Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW vm.2000 330xi tärisee.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Birdcrash
    Newbiemmer
    • Oct 2013
    • 9
    • Hyvinkää

    BMW vm.2000 330xi tärisee.

    Hei
    Meillä on tuollainen bemari ollut viikon verran ja nyt tuli ensimmäinen ongelma vastaan.
    Vika ilmenee näin. Kylmä auto kaikki normaalia. Ajan n.5km kaikki hyvin vauhtia 40-80km/h. Auto lämmin sitten alkaa tärinä, ravistaa kovasti. Vauhti on hiljennettävä n.40-50km/h jotta auto on suht normaali ja ei tärise kuin hyvin vähän.
    Missä mahtaa olla vika? onko Hyvinkäällä jotain asiasta tietäviä harrastajia? Vikakoodit voisi myös lukea jos jollain lähimaastossa sellaiset vehkeet löytyy.
  • Birdcrash
    Newbiemmer
    • Oct 2013
    • 9
    • Hyvinkää

    #2
    Automaattivaihteiston öljynmäärän tarkistus.

    Tietääkö joku missä on tämän 330xi Automaattivaihteiston öljymäärän tarkistus tikku.
    Yleensä autoissa on mutta ei näkynyt konehuoneessa eikä löytynyt infoa manuaalista.
    Onko se jossain tuolla muovien alla?

    Comment

    • Esal
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2009
      • 1344
      • Lempäälä

      #3
      Originally posted by Birdcrash View Post
      Tietääkö joku missä on tämän 330xi Automaattivaihteiston öljymäärän tarkistus tikku.
      Yleensä autoissa on mutta ei näkynyt konehuoneessa eikä löytynyt infoa manuaalista.
      Onko se jossain tuolla muovien alla?
      Kun vaihdelaatikko on siinä kuljettajan ja aparin välissä olevassa möykyssä niin eipä sieltä konehuoneeseen taitas tikku ylettyä. Tikkua ei noissa ole, koska "kestotäytös" tehtaalta. Joku täyttöproppu siellä on kyljessä mistä voi tarkistaa.

      Nelivedossa siellä voimansiirrossa on aika paljon niveliä ja paikkoja mitkä voi hakata väljänä, mutta pahimmassa tapauksessa se tulee tosiaan automaattilaatikosta.
      *** E53 X5 3.0d 2005 ***

      Comment

      • Birdcrash
        Newbiemmer
        • Oct 2013
        • 9
        • Hyvinkää

        #4
        Originally posted by Esal View Post
        Kun vaihdelaatikko on siinä kuljettajan ja aparin välissä olevassa möykyssä niin eipä sieltä konehuoneeseen taitas tikku ylettyä. Tikkua ei noissa ole, koska "kestotäytös" tehtaalta. Joku täyttöproppu siellä on kyljessä mistä voi tarkistaa.

        Nelivedossa siellä voimansiirrossa on aika paljon niveliä ja paikkoja mitkä voi hakata väljänä, mutta pahimmassa tapauksessa se tulee tosiaan automaattilaatikosta.
        No ompa mielenkiintoinen tapaus tämä auto sitten.
        Tuohon missä se laatikko on niin kaikissa automattivaihteisisssa autoissa se laatikko tulee sinne perään tai sivulle jos on etuvetoinen auto kyseessä. Ja joo o kyllä niissä on automaattivaihteistinöljyn tikku. Esimerkkinä ihan mikä tahansa amerikkalainen auto niin kyllä niissä tikku on.

        Comment

        • BeamR
          BTCF Member
          • Jul 2007
          • 13363
          • Espoon takametsät

          #5
          siinä ei ole öljytikkua automaatille.

          amerikkalaiset ja etuvedot on aivan eri asia.
          F46 Gran Tourer -20
          Boxster 2.5 -97

          Comment

          • Birdcrash
            Newbiemmer
            • Oct 2013
            • 9
            • Hyvinkää

            #6
            Originally posted by BeamR View Post
            siinä ei ole öljytikkua automaatille.

            amerikkalaiset ja etuvedot on aivan eri asia.
            Näin on näreet.
            No mutta vika on mitä ilmeisemmin löytynyt.
            Vasen etujarrulevy oli tuli kuuma pienen ajolenkin jälkeen.
            Tuo levy kuumenee ajaessa ja kun ylikuumenee alkaa se tiukkaamaan ja tekee tuon tärinän. Nyt vain selvittämään miksi jarru tekee tämän.
            Onko ideoita?

            Comment

            • Antti O
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 6926
              • N/A

              #7
              Jarru laahaa, mäntä / liukutapit jumissa

              Comment

              • pwee
                Bimmer Rookie
                • Apr 2015
                • 193
                • Espoo

                #8
                Tärinä viittaa kieroon jarrulevyyn.uutta vaan tilalle.samalla on hyvä tarkastaa satulan kunto.
                Jos mäntä ja sylinteri pahasti ruosteessa,niin vaihto olisi siinäkin varmaan paikallaan.niin ja liukupulttien kunto myös.että liikkuvat nätisti ilman mitään pykimistä.
                Saahan niihin korjaussarjojakin.mäntä ja tiiviste.
                E81 130i M-sport
                E91 330d M-tech
                E46 330ci
                E46 320i M-tech II
                E46 323ci
                E46 328i
                E46 320d touring
                E46 318ti
                E39 523i
                E36 328ci wiesmann
                E36 325ci
                E36 325tdi

                Comment

                • Birdcrash
                  Newbiemmer
                  • Oct 2013
                  • 9
                  • Hyvinkää

                  #9
                  Jarruhan se

                  Moi
                  Tänään menee koko jarrupaketti Vianorilla vaihtoon.
                  Silmin nähden ei kuulemma levy ollut kiero?

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎