Luulisi kait yrittävän käynnistyä lämpötila-anturin antamasta lämpötilasta huolimatta? Voisi kuvitella käynnin olevan hankalaa jos tuosta kiinni.. Antaa starttaa muttei lyö tulille...? Sillä veikkaus kampiakselin tunnistimille, sitten muuta
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 ei käynnisty kylmällä. Ratkaisevan vihjee antajalle 50€ tilisiirtona.
Collapse
X
-
Siis eikö se pyöritä ihan hyvin muttei vaan lähde käyntiin? Siinämielessä kävisi järkeen jos sieltä puuttuu kylmästarttikartat tai anturi antaa väärää tietoa dme:lle. Pensaa jos ei saa kylmänä tarpeeksi ei välttämättä lähde käyntiin tai jaksa pyöriä. Sen nesteen lämpötilan nyt näkee vaikka torquella jos ei inpaa ole, toki sitä en osaa sanoa onko se obd:n coolant arvo sama mitä dme lukee.
Comment
-
-
Ainakin e36 1.8 is, siis m42 ei lupaa eikä käy mitenkään sopivalla pakkasella jos moottorin (dme) lämpötilatieto heittää enemmän. Tarpeeksi lämmitystä ja kunnolla apuvirtaa saatiin lupaamaan kerran. Anturin vaihdolla pelitti kuin ei mitään olisikaan. Eikä saa tulppia kuivaksi kun syöttää soppaa siihen malliin että varmasti riittää. Ihan oma kokemus... ja nimen omaan mitä kylmempi sitä huonompi lähtemään.
Comment
-
-
Originally posted by huTsu View PostVoithan ESS:ltä tiedustella mistä vikaa lähteä hakemaan, ehkä ovat törmänneet vastaavaan aikaisemmin. Samalla pyytäisin kartoista kopsun omaan talteen.
"Back to the cold starting problem.
Is there a possibility that ECU would have lost some programming when i changed the car battery to a new one?
Is there different programming for cold weather (like we do have in Finland)?
Does this temperature sensor send information to ECU http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...9#13621433076? Maybe that could send faulty information.
And do you know any other who had same kind of problem with the same supercharger?"
Vastaus:
"No the software does not go away when you change the battery.
This problem has nothing to do with the SC.
If you have a temp sensor problem you would normally have a fault code stored in the ECU.
What the temp sensors read can also be seen if you connect a diagnose tool to the car."
Joten tuon lohkon lämpötila-anturin laitoin tilaukseen, kuten myös kampiakselin asentotunnistimen. Saas nähdä.
Originally posted by jakeluvesimies View PostLuulisi kait yrittävän käynnistyä lämpötila-anturin antamasta lämpötilasta huolimatta? Voisi kuvitella käynnin olevan hankalaa jos tuosta kiinni.. Antaa starttaa muttei lyö tulille...? Sillä veikkaus kampiakselin tunnistimille, sitten muutaOriginally posted by Antti O View PostSiis eikö se pyöritä ihan hyvin muttei vaan lähde käyntiin? Siinämielessä kävisi järkeen jos sieltä puuttuu kylmästarttikartat tai anturi antaa väärää tietoa dme:lle. Pensaa jos ei saa kylmänä tarpeeksi ei välttämättä lähde käyntiin tai jaksa pyöriä. Sen nesteen lämpötilan nyt näkee vaikka torquella jos ei inpaa ole, toki sitä en osaa sanoa onko se obd:n coolant arvo sama mitä dme lukee.
Video, kun auto on seissyt -2 asteen pakkasessa 6 tuntia. Lähtee heti käyntiin, mutta yleensä kyllä kierrokset menee heti siihen 800 rpm kohdalle, mutta tänään oli vajaan minuutin vähän korkeammilla kierroksilla ennen kuin laski siihen normaaliin.
Video, jossa auto on seissyt -2 asteen pakkasessa 11 tuntia. Tämä on juuri se, miten tuo käyttäytyy. Sitten kun enemmän pakkasta niin ei tarvi seistä ku muutaman tunnin niin ei enää starttaa.
Video, kun auto on seissyt 11,5 tuntia, mutta webasto ollut vajaa puoli tuntia käynnissä.
Pienenä huomiona sellainen, että nyt on varsinkin kovemmilla pakkasilla tehnyt niin, että vaikka webasto on ollut käynnissä jonkin aikaa, niin kun koittaa käynnistää niin se lupailee. Ja sitten joko lähtee tai ei. Tässä video. Voiko tuo webasto olla väärin kytketty? Luulis että ei, koska on tuo nyt ensimmäiset talvet mulla ihan moitteetta toiminut. Mutta siis yleensä se lähtee heittämällä tai ei lähde, mutta nyt on tollasta lupailuakin ollut muutamaan otteeseen. Ja nytkin toissapäivänä ei lähtenyt käyntiin, vaikka webasto oli käynnissä ja lämmittänyt konetta jo hyvin. Sammutin webaston niin lähti käyntiin? Saatto kyllä olla sattumaakin. Sellanenki tuli mieleen että moottori ei saisi tarpeeksi bensaa jos webasto käyttäää sitä samalla?
Tässä vielä ahtimen asennusohjeet, jos joku vaivautuu lukemaan ja ehkä keksii jotain:
Sivu 1
Sivu 2
Sivu 3
Sivu 4
Sivu 5
Sivu 6
Sivu 7
Sivu 8
Sivu 9
Sivu 10
Sivu 11
Sivu 12
Comment
-
-
Jos haluaa edetä tämän kanssa niin kannattaisi alkaa eliminoimaan noita mahdollisuuksia pois.
Bensa, kipinä & ajoitus ovat polttomoottorin perusainekset joista leivotaan lämpöä sylintereissä.
Näyttäisi olevan tuossa moottorissa erilliset puolat, yhden jos kaivaisi ylös ja siihen pistää jostakin tulpan niin näkee iskeekö startatessa kipinää.
Onko tästä luettu vikakoodeja jollakin? Luulisi jäävän jotakin muistiin noista kerroista kun ei käynnisty. Parempi tietenkin jos pääsisi lukemaan mitä ilmoittelee kun on vika päällä.
Arvailua ja osien vaihtoa voi jatkaa kunnes osuu oikeaan mutta systemaattisesti etenemällä pääsee paremmin maaliin vaikkei olekkaan niin viihdyttävää.M
850i -91 (EG11)
Z3 2.8 -98 (CH31)
325 -08 (VE31)
Comment
-
-
Tässähän kävi niin, että auto on toiminut moitteetta huohotinrempan jälkeen.
Samalla siis vaihtui bensansuodatin, kampiakselin asentotunnistin ja alla oleva lämpötila-anturi:
Originally posted by |makke View PostAuto on nyt menossa huohotinjärjestelmän cold country version-päivitykseen ja samalla vaihdetaan bensansuodatin ja tarkastetaan mahdolliset imuvuodot.
Täällä suositeltiin, että kannattaisi tarkastaa öljyseparaattori, kun ei threadin aloittajankaan auto starttaa kylmällä. Tiedä nyt sitten miten separaattori vaikuttaa itse käynnistymiseen.
Osa nro 3 ajattelin vaihdattaa samalla.
Tämän tekstin mukaan se mittaa ECU:lle tietoja niin kai tuon voi varmuuden vuoks samalla vaihtaa, kun huohotinrempan tekee.
On muuten hienoa kun auton voi jättää nykyään myös ulos
Tässä hyvä threadi luettavaksi jollekkin jos on samankaltainen ongelma.
Comment
-
Comment