Terve!
Ostin -02 318i:n kuuluisalla N42-moottorilla ja käyntihäiriötä tutkiessa alkaa loppua kohta järki ja aika. Jos joltain tätä kautta sattuisi löytymään vastaavasta kokemusta. Itse tutkinu ja pähkäilly moneen kertaan, parikin bmw-spesialisti tuttua tutkinu bmw-testereillä ja tutulla korjaamolla on mietitty hommaa ja ei vieläkään ole selvillä. Auto siis ostettu jo viallisena.
Vikakoodeja ollut: Laturin yhteysvirhe ja sytytyskatkoksia, joista aiheutuu katin vikakoodi. Kiertovesipumpun maavuotoa herjaa myös.
Tehtyä hommaa on jo takana:
-Jakopääremontti kaikkine osineen ja oikeilla työkaluilla
-Huohotin käyty läpi, putsattu ja uutta letkuakin
-Imusarja irrallaan sekä paikallaan bräkleenillä tutkittu vuotojen osalta
-Uusi ilmamassamittari
-Uudet tulpat
-Kokeiltu ehjästä autosta map, laturi, ilmamassamittareita ja kampianturi
-Konehuoneesta kaikki ecun lähellä olevat liittimet putsattu, puolien johtosarja tutkittu, laturilta akulle johdot putsattu ja tutkittu
-Maadotettu kaapeleilla kannesta suoraan akulle ja iskaritolppaan
-Valvetronic ja vanos testerien mukaan pelaa(ihme kyllä)
-Radion perästä jopa vahvistimen herätejohtoa kokeiltu irti
-Kiertovesipumpun ja lähestulkoon jokaisen konehuoneen vehkeen johtoja kokeiltu poistaa ja käytelty
-Suuttimia ja puolia vaihdettu ristiin, ei vaikutusta
Käy siis satunnaisesti ja etenkin lämpimänä adaptioiden nollauksen jälkeen jopa välillä oikein. Muuten tyhjäkäynnillä tuputtaa ja käynnin epätasasuus on testerillä 5 ja -5 välillä tasasesti. Ajossa rytkyttää kans ja vikavalo palaa.
Ilmamassamittarin johto irti toimii ja kiertää melkein oikein. Mapin johto irti suorastaan hyvin lämpimänä ja ajossa toimi täysin. Eli mekaanista vikaa moottorissa tuskin on.
Mystiset puolet:
-Leimalla huomattiin että parkit tavallaan sykki välillä kirkkaammaksi
-Samalla reissulla radio alkoi kuulua huonosti heti käynnistämisen jälkeen
-Testerillä rassatessa yhden kerran sisävalo kirkastui ja kävi oikein saman tien ja käynnin epätasasuus nollassa
-Satunnaisia hetkiä saattaa pelata, mutta on turhan harvassa
-Imm vaihdon jälkeen kävi yhen starttauksen jälkeen oikein ja seuraavalla ei.
Kaverin autossa oli samanlainen käynti kun yksi puola oli rikki. Minun yksilö kävi omillaan, ehjiksi toisessa autossa koetuilla ja sillä yhdellä rikkinäisellä kaikilla yhtä huonosti
Eli kuin olisi puolavika ja jostain sähkösestä häiriöstä tai virran/maan ongelmasta johtunee. Mutta nyt kokemuksia mistä ihmeestä?
Ostin -02 318i:n kuuluisalla N42-moottorilla ja käyntihäiriötä tutkiessa alkaa loppua kohta järki ja aika. Jos joltain tätä kautta sattuisi löytymään vastaavasta kokemusta. Itse tutkinu ja pähkäilly moneen kertaan, parikin bmw-spesialisti tuttua tutkinu bmw-testereillä ja tutulla korjaamolla on mietitty hommaa ja ei vieläkään ole selvillä. Auto siis ostettu jo viallisena.
Vikakoodeja ollut: Laturin yhteysvirhe ja sytytyskatkoksia, joista aiheutuu katin vikakoodi. Kiertovesipumpun maavuotoa herjaa myös.
Tehtyä hommaa on jo takana:
-Jakopääremontti kaikkine osineen ja oikeilla työkaluilla
-Huohotin käyty läpi, putsattu ja uutta letkuakin
-Imusarja irrallaan sekä paikallaan bräkleenillä tutkittu vuotojen osalta
-Uusi ilmamassamittari
-Uudet tulpat
-Kokeiltu ehjästä autosta map, laturi, ilmamassamittareita ja kampianturi
-Konehuoneesta kaikki ecun lähellä olevat liittimet putsattu, puolien johtosarja tutkittu, laturilta akulle johdot putsattu ja tutkittu
-Maadotettu kaapeleilla kannesta suoraan akulle ja iskaritolppaan
-Valvetronic ja vanos testerien mukaan pelaa(ihme kyllä)
-Radion perästä jopa vahvistimen herätejohtoa kokeiltu irti
-Kiertovesipumpun ja lähestulkoon jokaisen konehuoneen vehkeen johtoja kokeiltu poistaa ja käytelty
-Suuttimia ja puolia vaihdettu ristiin, ei vaikutusta
Käy siis satunnaisesti ja etenkin lämpimänä adaptioiden nollauksen jälkeen jopa välillä oikein. Muuten tyhjäkäynnillä tuputtaa ja käynnin epätasasuus on testerillä 5 ja -5 välillä tasasesti. Ajossa rytkyttää kans ja vikavalo palaa.
Ilmamassamittarin johto irti toimii ja kiertää melkein oikein. Mapin johto irti suorastaan hyvin lämpimänä ja ajossa toimi täysin. Eli mekaanista vikaa moottorissa tuskin on.
Mystiset puolet:
-Leimalla huomattiin että parkit tavallaan sykki välillä kirkkaammaksi
-Samalla reissulla radio alkoi kuulua huonosti heti käynnistämisen jälkeen
-Testerillä rassatessa yhden kerran sisävalo kirkastui ja kävi oikein saman tien ja käynnin epätasasuus nollassa

-Satunnaisia hetkiä saattaa pelata, mutta on turhan harvassa
-Imm vaihdon jälkeen kävi yhen starttauksen jälkeen oikein ja seuraavalla ei.
Kaverin autossa oli samanlainen käynti kun yksi puola oli rikki. Minun yksilö kävi omillaan, ehjiksi toisessa autossa koetuilla ja sillä yhdellä rikkinäisellä kaikilla yhtä huonosti

Eli kuin olisi puolavika ja jostain sähkösestä häiriöstä tai virran/maan ongelmasta johtunee. Mutta nyt kokemuksia mistä ihmeestä?
Comment