Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 -01 hälytin sähköt yms..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • van_gils
    Bimmer Rookie
    • Jan 2011
    • 117
    • keski-suomi

    e46 -01 hälytin sähköt yms..

    Moro! Kertokaapas missä voisi olla vika kun tänään jätin auton(330xda-01 e46)kaupan pihaan ja kun palasin sieltä avasin ovet niin hälyytin alkoi huutamaan! Ovet eivät menneet enään lukkoon kaukosäädöllä ja hälyytin vain karjui niin perkeleesti.. Ajoin autoa syrjemmälle ja häly vaan huusi, takaluukku ei enään auennut joten kaadoin penkit ja akun kenkä irti! Hiljeni juu mutta sitten kun koitti virtoja takas niin huuto jatkui, loppupeleissä hälytin huusi vaikka kumpikin akunkenkä oli poissa=( onneksi sain tietooni sit hälyn sulakkeen ja sain sillä tavoin ajettua auton kotiin. Nyt ilman sulaketta ei toimi keskuslukko ja sit kulutusmittari alkoi toimimaan väärinpäin, mitä kovempaa ajoit sen pienemmäksi kulutus tippui ja päivastoin=D olisko mitään ideoita mikä palikka autosta olisi voinut tulla tiensä päähän? Kävin Korjaamolla ja kaksi juttua tuli siellä mieleen, joko korinohjainlaite tai sitten peräluukun johtosarja?!? Nyt ei toimi tuulilasin pyyhkiä, vaihdekepin pieni valo mikä näyttää mikä alue on päällä muutoin valot kepin ympärillä pelaa ja sisävalot ei toimi? Johtosarjaa kun ei viitsisi korjauttaa jos vika on jossain muualla =/ Saako tuota farmari takaluukku mitenkään auki niin pääsisi vähän tutkailemaan johtoja? Autoa kun tarvitsisin kumminkin päivittäin..
  • van_gils
    Bimmer Rookie
    • Jan 2011
    • 117
    • keski-suomi

    #2
    lisättäkööt tähän että radio on toiminut vaihtelevasti minun omistuksessani eli ensin häviää ääni, sitten asemien nimet ja viimeisenä taajuudet. Kyllä on ikäviä nämä sähköviat=/ Mut nyt tosiaan kiinnostaisi saisiko tuon kontin jotenkin auki niin pääsisi vähän kurkkaamaan..

    Comment

    • MNi
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2008
      • 3142
      • Tampere

      #3
      Avaimella takaluukusta? Vai pyöriikö sekin tyhjää.

      Akun alhainen jännite aiheuttaa kaikkea jännää, joten tutkailisin ensin akun kunnon ja napaliittimien hapettumisasteen.

      Akun mittauksesta täältä: KLIK.

      Comment

      • van_gils
        Bimmer Rookie
        • Jan 2011
        • 117
        • keski-suomi

        #4
        takaluukussa ei ole mekaaniselle avaimelle reikää =/ nyt minulla olisi jotenkin sellainen kutina että auto "luulee" olevansa lukossa kun ovia ei ole avattu kaukosäädöllä ja siksi hälyytin ei ymmärrä rauhottua! Meneekö noi tuulilasin pyyhkiät jotenkin tuon takaluukun kautta myös? Entä jos siellä on yksi tai useampi piuha poikki ja joku piuhoista menisi ohjainboksiin sekoittaen koko boksin toiminnan..

        Comment

        • MNi
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2008
          • 3142
          • Tampere

          #5
          Niin sehän on toukka niin ei takaluukussa ole avaimelle paikkaa..

          Onhan se tyyppivika sedanissa E39/E46/E6X/E9X joten miksei touringissakin. Takaluukun johtosarja hankaa itsensä johto kerrallaan kuorettomaksi ja lopulta katkeaa kumisukan sisältä.

          Mutta, en kyllä usko että se on syyllinen tähän. Muistele tarkasti miten avasit ovet, mikä ovi ensin, avaimella kuskin ovesta vai kaukosäädöllä, pärähtikö hälytin heti päälle ensimmäisestä oven aukaisusta vaiko vasta takakontin avaamisesta jne.

          Lisää voi lukea WDS:stä: KLIK tai täältä, sivut 46-53: KLIK.

          Comment

          • van_gils
            Bimmer Rookie
            • Jan 2011
            • 117
            • keski-suomi

            #6
            No niin, kävin tuossa sulakkeet läpi ennen isompia purkamisia ja tuulilasinpyyhkiän sulake oli palanut! Vaihdoin sen joka auttoikin eli häly hiljeni, pyyhkiät ja sisävalot alkoivat toimimaan=) no ei mitään, siihen asti toimi kun avasin peräluukun ja hälyytin aloitti taas karjuntansa =( voisiko tästä nyt olettaa että jokin johto on poikki tuolla luukun puolella? Aika jännä että tuulilasin pyyhkiöiden toiminta vaikuttaa myös sisävaloihin, ajotietokoneeseen ja hälyyttimeen.. Nyt kun sulakkeet loppuivat niin jatkan hommaa tiistaina. Muuten, lähteekö tuon peräluukun kannessa oleva muovi sisusta pois ihan nykimällä? Kaksi klipsia jo irroitin mitkä olivat tuon lukkoon menevän lenkin ympärillä.

            Comment

            • van_gils
              Bimmer Rookie
              • Jan 2011
              • 117
              • keski-suomi

              #7
              löysinkin pienet ristipääruuvit mutta kahta en saa auki kun ei aukea tuo takalasi erillisesti ollenkaan=/ täytyykö tuo muovi nyt hajottamalla ottaa irti, voe voe sentään tuolla ruukussahan on kolme tuollaista kumia missä johdot menee, yksi kuskin puolella ja kaksi vänkärin, entten tentten minkähän noista ensiksi leikkaisi auki, onko ehdotuksia??

              Comment

              • van_gils
                Bimmer Rookie
                • Jan 2011
                • 117
                • keski-suomi

                #8
                ei tainnut olla ehdoituksia mistä aloittaisi johtojen purkamisen! Jospa sitä sit vaikka purkaisi ekana tuon kuskinpuoleisen sarjan.

                Comment

                • van_gils
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2011
                  • 117
                  • keski-suomi

                  #9
                  No niin, vika löydetty ja korjattu! Kuskin puolelta kaksi johtoa poikki ja vänkärin puolelta neljä eli eipä ihme että sähköt vähän pätki=) Nyt täytyy vaan toivoa että johdotukset kestäisivät edes jonkin aikaa. Tinaliittimet laitoin, teippasin johdot yksi kerrallaan, sitten haitarikumit takasi nippusiteillä ja teipit päälle.

                  Comment

                  • Palosella
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2012
                    • 84
                    • Hyvinkää

                    #10
                    Originally posted by van_gils View Post
                    No niin, vika löydetty ja korjattu! Kuskin puolelta kaksi johtoa poikki ja vänkärin puolelta neljä eli eipä ihme että sähköt vähän pätki=) Nyt täytyy vaan toivoa että johdotukset kestäisivät edes jonkin aikaa. Tinaliittimet laitoin, teippasin johdot yksi kerrallaan, sitten haitarikumit takasi nippusiteillä ja teipit päälle.
                    Kaikista paras olis kun laittais sen haitarikumin sisälle piuhat silikonijohdosta, kestää rasitusta hyvin. Toki se noinkin saattaa toimia pitkäänkin, ennenkun on taas poikki. Hyvä, että vika kuitenkin löyty!
                    e91 325dA -08
                    ex. e46 320dA touring -02

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎