Announcement

Collapse
No announcement yet.

Help ! E46 318i 2.L Syö Öljyt

Collapse
X
Collapse
+ More Options
Posts
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zigmund
    Newbiemmer
    • Dec 2015
    • 6
    • Hki

    Help ! E46 318i 2.L Syö Öljyt

    Help !
    Reilu kuukausi sitten tuli hankittua autoksi E46 318i vm-04 2L koneella.
    Ja sitten ongelma, Öljyä menee ja paljon! Tarkemmin sanottuna n.1 ltr / 350 km.
    Autolla oli ajettu ostohetkellä 181 000km. ja nyt ajettu 2000km lisää. tänä aikana joutunut lisäämään melkein 4 ltr öljyä. Öljy mitä lisäillyt on Castrolin edge 5w-30 LL.
    Auto käytetty 2 kertaa pajalla (JMW Autohuolto) Eikä löytynyt mitään isompaa vuotoa.
    Jokin pieni tiivisterengas vaihdettiin öljyn täyttöaukon takaa noin viikko sitten. Oli kuulema pienenpientä vuotoa havaittavissa sieltä. Lisättiin myös öljyt mittatikun yläpäähän asti, ja taas tänään 270km myöhemmin on öljytaso laskenut mittatikun alapäähän.

    Eli siis mistä hakemaan vikaa??
    Minun eikä korjaamon mielestä vuoda mistää.
    Ite olen sitä mieltä että kun autolla ajaa esim 10km ja kun autosta sammutan ja sieltä nousen niin selvästi haiskahtaa öljy hetkenaikaa.. Kukaan muu ei tätä tosin ole vahvistanut.

    Itselle auto on ensimmäinen Bmw merkkinen, joten en oikein tiedä mistä voisi tälläinen vika johtua.?

    Itse alan olemaan aika epätoivoinen asian suhteen, ja mietinkin että menen huomenna takaisin liikkeesseen josta auton ostin. Annoin kuitenkin vaihdossa täysin toimivan auton.
    Joten vaadin että kauppa puretaan tai että he hoitavat mahdolliset korjaukset ja kulut mitä tuosta aiheutuu.

    Ajattelin kuitenkin kokeilla jos täältä saisi jotain vinkkejä asian suhteen.

    Kiitos jo etukääteen !
  • veku
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6326
    • P-Pohjanmaa

    #2
    Eihän tuo ole lähelläkään normaalia öljynkulutusta.
    Itse vaihdoin mazda 6 pois joka söi öljyä 1-1,5l\1000 km ja mielestäni sekin ihan oli liikaa kun tankatessa piti muistaa öljytikkua katsoa myös

    Vaatisin kaupan purkua tai vian korjaamista
    F11 M550D
    E39 M5
    F26 3.0 Da M-Sport
    E61 535D M-Sport

    Comment

    • pomo
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2013
      • 429
      • Oulu

      #3
      Miten huohotin? Se voi vissiin lisätä öljyn kulutusta? Entäs pakokaasupäästöt, palaminen pitäisi varmaan jo näkyä? Jääkö maahan lammikkoa?
      --Sääliä saa kuka vaan, kateus pitää ansaita--

      E46 320 Cab

      Comment

      • suppari
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2006
        • 4049
        • Turku

        #4
        Jos öljy haisee selvsti nenään esim pysähtyessä, venttiilikannen tiiviste vielä vaihtoon tuon jo ilmeisesti vaihdetun alipaine pumpun o renkaan lisäksi. Huohottimen voi lisäksi vaihtaa, jos/kun se on viallinen.

        Öljyn kulutus ei ikävä kyllä noillakaan toimenpiteillä lopu(rikkinäinen huohotin jos on niin vähän rauhoittuu),vaan venttiilivarsien kumit sielä laskee öljynsä läpi. Helppo testata, aja auto kuumaksi, jätä esim 2minuutiksi käymään joutokäyntiä. Sen jälkeen painat kaasua ja tarkkailet takana olevaa savun muodostusta. Jos ja kun pilvi peittää taivaanrannan,on syyllinen löytynyt.

        Mä saan näihin vaihdettua kumit ilman kannen irroitusta,eli useampi satanen säästyy vrt. useisiin muihin korjaamoihin.
        sigpic
        P:0409699000

        JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
        tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
        huollot/korjaukset!

        BMW E&F sarjaan.
        Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
        8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
        AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

        Comment

        • zigmund
          Newbiemmer
          • Dec 2015
          • 6
          • Hki

          #5
          Kiitos vastauksista.
          Auto ei jätä mitään lammikkoja maahan.
          Auto tosiaan ollut minulla vasta reilu kuukauden ja katsastettu juuri ennen sitä, joten ei pitäisi päästöissäkään vikaa olla.
          Itsekkin huohotinta miettinyt kun netissä siitä löytynyt paljon juttua.
          Voiko se kuitenkaan noin paljon lisätä kulutusta?

          Testataan vielä huomenna supparin vinkkiä.
          Olen kyllä koittanut välillä katsoa, eikä mielestän mitenkään liikaa savuta.
          Ainakin minun nenään se öljy selvästi haiskahtaa pysähtyessä.
          Noh, selvitellään.
          Tosiaan aamusta käymään autoliikkessä, ja katsotaan sitten miten asian kanssa edetään jos edetään.
          Ilmoittelen mitä selviää

          Comment

          • zigmund
            Newbiemmer
            • Dec 2015
            • 6
            • Hki

            #6
            Jees, eli auto lähti tänään korjaamolle ja liike josta auton ostin maksaa kulut.
            Sain liikkeestä toisen auton käyttöön korjauksen ajaksi.

            Päivitellään taas kun tiedän enemmän

            Comment

            • SammyE46
              Bimmer Rookie
              • Jun 2010
              • 75
              • Varsinais-Suomi

              #7
              Originally posted by zigmund View Post
              Help !
              Reilu kuukausi sitten tuli hankittua autoksi E46 318i vm-04 2L koneella.
              Ja sitten ongelma, Öljyä menee ja paljon! Tarkemmin sanottuna n.1 ltr / 350 km.
              Autolla oli ajettu ostohetkellä 181 000km. ja nyt ajettu 2000km lisää. tänä aikana joutunut lisäämään melkein 4 ltr öljyä. Öljy mitä lisäillyt on Castrolin edge 5w-30 LL.
              Auto käytetty 2 kertaa pajalla (JMW Autohuolto) Eikä löytynyt mitään isompaa vuotoa.
              Jokin pieni tiivisterengas vaihdettiin öljyn täyttöaukon takaa noin viikko sitten. Oli kuulema pienenpientä vuotoa havaittavissa sieltä. Lisättiin myös öljyt mittatikun yläpäähän asti, ja taas tänään 270km myöhemmin on öljytaso laskenut mittatikun alapäähän.

              Eli siis mistä hakemaan vikaa??
              Minun eikä korjaamon mielestä vuoda mistää.
              Ite olen sitä mieltä että kun autolla ajaa esim 10km ja kun autosta sammutan ja sieltä nousen niin selvästi haiskahtaa öljy hetkenaikaa.. Kukaan muu ei tätä tosin ole vahvistanut.

              Itselle auto on ensimmäinen Bmw merkkinen, joten en oikein tiedä mistä voisi tälläinen vika johtua.?

              Itse alan olemaan aika epätoivoinen asian suhteen, ja mietinkin että menen huomenna takaisin liikkeesseen josta auton ostin. Annoin kuitenkin vaihdossa täysin toimivan auton.
              Joten vaadin että kauppa puretaan tai että he hoitavat mahdolliset korjaukset ja kulut mitä tuosta aiheutuu.

              Ajattelin kuitenkin kokeilla jos täältä saisi jotain vinkkejä asian suhteen.

              Kiitos jo etukääteen !
              Kokemuksesta voin kertoa että huohottimen restaurointi ja venakumien vaihto ei oleellisesti vähennä öljyn kulutusta. Sulla on todennäköisesti sama vika kun itsellä aikoinaan, öljyrenkaat päästää läpi, ainakin kulutuslukeman perusteella. Sun onneksi tapaus on tuore ja korjaus menee liikkeen piikkiin.

              Comment

              • zigmund
                Newbiemmer
                • Dec 2015
                • 6
                • Hki

                #8
                Tänään tuli auto takas mulle.
                Oli huohottimen letkut ihan tukossa, ja sen takia puski öljyä pihalle jostain..en nyt muista mistä?
                Mutta oli kuulema selvästi havaittavissa kohta mistä öljyä pihalle tullut ton takia.
                Letkut vaihdettu ja tehty jotain muuta.
                Itsellä oli vähän kiire aikataulu kun autoa hain, niin meni vähän ohi että mistä tarkalleen öljyt tullut pihalle.
                Toivotaan että tällä ratkes.

                Comment

                • Anttu_
                  Newbiemmer
                  • Jan 2015
                  • 13
                  • Mustasaari

                  #9
                  loppuiko sulla öljyn syönti ton jälkeen?
                  Itellä sama ongelma -03 318i koneessa

                  Comment

                  • HTK12
                    BTCF Member
                    • Jul 2011
                    • 10941
                    • Joensuu

                    #10
                    Originally posted by Anttu_ View Post
                    loppuiko sulla öljyn syönti ton jälkeen?
                    Itellä sama ongelma -03 318i koneessa
                    Mikäli sullakin syö tuota tahtia öljyä, niin joko auton alle tulee iso lammikko, tai sitten se tulee savuna ulos pakoputkesta. Tuollainen 3l/1000km nimittäin aivan varmasti näkyy. Eli näkyykö parkkipaikalla lammikkoa tai savuttaako auto?
                    e39 540iA E85

                    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                    Comment

                    • Anttu_
                      Newbiemmer
                      • Jan 2015
                      • 13
                      • Mustasaari

                      #11
                      Ei oo lammikkoo auton alla. Savuttaa kyl niin että melki hävettää

                      Luulis kuitenki että näkyis päästömittauksessa. Mutta ei tullu mitään sanomista siitä konttorilla
                      Last edited by Anttu_; 07-02-2016, 22:02.

                      Comment

                      • Dualfun
                        Moderator
                        • Jan 2003
                        • 17854
                        • PKS

                        #12
                        Originally posted by Anttu_ View Post
                        Savuttaa kyl niin että melki hävettää
                        Eiköhän siellä ole venttiilivarren kumit sitten entiset
                        E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
                        E28 ///M535i '87 zinnoberrot
                        E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

                        E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
                        ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                        ½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
                        ½
                        G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac extended
                        Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                        Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
                        Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                        Comment

                        • Anttu_
                          Newbiemmer
                          • Jan 2015
                          • 13
                          • Mustasaari

                          #13
                          Originally posted by Dualfun View Post
                          Eiköhän siellä ole venttiilivarren kumit sitten entiset
                          Justiinsa.. onko iso/vaikee projekti vaihtaa?
                          Vai kannattaako suosiosta viedä pajalle?

                          Comment

                          • Dualfun
                            Moderator
                            • Jan 2003
                            • 17854
                            • PKS

                            #14
                            Originally posted by Anttu_ View Post
                            Justiinsa.. onko iso/vaikee projekti vaihtaa?
                            Vai kannattaako suosiosta viedä pajalle?
                            On iso projekti, kannattaa viedä pajalle jos ei ole aiempia kokemuksia tai varma mitä on tekemässä. Käytännössä kansi irti, tai sitten kikkaillaan paineilmalla pysymään venttiilit ylhäällä. Joka tapauksessa nokka irti ja ajoitus menee uusiksi.
                            E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
                            E28 ///M535i '87 zinnoberrot
                            E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

                            E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
                            ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                            ½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
                            ½
                            G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac extended
                            Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                            Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
                            Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                            Comment

                            • jr66
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 16492
                              • Asikkala

                              #15
                              Originally posted by Anttu_ View Post
                              Luulis kuitenki että näkyis päästömittauksessa. Mutta ei tullu mitään sanomista siitä konttorilla
                              Öljyn palamisesta syntyy erilaisia myrkkyjä kuin bensan palamisesta joten päästötesteri ei tunnista öljykäryä.

                              Comment

                              Working...
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎