Announcement

Collapse
No announcement yet.

330xd nykii,pätkii,ravistaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • j0ntte
    Newbiemmer
    • Sep 2015
    • 28
    • Suomi

    330xd nykii,pätkii,ravistaa

    Kyseessä 330xd, 184hv koneella oleva e46. Pari päivää sitten alkoi pientä nykimistä pienissä ja tehottomuutta tuntuu n. alta 50kmh vauhdissa ilmenemään, kone oli lämmin, ajettu 80km matka sitä ennen. Seuraavana päivänä pelasi ihan normaalisti. tänään sitten alkoi töihin mennessä hirveä nykiminen kaikessa vauhdeissa ja osa tehoista katosi, kone kävi kuitenkin kohtuu siististi ilman isompia paukkeita. Töistä lähtiessä auto käyntiin, kuulosti että ei ihan joka pytty ole mukana, auto heilahteli ja nytkähteli siihen malliin et ihan hirvitti istua autossa. Pakko oli kotiin ajaa kuitenkin. Kovemmassa vauhdissa ja mitä korkeammat kierrokset ei meno ollut niin pahaa pientä nytkähtelyä oli kuitenkin havaittavissa ja tehot uupui pitkä suora tarvittiin että sai 120kmh kelattua mittariin. Pienissä vauhdeissa ja matalilla kierroksilla oli nykimistä ja enemmänkin sellaista rytkytystä niin paljon että ei oikein tiennyt miten päin autossa istuis. Kotiin pääsi ja parkissa tyhjäkäynillä hirveä nytkähtely ja kuulosti että ei ihan kaikki ole koneessa mukana. Koneesta ei kuitenkaan mitään ylimääräisiä kilinöitä tai kalinoita kuulunut. Vikakoodit luetutin eilen motonetissä käydessä motomaatissa ja tallaista löytyi: Järjestelmä: Moottori, M57D30 - 306D1 MT/AT DDE 4.0
    1A04 Sähkökäyttöinen lisälämmitin
    1E05 Ajoneuvon nopeustunnistimen virhetoiminto
    0200 Suihkutusventtiili 1
    0404 Pakokaasun takaisinkierrätyksen virtapiirin alue/suorituskyky
    2800 Virransyöttö
    1DF5 Ajonestolaite
    onko kukaan kokenut vastaavaa,mikähän on ongelmana?
    Täytyy varmaan egrrän tominta kattoa onko se jumissa vai voisiko tuon jumiminen aiheuttaa nuin pahaa ongelmaa.?
    koittakaa saada tekstistä selvää, kovalla kiireellä kirjoitettu.
    Ihan kivan yllätyksen järkkäs bemari näin ennen joulua kun vielä pitäisi töissä käydä.
  • Hezman
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2012
    • 708
    • Jyväskylä

    #2
    Moottorin käyntiin noista koodeista vaikuttaa eniten tuo 0200 suihkutusventtiili 1 herja.

    Miten auto käynnistyy? Pitkä vai lyhyt starttaus? Sekuntti vai sekuntteja? Korvakuulolla laiskasti vai normaalin pirteästi?

    Suuttimien ohivuodot pitäisi mitata sekä toisena tarkistaa tuo jännite puoli.

    Comment

    • j0ntte
      Newbiemmer
      • Sep 2015
      • 28
      • Suomi

      #3
      Auto käynnistyy hyvin, ihan normaalisti. Ennemmin sekuntti kuin sekuntteja. Ohivuotojen tarkistamiseen näytti täältä jo ohjeita löytyvän. Miten tuo jännite puoli, mistä ja miten tuota olis helpoin lähteä mittaamaan ja tutkimaan? Ollut jo muutenkin mielessä egr tulppaus, jos tuonkin tekis ja kokeilis vaikuttaako mitenkään, onko tuo muutakuin venttiilille tuleva paineletku poikki ja tulpat päihin.?

      Comment

      • lurkki3
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2004
        • 657
        • ylivieska

        #4
        Monesti suuttimen sähköliittimen kosketushäiriö ilmenee pätkimisenä ja hytkymisenä ku joku pytty pois pelistä...ja väliin pelaa ku liitin saa kosketusta
        E60 525d -05 m-sport 300hv/700nm
        Bagged e32
        Ex E61 525d m-sport -06
        Ex e39 530d touring By Aj Tech 365hv/650nm
        Lukuisia muita bmw merkin viritelmiä

        Comment

        • MNi
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2008
          • 3143
          • Tampere

          #5
          Suuttimien johtosarja ei ees paljoa maksa (suuttimiin tai muihin nähden). Suojamuovi irti moottorista, auto käymään ja heiluttelemaan pikkasen suuttimien johtoja.

          Entäs INPAsta katsottuna korjausarvot?

          Comment

          • msippala
            Newbiemmer
            • Mar 2015
            • 7
            • Raahe

            #6
            Jos vika on vielä päällä, niin kokeile nypätä MAF piuha irti. Mikäli oireet katoaa, niin uus MAF tilalle (voi koittaa puhdistaakin, ei auttanut itsellä).

            Mulla alko tuo oma 330xd oireilemaan syksyllä - kun oli lyhyt pakkasjakso -, kierrokset ei meinanneet nousta, hyvä että sai 80kmh kelattua mittariin, kun tehot uupu. Kulutusmittarikin kaasupohjassa näytti väliin vain n. 10l kulutusta. Monenlaista nykimistä ja puutuilua. Väliin toimi, kun kerrokset sai yli 2500rpm. Sitten kun taas ilmat lämpes, niin ei mitään ongelmia.
            Nyt taas ennen Joulua, kun meni pakkasille, niin taas alkoi tehdä samaa. Jopa niin, että pihasta tielle ajaessa saattoi sammuakin useamman kerran. No, nyppäsin tuon MAF piuhan irti, ja ongelmat katosivat.
            Mitään kovaa rynkytystä tms ei ollut, mutta tuo on automaatti, joka varmasti pehmentää rytkytyksiä.

            Uus MAF paikalleen (paikallisesta tarvikeliikkeestä vajaa 140€ runkoineen) ja nyt toimii taas. Ja tehotkin tuli takaisin alarekisteriin.
            - jos pyörä ei vedä, se jarruttaa -

            Comment

            • j0ntte
              Newbiemmer
              • Sep 2015
              • 28
              • Suomi

              #7
              Noniin tähän asti auto pelasi taas ihan normaalisti varmaan n.1000 kilometriä. Väliin pientä nykimistä joka korjaantiu kun kävi ykkös suuttimen liitintä liikuttelemassa. Eilen sitten alkoi taas tärinät ja nykimiset ja tehon puute. Nyt liittimien, johtojen heiluttetulla saattaa nykiminen ja tärinä loppua vähäksi aikaa. Tehonpuute vaivaa koko ajan todella laiskasti kiihtyy ja kierrokset ei nouse yli 3 tonnin ja kulutusmittari tapissa kun vähänkään polkee kaasua. Maffin piuhan irroituksella ei ilmennyt ainakaan mitään suurta eroa. Kyllähän tuo johtosarja näyttäis selvästi olevan ainakin yhtenä vikana. Mistähän noita saa ostettua ja minkä verran kustantaa? Onko kellään tiedossa saakohan oulusta mistään liikkeestä hyllystä.?Ei oikeen tunnu netistä löytyvän. Mielellään suomesta sais olla niin ei tarvis kovin pitkään odotella.
              Last edited by j0ntte; 17-01-2016, 18:49.

              Comment

              • j0ntte
                Newbiemmer
                • Sep 2015
                • 28
                • Suomi

                #8
                INPAa ei ole käytössä. Ensimmäinen bmw minulle. Mistähän tuon INPAn saisi hommattua toimivan. Jostain koitin ladata mutta sitä ei saanut koneella auki ollenkaan. Mistähän tuon saisi ostettua tai ladattua? Volkkareissa oli käytössä vagcom, käyköhän sama kaapeli vai täytyykö hankkia uusi.? Kiinasta tilasin elm bluetooth palikan mut ei se pelannut, yhteyden sai puhelimen sovellukseen mutta ei autoon.
                Last edited by j0ntte; 17-01-2016, 18:47.

                Comment

                • MNi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2008
                  • 3143
                  • Tampere

                  #9
                  Kysäiseppä INPA-kaapelia nimimerkiltä jartsa02.

                  Comment

                  • j0ntte
                    Newbiemmer
                    • Sep 2015
                    • 28
                    • Suomi

                    #10
                    Päivitellään tilannetta. Tärinä ja kokoaikainen rytkyminen ja pahin tehon puute korjaantui vaihtamalla suuttimen liittimeen pinni, tästä iso kiitos vielä tätäkin kautta nimimerkille Clavurion jolta löytyi pinni ja vielä kaiken lisäksi asensi sen paikalleen. Ongelmana vielä on että alkaa nykimään ja tehot häviää kun kierrokset nouseen yli 3 tonnin. Vapaalla kun polkee kierrokset nousee maks 4 tonniin ja siitä laskee johonki 3500. Mikähän tätä vaivaa? Pisti silmään että olisi roiskinut vähän öljyä, lähinnä öljynsuodattimen kotelo hivenen öljyssä ja parissa letkussa vähän. Autohan on sveitsistä tuotu ja ongelma alkoin kun tuli kovemmat pakkaset, oiskohan huohotin jäätynyt ja sen vuoksi pukannut öljyä ulos. Paljon sitä ei ole tullut, ainakaan mitta tikussa ei eroa huomaa. Voisiko huohottimen jäätyminen aiheuttaa nykimisen ja tehon puutteen?

                    Comment

                    • j0ntte
                      Newbiemmer
                      • Sep 2015
                      • 28
                      • Suomi

                      #11
                      No niin johan tässä parikuukautta päästiin ilman ongelmia. Edelliset loputkin ongelmat hävisi kun kävin poistattaa vikakoodit, egr herjasi jotain. Nyt taas tehon puute ja pätkiminen alkoi ja tällä kertaa inpalla katsottuna antaa vikakoodin 513 injektor zylinder 5. Mitäkähän tuo meinaa, en tuolle numerolle googlestakaan löydä mitään? Ilmeisesti kuitenkin jonkin näköstä suutin vikaa.

                      Comment

                      • MaxSound
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2009
                        • 255
                        • Kajaani

                        #12
                        Vitosen suutinta se herjaa, kannattaa varmaan laittaa sinnekkin uudet pinnit...
                        E39 525DA Touring -01, 540tkm

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎