Announcement

Collapse
No announcement yet.

P1343 Vikakoodi e46 316ti compact

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • lapin katjuska
    Newbiemmer
    • Aug 2015
    • 16
    • k-pohjanmaa

    P1343 Vikakoodi e46 316ti compact

    Auto pätkii ja käy kuin traktori etenkin kylmänä. Matka ajo OK-ainoastaan kiihdyttäessä meinaa hyytyä. Puolen vuoden aikana tehty tuhansilla euroilla remonttia ja yhden viikon on saanut ajaa ilman vikakoodeja. Nyt vikakoodina P1343. Imuvuotoja ei pitäisi olla, kaikki suodattimet vaihdettu, sytytyspuola vaihdettu. Mikä vois olla vikana?
    Last edited by lapin katjuska; 05-04-2016, 17:56.
  • Fldaas
    Newbiemmer
    • Aug 2013
    • 5
    • Joensuu

    #2
    P1343 = missfire cylinder 1 with fuel cut-off
    Eli ykköspytyllä sytytyskatkoja. Vaihdettiinko ykköspytyn puola vai joku muu? Puolavian voi selvittää vaihtamalla vaikkapa ykkös- ja kakkospytyn puolat ristiin ja katsoa siirtyykö koodi kakkospytylle. Mikäli siis mahdollista lukea koodit.

    Comment

    • antti
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2002
      • 787
      • Espoo

      #3
      Originally posted by lapin katjuska View Post
      Auto pätkii ja käy kuin traktori etenkin kylmänä. Matka ajo OK-ainoastaan kiihdyttäessä meinaa hyytyä. Puolen vuoden aikana tehty tuhansilla euroilla remonttia ja yhden viikon on saanut ajaa ilman vikakoodeja. Nyt vikakoodina P1343. Imuvuotoja ei pitäisi olla, kaikki suodattimet vaihdettu, sytytyspuola vaihdettu. Mikä vois olla vikana?

      Kuulostaa valitettavan tutulta, itsellä oli e46 318ti, eikä tullut koskaan kuntoon. Vaihdettiin autoliikkeen ja omaan piikkiin osia tuhansilla, ei silti toiminut. Möin auton rikkinäisenä mustalaisille, nyt se on nettiautossa korjattuna...

      Auto alkoi oireilemaan ajottaisella nykimisellä ja moottorivalon vlkuttamisella. Loppuaikanaan moottorivalo paloi koko ajan kuten myös EML-valo. Pari kertaa sammui kesken ajon ja joskus kaasutteli itsekseen.

      Minun aikana tehtiin ainakin seuraavat:

      -puolat, uusi imusarja, osa letkuista, huohotin, bensapumppu, ilmamassamittari, vanoksen ja valvetronikin osia, kaikki anturit, jakopääremontti... Tarkistettiin imuvuodot savukoneella, bensanpaineet, puristukset, forte huuhtelua jne. jne.

      Valvetronikin akselia tai vipuja ei vaihdettu, ei enää pää/lompakko kestänyt.

      Jotain ehjiä osiakin jäi yli jos kiinostaa
      Last edited by antti; 06-04-2016, 09:44.
      E46 325ti Compact

      Comment

      • Dualfun
        Moderator
        • Jan 2003
        • 17844
        • PKS

        #4
        Originally posted by antti View Post
        Valvetronikin akselia tai vipuja ei vaihdettu, ei enää pää/lompakko kestänyt.
        Olisit tuosta aloittanut niin olisi varmaan ollut ratkaisu ongelmiisi ilman muita osia.

        Topikin aloittajalle pari juttua;
        -Puola / tulppavika
        -Vuotava suutin
        -Valvetronic nokka-akseli kulunut ja venttiili jää auki = sytytyskatkoksia

        Aja ainakin ekana Valvetronic testi DIS/ISTA.
        E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
        E28 ///M535i '87 zinnoberrot
        E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

        E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
        ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
        ½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
        ½
        G20 320d xDrive mineralweiss metallic
        Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
        Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
        Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

        Comment

        • jr66
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 16460
          • Asikkala

          #5
          Eli tässähän on n42-kone. Paljonko ajettu ? Kaverin kaverin samanl. n42b18 -02 oireilee hieman samoin, ajettu 242 tkm. Valvetronic tarkasteluun/testiin ?

          Comment

          • antti
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2002
            • 787
            • Espoo

            #6
            Originally posted by Dualfun View Post
            Olisit tuosta aloittanut niin olisi varmaan ollut ratkaisu ongelmiisi ilman muita osia.

            Topikin aloittajalle pari juttua;
            -Puola / tulppavika
            -Vuotava suutin
            -Valvetronic nokka-akseli kulunut ja venttiili jää auki = sytytyskatkoksia

            Aja ainakin ekana Valvetronic testi DIS/ISTA.

            Meni puhtaasti läpi kaikista testeistä, eikä silmämääräisesti näkynyt kulumaa. Ei uskaltanut riskillä aloittaa noin kallista osista. Lisäksi Autokeskus maksoi suurimman osan, eli vaihtoivat randomisti osia. Täytyy sanoa, että kilometreihin nähden epäluotettavin moottori joka on tullut kohdalle. Ei koskaan enää.
            E46 325ti Compact

            Comment

            • lapin katjuska
              Newbiemmer
              • Aug 2015
              • 16
              • k-pohjanmaa

              #7
              2013 vuonna edelliseltä omistajalta hajosi valve ym. ja hintaa kertyi n. 2500 euroa. Auton sai suht edullisesti, joten ajattelin et tällä ajaa pitkään ilman suurempia vikoja- ja paskat!!! Mut pitää lähtee noista puola ja tulppavioista liikkeelle.

              Comment

              • lapin katjuska
                Newbiemmer
                • Aug 2015
                • 16
                • k-pohjanmaa

                #8
                Puolan vaihtoa ym.

                Onko toi ykköspytty/puola ohjaamosta katsottuna ekana? Se ainakin oli todella mustana ja likaa täynnä. Vaihdoin puolan uuteen eikä mitään parannusta ollut havaittavissa. Tulpat tilasin myös mallia BOSCH FR7KPP332. Eikös noi ole ihan OK. Entiset oli hieman erinlaiset neljällä "sakaralla" tai jotain. Et uskaltaako noi tulpat laittaa. Rekisteritunnuksen antaessa nettitilauksen yhteydessä se ehdotti juuri näitä???

                Comment

                • Fldaas
                  Newbiemmer
                  • Aug 2013
                  • 5
                  • Joensuu

                  #9
                  Toisessa päässä on ykköspytty. Eli keulasta katsottuna ensimmäisenä. Kokeiles vaihtaa siihen nelosesta ottamasi puola, joka luultavasti on ehjä jos ei kerran vaihtaminen vaikuttanut mitenkään?

                  Motonetin mukaan sopivuus kyseiselle tulpalle:
                  - E46 316/318 FR7KPP332 4.04->
                  Eli käsittääkseni huhtikuusta 2004 eteenpäin valmistettuihin, korjatkaa jos olen väärässä.

                  Comment

                  • lapin katjuska
                    Newbiemmer
                    • Aug 2015
                    • 16
                    • k-pohjanmaa

                    #10
                    Ykköspuola ja tulpat vaihdettu tänään ja ei muutosta käynnistäessä/kiihdyttäessä. Olisko seuraavaksi suuttimien tarkastus? Kuinkas iso operaatio toi on ja miten se tehdään? Niin ja naapurin kaverilla oli ajatus et voisiko puolan johdoissa olla vikaa. Milläs lailla noi vois testata?

                    Comment

                    • lapin katjuska
                      Newbiemmer
                      • Aug 2015
                      • 16
                      • k-pohjanmaa

                      #11
                      Tulppien ja puolan vaihdon jälkeen vikavalo vilkkui muutaman kerran ja sammui pois. Pysäytin ja laitoin testeriin. Nyt näytti vikakoodia P1341 ja P1343.

                      Vikakoodit nollattu ja nyt parin kilometrin ajon jälkeen näyttää ainoastaan vikakoodia P1343. Mitäs tää nyt tarkoittaa???
                      Last edited by lapin katjuska; 17-04-2016, 16:02.

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎