Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kuinka nopeesti porukan e46 320 d lämpenee?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Juhnukka
    BTCF Member
    • Mar 2014
    • 604
    • Lohja

    Kuinka nopeesti porukan e46 320 d lämpenee?

    Juuh elikkäs omassa autossa antaa vikakoodia tuosta sähköisestä lisälämmittimestä ja huomannut ettei auto kovin nopeasti lämpeä.

    obcstä katsottuna jäh. nesteen lämpötila lämpenee noin 10 km matkalla 60 asteeseen ja lämmitettynä 10 asteeseen ennen liikkeelle lähtöä eli lämpenee sen 50 astetta tuolla matkalla termostaatti vaihdettu syksyllä ja egr termaria autossa ei ole :think

    Onkos tuolla sähkölämmittimen toimimiselle suurtakin vaikutusta lämpöön? Tuossa olisi varakappale kunhan saisi inspiraatiota vaihtaa lämpeneekö huomattavasti nopeammin?
    Vikakoodien lukua (ista-D/inpa) ja pieniä koodauksia (NCS expert) Uudellamaalla +358409321366
  • Juhnukka
    BTCF Member
    • Mar 2014
    • 604
    • Lohja

    #2
    Ja tuo matka ajettiin

    10 asteen pakkasessa noin 4-60 nopeutta ajaessa
    Vikakoodien lukua (ista-D/inpa) ja pieniä koodauksia (NCS expert) Uudellamaalla +358409321366

    Comment

    • MNi
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2008
      • 3142
      • Tampere

      #3
      -30 asteen pakkasessa maantienopeutta viimeistään vartin kuluttua pitää olla tasan klo 12 positiossa ja pysyä siinä kuin tauti. Jos lämpiää hitaammin tai lämmöt putoaa maantieajossa pakkasilla vaikka klo 11 positioon --> termarit vaihtoon (pää- ja EGR, jos on jälkimmäinen). Orkkista tai Behr.

      Jos lämmöt seilaa, tarkoittaa ettei termari toimi mutta sähköinen lisälämmitin yrittää pukata lämpöä. Tämä taas kuluttaa akkua kun se tyhjenee/latautuu jatkuvasti --> akku menee vaihtoon.

      Comment

      • Palosella
        Bimmer Rookie
        • Aug 2012
        • 84
        • Hyvinkää

        #4
        Onko noissa tomaattilaatikossa joku jäähdytin ja termari? 02 facelifti kyseessä. Itellä kans nyt kylmemmillä keleillä maantieajossa klo11 lämpöviisari
        e91 325dA -08
        ex. e46 320dA touring -02

        Comment

        • Esal
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2009
          • 1344
          • Lempäälä

          #5
          Niin, toi klo 12 viisarissa on yhtäkuin 75 astetta, siitä ylöspäin se ei nouse. Näin ainakin e46 330xd ja e53 3.0d. Eli edelleen alilämpöinen = termostaattivikainen.

          Kl:stä hain termostaatin tuohon e53 ja nousi helposti 90 asteeseen, ylämäissä jopa 92 asteeseen. Pikku hiljaa tuon 90 saavuttaminen on tullut aina vaan vaikeammaksi eikä mielestäni yksin ulkolämpötilan takia, tutkimukset on kesken mutta vaikuttaa että noi termostaatit on aika kuraa jos 1,5 kk kestää, valmistajaa en muista. Ei paljon lohduta vaikka saisi uuden tilalle kun siinä on jonkun verran tuota työtäkin. Tämä olisi kivempi teettää korjaamolla niin saisivat keskenään taistella nuo korvausasiat.

          Originally posted by Palosella View Post
          Onko noissa tomaattilaatikossa joku jäähdytin ja termari? 02 facelifti kyseessä. Itellä kans nyt kylmemmillä keleillä maantieajossa klo11 lämpöviisari
          Lämmönvaihdin siellä paisuntasäiliön alapuolella ja termostaatti paisuntasäiliön alla. 330xd vaihdettiin joskus tuo, mutta ei sillä siinä tapauksessa ollut vaikutusta. Ensin egr-termari (jos on), sitten moottorin termostaatti...egr-termarin voi sulkea letkupihdillä kokeeksi.
          *** E53 X5 3.0d 2005 ***

          Comment

          • MPV
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2002
            • 1191
            • Muhos

            #6
            Originally posted by Juhnukka View Post
            Juuh elikkäs omassa autossa antaa vikakoodia tuosta sähköisestä lisälämmittimestä ja huomannut ettei auto kovin nopeasti lämpeä.

            obcstä katsottuna jäh. nesteen lämpötila lämpenee noin 10 km matkalla 60 asteeseen ja lämmitettynä 10 asteeseen ennen liikkeelle lähtöä eli lämpenee sen 50 astetta tuolla matkalla termostaatti vaihdettu syksyllä ja egr termaria autossa ei ole :think

            Onkos tuolla sähkölämmittimen toimimiselle suurtakin vaikutusta lämpöön? Tuossa olisi varakappale kunhan saisi inspiraatiota vaihtaa lämpeneekö huomattavasti nopeammin?
            Aamulla töihin lähtiessä oli pakkasta -21 astetta. Kaksi tuntia lohkolämmittimessä. Noin kymmenen minuutin ajon jälkeen lämpömittarin neula osoitti suoraan ylös, tarkkaa lämpöä en muistanut laittaa obc:sta päälle. Munuaisten kohdalta on tosin jäähdytys tukittu, mutta M-Sport 2 puskurissa on aika massiivisen kokoinen jäähdytysreikä siellä puskurissa...

            Comment

            • MPV
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2002
              • 1191
              • Muhos

              #7
              Töistä lähtiessä oli mittarissa -20 astetta. Auto oli lohkolämmittimessä ja startatessa jäähdytysnesteen lämpötila OBC:n mukaan +2 astetta. Kotimatkan alussa on reilu kilometri taajamanopeutta ja sitten 80 rajoitusta.

              Moottorin lämpötila saavutti 59 astetta parissa minuutissa, jolloin +20 asteeseen asetettu automaatti-ilmastointi alkoi lämmittää sisätiloja ja lämpiäminen hidastui selvästi. 75 astetta (ja mittarin neula suoraan ylöspäin) tuli aika tarkkaan 10 minuutin ajon jälkeen. Toiset 10 minuuttia ja lämpötila saavutti 85-86 astetta, josta ei sitten kotimatkalla enää ylemmäs noussutkaan, ennenkuin kokeilin sammuttaa lämmityslaitteen, jolloin nousi 88 asteeseen. Lämmityslaitteen takaisin päälle laittamalla lämpö tippui sitten taas tuohon 85 asteeseen.

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎