E46:ssa on moottorista ja vaihteistosta riippuen eri välityksellä olevia periä. Esim 328:n (manuaali) vakio on 2.93 ja 320:n (2.2l 6-syl) 3.38. Onko näiden "järeydessä" suuria eroja? Eli kestääkö vaikkapa tuo 320:n perä jos lyö kiinni suurempimoottoriseen versioon? Vai onko niin, että välityssuhdetta lukuunottamatta esim. 6-sylinteristen perät ovat samanlaisia?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46: eri perät
Collapse
X
-
Originally posted by AntzaE46:ssa on moottorista ja vaihteistosta riippuen eri välityksellä olevia periä. Esim 328:n (manuaali) vakio on 2.93 ja 320:n (2.2l 6-syl) 3.38. Onko näiden "järeydessä" suuria eroja? Eli kestääkö vaikkapa tuo 320:n perä jos lyö kiinni suurempimoottoriseen versioon? Vai onko niin, että välityssuhdetta lukuunottamatta esim. 6-sylinteristen perät ovat samanlaisia?
Voin kyllä suositella perän vaihtoa, koska itsellä on 328:ssa 323Cic:n 3.23-perä ja mukavasti ripeämmin kiihtyy kuin vakiolla.X35i N54 imuventtiilien pähkinäpuhallukset
YV:llä lisätietoja
Ex. E92 335i MOTIV 900 Single turbo
996 Turbo X50
500whp.net
-
-
Originally posted by BlitzKyllä se kestää, mutta joudut siirtämään tuossa tapauksessa(320->328) vanhasta perästä akseleiden kiinnityslaipat uuteen perään. 323-328 on samat kiinnityslaipat.
Voin kyllä suositella perän vaihtoa, koska itsellä on 328:ssa 323Cic:n 3.23-perä ja mukavasti ripeämmin kiihtyy kuin vakiolla.
Mitä olen lukenut niin perän vaihto vaikuttaa huomattavasti enemmän kuin putkisto-vapaavirtaussuodin-tuningteippi -viritykset.
Voisin joskus ihan mielenkiinnosta tulla kyytiisi niin näkisi ennen kuin itse vaihtaa, millainen vaikutus on.Current rides:
F36 420iA xDrive M-Sport Gran Coupe | E46 M3 Coupe SMG | 981 Spyder | 996 GT3 Mk1 Clubsport | Ap1 S2000
Previous rides:
E86 Z4 3.0Si Coupe | 987 Mk1 Cayman S | E90 325xiA M-Sport | 2 x E46 M3 Coupe | E46 328Ci
Comment
-
-
Originally posted by AntzaTuo laippahomma olikin jo tiedossa. Ilmeisesti onnistuu kuitenkin suhteellisen kivuttomasti, vai? Entä 325, onko sen perässä (3.15) kans eri laipat?
Mitä olen lukenut niin perän vaihto vaikuttaa huomattavasti enemmän kuin putkisto-vapaavirtaussuodin-tuningteippi -viritykset.
Voisin joskus ihan mielenkiinnosta tulla kyytiisi niin näkisi ennen kuin itse vaihtaa, millainen vaikutus on.
Samaa olen kanssa lukenut perän vaihdon vaikutuksesta. Perän vaihdossa on ainakin se hyvä puoli, että se varmasti muuttaa auton käytöstä toisin kuin useat bolt-on-osat. Perän vaihdon jälkeen kun vielä korottaa kierroksenrajoittajaa(lastu/ohjelmointi), niin siitä saa täyden hyödyn. Itsellä on tämä vielä tekemättä.
Voit toki tulla kyytiin, lähetä vaikka pm:ää.X35i N54 imuventtiilien pähkinäpuhallukset
YV:llä lisätietoja
Ex. E92 335i MOTIV 900 Single turbo
996 Turbo X50
500whp.net
Comment
-
Comment