Announcement

Collapse
No announcement yet.

ongelma moottorissa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kopokim
    Newbiemmer
    • Jan 2016
    • 11
    • nokia

    ongelma moottorissa

    eli auto on 323 e46 1998 mallinen onko se sitten M54B25 mallin moottori...
    ongelma tämä...lämpimään koneeseen lisätty öljyä joka oli jäykähköä en muista nyt öljyn viskositeetteja mutta seuraavan kerran kun käynnisti niin moottori piti tosi pahan äänen ihn niin kuin olisi jostain laakeri mennyt tosi pahaan kuntoon....tai kuvannollisesti kaksi hihnapyörää ottaisi kiinni toisiinsa ja kun moottorin sammutti niin saammuu niinkuin joku hirttäisi kiinni ääni kuuluu imupuolelta koneesta....auttakee.
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10949
    • Joensuu

    #2
    Moottori toimi siis normaalisti ennen öljyn lisäämistä? Mitä öljyä sinne lisäsit? Eihän ollut ATF tms?
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • kopokim
      Newbiemmer
      • Jan 2016
      • 11
      • nokia

      #3
      ei ollut...oli jotain diesel moottoreihin tarkoitettua josta kylläkin sanottiin että voi laittaa...
      mites tota jos on käynyt niin että on liikaa laitettu niin mikä siä pettää ekana

      juu moottori toimi aivan normaalisti sitä ennen

      Comment

      • hegemon80
        BTCF Member
        • Aug 2013
        • 207
        • Vantaa

        #4
        Jos ääni tuli heti öljynlisäyksen jälkeen niin oisko jotain paskaa menny venttiilikoneistoon. En usko että olisit sinne niin paljon kaatanut ylimääräistä että tuhoa tulisi. Kestää meinaa hetken kun moottori vatkaa öljyyn niin paljon ilmakuplia että laakerit leikkaisi. Riipuu tietenkin paljonko sinne kaadoit. Tai sitten on mennyt jotain aivan väärää kamaa koneeseen.
        BMW M5 E34 -89 "Ämmä"
        BMW X5 40d E70 -10
        EX: BMW 530xD F11 -11 "NoName"
        EX: BMW 530D E60 -03 "Bea"
        EX: BMW 520 E39 -02 "AZN"
        EX: BMW 520 E34 -94 "Biojäte"


        https://youtube.com/@nightbreakerracing

        Automax.fi

        Comment

        • Kylli-Täti
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2012
          • 499
          • Tampere

          #5
          Saa aika reippaasti laittaa jotta liikaa menee ja jokanen varmaan tarkistaa mittatikusta kuitenkin laittamansa määrän? 5 desiäkin liikaa ei kyllä aiheuta yhtään mitään, mutta tietenkin kannattaa valuttaa varmuuden vuoks pois.

          Ei oo tainnu tää ääni öljynvaihdosta johtua? Saako videokuvaa ongelmasta? DISA on imupuolella ja pikkasen kuulostaa laakerivialta (räpätystä/kälätystä/särinäsihinää). En usko et se ihan noin tosta vaan menis yhellä käynnistyksellä paskaks, mut koita ottaa moottorin käydessä sen johto pois ja kato tapahtuuko muutosta äänessä.

          Comment

          • kopokim
            Newbiemmer
            • Jan 2016
            • 11
            • nokia

            #6
            kone lähtee normisti käymään ja käy normaalisti...ainoa et se sivu ääni on kuin alumiinia sirkkelillä leikkaisi

            Comment

            • mikasare
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2007
              • 241
              • Lohja

              #7
              Originally posted by kopokim View Post
              kone lähtee normisti käymään ja käy normaalisti...ainoa et se sivu ääni on kuin alumiinia sirkkelillä leikkaisi
              Lisäilmapumppu? Piti mulla hirveetä ääntä kun sorvasi alumiinia oikeastikin. Laakeri oli mennyt.
              Lohja

              Comment

              • kopokim
                Newbiemmer
                • Jan 2016
                • 11
                • nokia

                #8
                missä tämä sijaitsee

                Comment

                • Jesse93
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2012
                  • 938
                  • Mustio

                  #9
                  Moottori on m52b25tu ja ei taida lisäilmapumppua olla tuossa koneessa :think
                  E91 320D & E46 320D & E30 325iX & E61 525D

                  Comment

                  • kopokim
                    Newbiemmer
                    • Jan 2016
                    • 11
                    • nokia

                    #10
                    ääni on kirkas...ensiksi luulin että laturin laakeri hirttää kiinni just mutta vika ei siinä...sit kävi mielessä että olisko tartin kehällä jotain ylimääräistä...kun sammuttaa niin toppaa kun seinään

                    ja kuitenkin käy tyhjiä normaalisti

                    Comment

                    • MNi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2008
                      • 3143
                      • Tampere

                      #11
                      Laturin laakeri, kiristimen laakeri, ohjurin laakeri, vesipumpun laakeri? Kaveri kattomaan moniurahihnaa josko se hyppäisi jonkun mutkan kohdalta?

                      Comment

                      • M40 Power
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2006
                        • 584
                        • Turun seutu

                        #12
                        Jakoketjun laahaimen muovipinta irronnut, ketju löysälle ja suoraan vasten metallia?
                        EX: E30, E34, E36, E36 compact

                        Nyk. -99 320D

                        Comment

                        • mikasare
                          Bimmer Fanatic
                          • Apr 2007
                          • 241
                          • Lohja

                          #13
                          Eihän siitä öljypurkista irronnut jotain muovirengasta tai alumiini suikaletta tms venttiilikopan sisään?
                          Lohja

                          Comment

                          • kopokim
                            Newbiemmer
                            • Jan 2016
                            • 11
                            • nokia

                            #14
                            nyt äänen sijainti on löydetty kun satiin auto nosturille.
                            eli ääni tulee moottorin ja vaihdelaatikon välistä ja kyseinen yksilö on automaatti.joku ottaa siellä kiinni johkin koska auton kun sammuttaa niin kipinä tulee kun rauta vasten rautaa..
                            voisko olla niin että kun koneessa oli liikaa öljyä että sen takia on esim joku stefa pulpahtanut ulos päin vai onko vaan niin että paskalla säkällä siä on vaan joku muu nyt samalla kertaa hajonnut...ei kuitenkaan vuoda öljyä mistään..

                            Comment

                            • HTK12
                              BTCF Member
                              • Jul 2011
                              • 10949
                              • Joensuu

                              #15
                              Originally posted by kopokim View Post
                              nyt äänen sijainti on löydetty kun satiin auto nosturille.
                              eli ääni tulee moottorin ja vaihdelaatikon välistä ja kyseinen yksilö on automaatti.joku ottaa siellä kiinni johkin koska auton kun sammuttaa niin kipinä tulee kun rauta vasten rautaa..
                              voisko olla niin että kun koneessa oli liikaa öljyä että sen takia on esim joku stefa pulpahtanut ulos päin vai onko vaan niin että paskalla säkällä siä on vaan joku muu nyt samalla kertaa hajonnut...ei kuitenkaan vuoda öljyä mistään..
                              Tuskin on öljyn lisäämisellä ollut mitään tekemistä, jos se oli moottoriin tarkoitettua öljyä. Vaikka sinne olisi kipannut pari litraa liikaa öljyä en silti keksi miten se voisi heti aiheuttaa kuvatut oireet. Toki riippuen moottorista öljy saattaa alkaa vaahtoamaan, ja voitelu kärsii. Miten paljon siellä oli liikaa öljyä lisäämisen jälkeen? Paljonko sieltä puuttui öljyä ennen lisäämistä? Ettei ole vaan tullut laakeri vauriota kun ajettu liian vähillä öljyillä?

                              Jos nyt jotain pitäisi veikata, niin vetolevy hajonnut sattumalta juuri silloin?
                              Last edited by HTK12; 01-02-2016, 00:21.
                              e39 540iA E85

                              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎