Announcement

Collapse
No announcement yet.

330Cd viritys

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Benni
    Newbiemmer
    • Mar 2016
    • 4
    • Lapland

    330Cd viritys

    En nyt tiedä kuuluuko tänne,mutta miten tuo gm automaatti kestää lastun? Autolla ajettu 300tkm ja mimmoinen vaikutus olisi suoralla putkella?
  • _nigge_
    Newbiemmer
    • May 2015
    • 15
    • Akaa, Finland

    #2
    Aiheestahan on puhetta ollut vaikka kuinka, niin laatikosta kuin näiden virittelystä yleensäkin, kannattaa tutustua aiheeseen muutenkin esim. E60 puolen '53X ahdinpuuhastelua ja teoriaakin', saa vastauksia moniin muihinkin kysymyksiin.

    No mutta asiaan.

    Porukalla on hajonnut noita gm askeja jo vakiona noilla kilsoilla, ja näin mututuntumalta sanoisin, että ei montaakymmentä tuhatta pääse jollain 650nm+ väännöillä... Ehkä se jonkun lievän ohjelman voisi kestää, mutta varmaan kannattaa alkaa säästämään jo turbiinin/laatikon vaihtoon, oikeastaan lastutti tai ei. Henkilökohtaisesti koittaisin vaihtaa manuaaliin, jos lisätehot houkuttaa paljonkin... mutta ehkä jollain automaatin omistajalla on positiivisia kokemuksia aiheesta

    Putkisto (downpipe mukaanlukien) ei taida vakioahtimella oikein muuta tuoda kuin ääntä, ahdin käy ensimmäisenä pieneksi(voimansiirron kestäessä), eikä ahtimen jälkeinen rööri oikein siihen auta.

    Comment

    • Benni
      Newbiemmer
      • Mar 2016
      • 4
      • Lapland

      #3
      Vissiin se on sitten näillä tehoilla elettävä ainakin siihen asti että laina on maksettu

      Comment

      • M-ERiMiEs
        BTCF Member
        • Jun 2013
        • 210
        • Porvoo

        #4
        Joltain norjan? forumilta muistaakseni joskus lueskelin joidenkin ruuvanneen m57n motista yli 400hv lukemia. Tosin ei ihan helpolla irtoa vaan custom-suuttimet ja isompaa ahdintahan ne huutaa siinä vaiheessa. m57n saa ulos kohtuu voimat kun vaihtaa alkupään 535d suuttimet.

        Vanhasta e46:sta käytettiin turbiini irti lukon antauduttua ja turbiini kävi avattavana, kunnostettavana ja vahvistettavana. Koko lysti maksoi n. 1200e ja rokkas hyvin reilut 20tkm kunnes auto vaihtu. Loppu laatikon kestävyydestä ei sen kummemmin ole kokemusta mutta toi turbiini siinä selvästi pehmein kohta oli.
        F11 LCI 535i M-Sport
        Voorti -12

        Vikakoodeja, koodailuja ja päivityksiä Porvoon seudulla kaikkiin malleihin, YV:llä saa kiinni.

        Comment

        • Benni
          Newbiemmer
          • Mar 2016
          • 4
          • Lapland

          #5
          Pitää alkaa miettimään tuota vahvistusta, miten eikö noita voi ohjelmoida luistattamaan vähemmän kerta semmosen käsityksen saanut että luistattaa "vähän" liikaa :think

          Comment

          • KOS56OLAVI
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2013
            • 316
            • Salo

            #6
            Sen turbiinin vahvistuksen suhteen Jari Niemi Naantali on oikea mies,ja taas laatikkoa en alkaisi vahvistaa ollenkaan,kun maksaa paljon eikä taida tulla vahvaa sittenkään.ZF vastaavan vahvistus ilmeisesti on järkevää,mutta kallista.

            Jos olisin tietäny tän mitä tiedän nyt,eli yhden turbiini korjauttanu,ja GM laatikon omistaja,niin en ostaisi mitään muuta kuin manuaalin,ja seuraava mun BMW on manuaali.
            Last edited by KOS56OLAVI; 09-04-2016, 20:07.
            -E46 330 D Touring
            -INPA, NCS EXPERT

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎