Auto pätkii ja käy kuin traktori etenkin kylmänä. Matka ajo OK-ainoastaan kiihdyttäessä meinaa hyytyä. Puolen vuoden aikana tehty tuhansilla euroilla remonttia ja yhden viikon on saanut ajaa ilman vikakoodeja. Nyt vikakoodina P1343. Imuvuotoja ei pitäisi olla, kaikki suodattimet vaihdettu, sytytyspuola vaihdettu. Mikä vois olla vikana?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
P1343 Vikakoodi e46 316ti compact
Collapse
X
-
Originally posted by lapin katjuska View PostAuto pätkii ja käy kuin traktori etenkin kylmänä. Matka ajo OK-ainoastaan kiihdyttäessä meinaa hyytyä. Puolen vuoden aikana tehty tuhansilla euroilla remonttia ja yhden viikon on saanut ajaa ilman vikakoodeja. Nyt vikakoodina P1343. Imuvuotoja ei pitäisi olla, kaikki suodattimet vaihdettu, sytytyspuola vaihdettu. Mikä vois olla vikana?
Kuulostaa valitettavan tutulta, itsellä oli e46 318ti, eikä tullut koskaan kuntoon. Vaihdettiin autoliikkeen ja omaan piikkiin osia tuhansilla, ei silti toiminut. Möin auton rikkinäisenä mustalaisille, nyt se on nettiautossa korjattuna...
Auto alkoi oireilemaan ajottaisella nykimisellä ja moottorivalon vlkuttamisella. Loppuaikanaan moottorivalo paloi koko ajan kuten myös EML-valo. Pari kertaa sammui kesken ajon ja joskus kaasutteli itsekseen.
Minun aikana tehtiin ainakin seuraavat:
-puolat, uusi imusarja, osa letkuista, huohotin, bensapumppu, ilmamassamittari, vanoksen ja valvetronikin osia, kaikki anturit, jakopääremontti... Tarkistettiin imuvuodot savukoneella, bensanpaineet, puristukset, forte huuhtelua jne. jne.
Valvetronikin akselia tai vipuja ei vaihdettu, ei enää pää/lompakko kestänyt.
Jotain ehjiä osiakin jäi yli jos kiinostaaLast edited by antti; 06-04-2016, 09:44.E46 325ti Compact
Comment
-
-
Originally posted by antti View PostValvetronikin akselia tai vipuja ei vaihdettu, ei enää pää/lompakko kestänyt.
Topikin aloittajalle pari juttua;
-Puola / tulppavika
-Vuotava suutin
-Valvetronic nokka-akseli kulunut ja venttiili jää auki = sytytyskatkoksia
Aja ainakin ekana Valvetronic testi DIS/ISTA.E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
½ G20 320d xDrive mineralweiss metallic
Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment
-
-
Originally posted by Dualfun View PostOlisit tuosta aloittanut niin olisi varmaan ollut ratkaisu ongelmiisi ilman muita osia.
Topikin aloittajalle pari juttua;
-Puola / tulppavika
-Vuotava suutin
-Valvetronic nokka-akseli kulunut ja venttiili jää auki = sytytyskatkoksia
Aja ainakin ekana Valvetronic testi DIS/ISTA.
Meni puhtaasti läpi kaikista testeistä, eikä silmämääräisesti näkynyt kulumaa. Ei uskaltanut riskillä aloittaa noin kallista osista. Lisäksi Autokeskus maksoi suurimman osan, eli vaihtoivat randomisti osia. Täytyy sanoa, että kilometreihin nähden epäluotettavin moottori joka on tullut kohdalle. Ei koskaan enää.E46 325ti Compact
Comment
-
-
Puolan vaihtoa ym.
Onko toi ykköspytty/puola ohjaamosta katsottuna ekana? Se ainakin oli todella mustana ja likaa täynnä. Vaihdoin puolan uuteen eikä mitään parannusta ollut havaittavissa. Tulpat tilasin myös mallia BOSCH FR7KPP332. Eikös noi ole ihan OK. Entiset oli hieman erinlaiset neljällä "sakaralla" tai jotain. Et uskaltaako noi tulpat laittaa. Rekisteritunnuksen antaessa nettitilauksen yhteydessä se ehdotti juuri näitä???
Comment
-
-
Toisessa päässä on ykköspytty. Eli keulasta katsottuna ensimmäisenä. Kokeiles vaihtaa siihen nelosesta ottamasi puola, joka luultavasti on ehjä jos ei kerran vaihtaminen vaikuttanut mitenkään?
Motonetin mukaan sopivuus kyseiselle tulpalle:
- E46 316/318 FR7KPP332 4.04->
Eli käsittääkseni huhtikuusta 2004 eteenpäin valmistettuihin, korjatkaa jos olen väärässä.
Comment
-
-
Tulppien ja puolan vaihdon jälkeen vikavalo vilkkui muutaman kerran ja sammui pois. Pysäytin ja laitoin testeriin. Nyt näytti vikakoodia P1341 ja P1343.
Vikakoodit nollattu ja nyt parin kilometrin ajon jälkeen näyttää ainoastaan vikakoodia P1343. Mitäs tää nyt tarkoittaa???Last edited by lapin katjuska; 17-04-2016, 16:02.
Comment
-
Comment