Serkkupojan puolesta kyselen kun ei ole itsellä aikaa kääntää nettiä ympäri.
Elikkä 316i m43 koneella ei mennyt katsastuksesta läpi, oli antanut vikakoodia vasemman etupyörän nopeussensorista. Oireena ollutkin että abs- ja luistonestojärjestelmät satunnaisesti lakkaa toimimasta ja molempien valot palavat taulussa; tovin matkaa kun ajaa niin kuitenkin valot häviää ja järjestelmät toimii taas. Ilmenevät sitä useammin mitä lauhempi keli.
Myös keltainen moottorin vikavalo syttyy kuulemma toisinaan.
Mainittu vasemman etupyörän nopeussensori autoon on vasta vaihdettu, ei vaikutusta mihinkään.
INPA antoi saman koodin ennen ja jälkeen vaihdon:
"17 Wheel Speed Sensor Front Left Trigger Signal"
Lisäksi viimeisimmällä lukukerralla antoi abs-yksikkö myös:
"18 Wheel Speed Sensor Front Left Continuity"
Tämän epäilen johtuvan siitä kun anturi vaihdettiin ilman akun kengän irroitusta.
Moottorin puolelta sen sijaan tulee aina sama kaasuläppään viittaava koodi:
"171 Pruefung Kraftstoff-Versorgungssystem".
Livedataa kun katsoo niin nopeussensorit näyttää alle 20km/h vauhdissa kaikki öbaut samaa lukemaa (sitä suuremmalla nopeudella inpa ei kykene lukemaan) josta voinee päätellä että sensorit pitäisi olla kunnossa.
Kaasuläpän livedataa kun katsoo niin siellä menee seuraavat arvot yli kun vähänkään koskee kaasuun:
"Pulse Duty Factor i.s. controler 1" arvo jopa 50/10
"Throttle Potentiometer Angle" arvo jopa 30/5
Näiden perusteella olin jo tuomitsemassa kaasuläpän asentoanturia mutta sitten katsoin dataa toisesta samalla koneella olevasta autosta jossa samat livearvot ylittyivät ja antoi koodia puolestaan takaoikean nopeussensorista.
Tähän autoon oli myös omistaja vaihtanut kaasuläpän asentoanturin eli se pitäisi olla kunnossa. Onko inpassa skaalaukset väärin vai onko molemmissa autoissa vikaa?
Jostain lontoon kielellä lueskelin joskus että viallinen kaasuläppä voi sytyttää EML ja luistoneston valon mutta onko tuo abs mitenkään kytkettävissä tähän..? Aika kaukaa haetulta kuulostaa mutta viat päällä usein samaan aikaan kaasuläpän ja abs puolella.
Käskin seuraavaksi puhdistella kaasuläpän sekä sen asentoanturin liittimen kun en oikein muutakaan keksinyt.
Mistäs tätä nyt lähtisi purkamaan?
ABS-yksikön korjaaminenkin aika kallista summassa kokeilla. Voisiko murtunut johto kiukutella noin?
Taitaavat vaan kulkea melko hyvin piilossa johdot sekä abs-antureille että kaasuläpälle...
Tuossa vielä kuvakaappauksia inpasta:
https://www.dropbox.com/s/sezqhzg3vo...20abs.PNG?dl=0
Elikkä 316i m43 koneella ei mennyt katsastuksesta läpi, oli antanut vikakoodia vasemman etupyörän nopeussensorista. Oireena ollutkin että abs- ja luistonestojärjestelmät satunnaisesti lakkaa toimimasta ja molempien valot palavat taulussa; tovin matkaa kun ajaa niin kuitenkin valot häviää ja järjestelmät toimii taas. Ilmenevät sitä useammin mitä lauhempi keli.
Myös keltainen moottorin vikavalo syttyy kuulemma toisinaan.
Mainittu vasemman etupyörän nopeussensori autoon on vasta vaihdettu, ei vaikutusta mihinkään.
INPA antoi saman koodin ennen ja jälkeen vaihdon:
"17 Wheel Speed Sensor Front Left Trigger Signal"
Lisäksi viimeisimmällä lukukerralla antoi abs-yksikkö myös:
"18 Wheel Speed Sensor Front Left Continuity"
Tämän epäilen johtuvan siitä kun anturi vaihdettiin ilman akun kengän irroitusta.
Moottorin puolelta sen sijaan tulee aina sama kaasuläppään viittaava koodi:
"171 Pruefung Kraftstoff-Versorgungssystem".
Livedataa kun katsoo niin nopeussensorit näyttää alle 20km/h vauhdissa kaikki öbaut samaa lukemaa (sitä suuremmalla nopeudella inpa ei kykene lukemaan) josta voinee päätellä että sensorit pitäisi olla kunnossa.
Kaasuläpän livedataa kun katsoo niin siellä menee seuraavat arvot yli kun vähänkään koskee kaasuun:
"Pulse Duty Factor i.s. controler 1" arvo jopa 50/10
"Throttle Potentiometer Angle" arvo jopa 30/5
Näiden perusteella olin jo tuomitsemassa kaasuläpän asentoanturia mutta sitten katsoin dataa toisesta samalla koneella olevasta autosta jossa samat livearvot ylittyivät ja antoi koodia puolestaan takaoikean nopeussensorista.
Tähän autoon oli myös omistaja vaihtanut kaasuläpän asentoanturin eli se pitäisi olla kunnossa. Onko inpassa skaalaukset väärin vai onko molemmissa autoissa vikaa?
Jostain lontoon kielellä lueskelin joskus että viallinen kaasuläppä voi sytyttää EML ja luistoneston valon mutta onko tuo abs mitenkään kytkettävissä tähän..? Aika kaukaa haetulta kuulostaa mutta viat päällä usein samaan aikaan kaasuläpän ja abs puolella.
Käskin seuraavaksi puhdistella kaasuläpän sekä sen asentoanturin liittimen kun en oikein muutakaan keksinyt.
Mistäs tätä nyt lähtisi purkamaan?
ABS-yksikön korjaaminenkin aika kallista summassa kokeilla. Voisiko murtunut johto kiukutella noin?
Taitaavat vaan kulkea melko hyvin piilossa johdot sekä abs-antureille että kaasuläpälle...
Tuossa vielä kuvakaappauksia inpasta:
https://www.dropbox.com/s/sezqhzg3vo...20abs.PNG?dl=0
Comment