Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 ratin akselissa väljää?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Juhnukka
    BTCF Member
    • Mar 2014
    • 604
    • Lohja

    E46 ratin akselissa väljää?

    Elikkäs olen huomannut että kun ajaa kunnon sohjokelillä ja ratti pääsee heilumaan nopeaa tahtia puolelta toiselle niin ratin takaa kuuluu pientä kolinaa?

    Sama kun jos rattia paikallaan runkkaa puolelta toiselle kun hullu niin akselistossa tuntuu hieman väljää?

    Mikäs näissä yleensä menee ja onko vaihdettavissa? Raidetangonpäät ovat kunnossa sisä ja ulkonivel
    Vikakoodien lukua (ista-D/inpa) ja pieniä koodauksia (NCS expert) Uudellamaalla +358409321366
  • Antti O
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6937
    • N/A

    #2
    Joko #2 on vaihdettu? Omassa ei varsinaisesti kolissut mikään mutta ohjauksessa oli väljää. Tuon vaihto korjasi asian. Tuosta löytyy paljon tietoa e46fanaticsilta hakusanalla E46 steering coupler.

    Last edited by Antti O; 25-02-2016, 12:30.

    Comment

    • Juhnukka
      BTCF Member
      • Mar 2014
      • 604
      • Lohja

      #3
      Oliko paha vaihtaa?

      Ilmeisesti tuo vaihdetaan rengaskotelosta? Paljonko uusi osa maksoi?
      Vikakoodien lukua (ista-D/inpa) ja pieniä koodauksia (NCS expert) Uudellamaalla +358409321366

      Comment

      • Wespa
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2016
        • 1841
        • Karjaa

        #4
        Tuossa vaihto-ohjeet: http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=894625

        Maksaa reilun viisikymppiä.
        E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
        Porsche 944 -86 (DE)
        Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

        Comment

        • Jussi83
          Bimmer Rookie
          • Jun 2013
          • 102
          • Kitee

          #5
          Täällä olis joutavana tuommoinen osa, ehjä kaikenlisäksi.
          F25 30d vm:11
          Ex:e46 320dA toukka 110kw vm:03

          Comment

          • Antti O
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 6937
            • N/A

            #6
            Kannattaa sitten ne uudet pultit ostaa samalla kun tilaa tuon limpun. Vaihdossa tarkkana että ohjaus on sitten juuri siinä poorissa missä aiemmin niin ei mene ratti vinoon. Nosturilla helppo juttu se vahvikepanssari ekana irti ja sitten pääsee hyvin suoraan alapuolelta tuohon käsiksi.

            Comment

            • MNi
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2008
              • 3143
              • Tampere

              #7
              Vaihtohomman työmäärään vaikuttaa tietääkseni moottori, jos on M57/M57N niin taitaa olla vähän ahdasta.

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎