ei, tutki ensin akkukaapelien liitokset sekä akun kenkien että laturin päästä, onko hapettumaa.

      Menevätkö kaikki laitteet unitilaan? Mittaa lepovirta, vihjeitä täältä: KLIK. Mitkä signaalit keskeyttävät unitilan, sivu 77 täältä: KLIK. Tuolta esimerkiksi K-väylän aktiviteetti estää uinahtamisen. Jos lepovirta suurempi, sulakkeita irroittamalla suljet pois laitteet yksi kerrallaan.

      Lepovirran tulee asettua E46:ssa 30-40 mA tienoille. Tätä suurempi lepovirta tarkoittaa että joku laite ei uinahda.
      Laturi testattu juurikin tuolla tupakansytyttimen laturilla ja omalla secret valikon testillä, täytyykin kokeilla unitilan keskeyttäjää jos sieltä vaikka tärppäis. Kiitoksia!

      Comment

      • Aleksey
        Bimmer Rookie
        • Jan 2014
        • 38
        • Helsinki

        #4
        Originally posted by Mich89 View Post
        Laturi testattu juurikin tuolla tupakansytyttimen laturilla ja omalla secret valikon testillä, täytyykin kokeilla unitilan keskeyttäjää jos sieltä vaikka tärppäis. Kiitoksia!
        Niinkään se laturi, vaan tarvikeakut. Täällä päin -35c kelit ei tavatonta, ja itsellä tarvikeakun kanssa alkoi samankaltainen pelleily. Toiseksi 85A akku kuulostaa pienimittaiselta E46:een. 107A halpisakku löytyy täältä, ja kyllähän ton kans pärjää kun hapekkailla keleillä muistaa ajella vähän ylimäärästäkin eikä vaa salille ja takas. Näin alakuunsa vaihtaisin OEM akkuun, mikäli et nyt ihan vasta oo sitä akkuas ostanu.

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎