Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ohjaustehostin pätkii ajaessa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Juhnukka
    BTCF Member
    • Mar 2014
    • 604
    • Lohja

    Ohjaustehostin pätkii ajaessa

    Elikkäs ajaessa ohjaustehostin pätkii tehoa ja välillä tuntuu kääntäessä että ei olisi ollenkaan käytössä todella ärsyttävän tuntuista.

    Moniurahihna on kunnossa ja ei luista, pumppu ei pidä minkäänlaista sivuääntä / normaalin kuuloinen, nestepinta on normaalissa ja ei vuoda paitsi hieman hikoilee korkin alta.

    Mikäs tuossa voi olla vikana? :think
    Vikakoodien lukua (ista-D/inpa) ja pieniä koodauksia (NCS expert) Uudellamaalla +358409321366
  • poteroa
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2010
    • 311
    • Tuusula

    #2
    Olisko pumppu antautumassa, tai nappaa ilmaa jostain.

    Vois olla kans ohjaus akselin tiivisteet eli paine karkaa tiivisteen ohi toiselle puolelle.

    Katso raidetangon suojat, jos stefa vuotaa sinne haitariin mutta ei ulos..

    Tai sitten ilmakupla järjestelmässä, tuohan liimataan niin että sammuksissa keula ylhäällä käännät ääripäihin useita kertoja. Jos tuon jälkeen toimii ja hetken päästä menee taas kovaksi, on vuoto jossain tai pumppu..
    E53 3.0d Olivin Metallic "Oliivi"
    E53 3.0d Sapphire Black Metallic "Pappi"

    Ex: E38 740i Titan silber "Paavo"
    Ex: E39 523 Touring Kalahari Beige "Bruno"
    Ex: E93 335iA cabi "Sommer bus"
    Ex: E34 520i "winter wagen"
    Ex: E46 320Ci cabrio "prinsessa"
    Ex: E53 X5 3.0d M-Sport "Karala"
    Ex: E21 315, E12 520, E60 BMW 525dA Rip: E21 2.0 Tic

    Comment

    • Juhnukka
      BTCF Member
      • Mar 2014
      • 604
      • Lohja

      #3
      Vaihdoin atf nesteet ei auttanut

      Elikkäs lisäksi tähän voi sanoa että huomannut kun ratti jäykistyy niin ohjaus ei palauta, eli jos käännän rattia ja päästän irti niin mennään ojan puolta jo melkein

      Ja tosiaan ärsyttävää kun ei tee tuota kokoaikaa vaan vain noin joka toisella käännöksellä ja suunnaalla ei ole väliä
      Vikakoodien lukua (ista-D/inpa) ja pieniä koodauksia (NCS expert) Uudellamaalla +358409321366

      Comment

      • poteroa
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2010
        • 311
        • Tuusula

        #4
        Voi olla raidetanko, eli painepuolella vuotaa väärään suuntaan.
        Eli jos tiivisteet pettää niin se ei enää tehosta ohjausta.

        Paha sanoa kumpi se on, kannattaa ottaa ne haitarit auki ja tarkistaa vuodot.

        Idea raidetangossa on 2 erillistä tilaa tiivistetty jossa on akseli, keskellä akselia on laippa joka erottaa ne puoliskot, kun kääntää vasempaan, vasen puoli paineistuu, ja oikeaan vastaavasti oikea puoli. Jos sen laipan tiivisteet pettää, tehostus loppuu ja pumppu pumppaa nesteet läpi siitä laipasta.
        En tiedä miten tuossa on se paineventtiili toteutettu, sekin voi olla syypää.

        E53 3.0d Olivin Metallic "Oliivi"
        E53 3.0d Sapphire Black Metallic "Pappi"

        Ex: E38 740i Titan silber "Paavo"
        Ex: E39 523 Touring Kalahari Beige "Bruno"
        Ex: E93 335iA cabi "Sommer bus"
        Ex: E34 520i "winter wagen"
        Ex: E46 320Ci cabrio "prinsessa"
        Ex: E53 X5 3.0d M-Sport "Karala"
        Ex: E21 315, E12 520, E60 BMW 525dA Rip: E21 2.0 Tic

        Comment

        • Juhnukka
          BTCF Member
          • Mar 2014
          • 604
          • Lohja

          #5
          Usealla jenkkifoorumillla lukee että olisi ohjausakseli

          Elikkäs ohjausakselin nivelestä tuppaavat tuolla puhumaan ja omassani olen huomannut että se on hieman väljä mikäs olisi helpoin paikka rasvata tuo? Kuulemma alkaa takartelemaan helposti
          Vikakoodien lukua (ista-D/inpa) ja pieniä koodauksia (NCS expert) Uudellamaalla +358409321366

          Comment

          • Antti O
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 6935
            • N/A

            #6
            Koita saatko alakautta suihkutettua sinne esim crc white lithium grease. Tällä rasvasin e36 ohjausnivelet ja ohjaus parani ja herkistyi.

            Comment

            • Juhnukka
              BTCF Member
              • Mar 2014
              • 604
              • Lohja

              #7
              Nonniin eli vika löytyi

              Juuu tuosta tuo ohjausnivelen ristikko oli aivan jumissa, liotin sitä wd-40 kun apumies pyöritteli rattia ja lopuksi kuorrutin nivelen valkoisella litium suihkeella

              Parhaiten tuonne pääsi käsiksi kun otti alumiinisen panssarin pois niin oli suora näköyhteys niveleen.

              suosittelen rasvaamaan jos sattuu lähellä kyseistä paikkaa olemaan niin samalla niin on yksi ongelma vähemmän
              Vikakoodien lukua (ista-D/inpa) ja pieniä koodauksia (NCS expert) Uudellamaalla +358409321366

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎