Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 316 sammuu tyhjäkäynnillä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • AnttiJuhani
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2010
    • 2056
    • Kittilä

    E46 316 sammuu tyhjäkäynnillä

    Hei! 316 1.8i facelift vm2002. Kun auton laittaa lämpenemään niin se sammuu hetken päästä. Kierrokset käy todella alhaalla. Aluksi käy nätisti, kunnes lämmetessään laskee kierroksia ja sammuu. Kerran sammuttuaan pysyy käynnissä.

    Autossa oli huonot puolat ja tulpat ja ne vaihdettiin, mutta ongelmaa esiintyy vieläkin. Mistä kannattaisi lähteä asiaa tutkimaan?
  • AnttiJuhani
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2010
    • 2056
    • Kittilä

    #2
    Sama jatkuu edelleen. Auton kun laittaa lämpeämään, niin hetken lämmettyään kierrokset tipahtaa, auto vähän aikaa rykii ja turhan monesti jopa sammuu.

    Any ideas?

    Comment

    • apina
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2004
      • 274
      • Espoo

      #3
      Itsellä vähän samantapaista vikaa. N42b20 (318i) moottorissa.

      Eli aluksi kun laittaa käyntiin niin käy suht ok mutta kun kierrokset laskee niin käy kuin kolmella ja tehot katoaa. Moot.vikavalo joskus vilkkuu ja sammuu. Joskus jää palamaan. Tyhjäkäynti kone lämpimänä selilaa vähän.

      OBD-lukijalla ei mukamas vikakoodeja.

      Inpalla näytti aluksi vain misfire cyl4. Myöhemmin on näyttänyt misfire cyl2. ja viimeiseksi misfire cyl3 sekä camshaft sensor intake ja öljykannun valo syttyi keltaisena kun sammutti auton. Öljyä oli tullut ulos öljykorkin kautta n. 1litra. TOsin koneen lohkokin on öljyinen takapäästä.

      Autoon vaihdettu ilmansuodatin, tulpat ja puola 4 sylinteriin, ei apua...

      Puristuspaineet mitattu. n. 13 bar 1-3cyl.... 4cyl välillä 13bar ja välillä n. 7bar. Kahdella eri halpis mittarilla mitattu. Sekoittaako tässä nyt tuo valvetronic mittauksia kun ilmeisesti ohivuotomittaustakaan ei pysty tehdä valvetronicin takia (tai se sähkömoottori pitäisi olla oikeassa kohdassa jotenkin)?

      Tuon öljyn puskemisen jälkeen (ja kun koodeja tulee eri sylintereiltä) mielessä on käynyt että jos vika on huohotusjärjestelmässä/alipainevuodossa?

      Seuraava etappi voisi olla imusarjan irroitus ja oil separator, crankcase ventilator, CCV vaihto ? Sekä alipainepumpun o-renkaiden vaihto koneen takaa ja ehkä vent. kopan tiiviste ( joka vaihdettu 2-v sitte) ?





      Mitä muuta tässä vaiheessa kannattaa uusia kun purkaa imusarjan pois ? Ainakin imusarjan tiivisteet...
      318iA Touring -02
      ex 316 2.5l -87
      ex 525tdsA Touring -95

      Comment

      • AnttiJuhani
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2010
        • 2056
        • Kittilä

        #4
        Mie olen luottanut että tuohon olis separaattori ja huohotin järjestelmä viime talvena tehty edellisen omistajan toimesta. Ollut parissa edellisessä bmw:ssä samaa vikaa kyllä ja ne on korjattu, tosin oireet on ollu vähän kovemmat (tulpat ja imusarja öljyssä, savuttaa, hädin tuskin pystyy ajamaan). Voisihan tuo olla kyllä tarkastamisen arvoinen asia, että onko taas jotain tehtävä niiden suhteen.

        Comment

        • Dualfun
          Moderator
          • Jan 2003
          • 17835
          • PKS

          #5
          Originally posted by apina View Post
          öljykannun valo syttyi keltaisena kun sammutti auton. Öljyä oli tullut ulos öljykorkin kautta n. 1litra. TOsin koneen lohkokin on öljyinen takapäästä.
          Eikös tää nyt aika selvä peli ole, huohotinjärjestelmä on tukossa.

          Puristuspaineista olet oikeassa haasteista mitata niitä valvetronicin vuoksi.
          E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
          E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

          E28 ///M535i '87 zinnoberrot

          ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
          ½ E36
          ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
          Muut talouden vehkeet:
          E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
          Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
          Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

          Comment

          • AnttiJuhani
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2010
            • 2056
            • Kittilä

            #6
            Ei ole ongelma vielä selvinnyt. Purin pois ilmansuodatin kotelon ja tarkistin maffin päällisin puolin ja ilmanoton putket ja kaasuläppäkotelon. Kaikki näytti olevan kunnossa. Alapuolelta kai sitten sinne huohotin järjestelmään pääsee käsiksi? Se on meikäläisellä vähän kinkkisempi homma. Näytti ainakin yläpuolelta katsottuna että menis imusarjan irroittamiseksi. :think

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎