Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Touring Valot

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mazonqt
    Newbiemmer
    • Apr 2016
    • 6
    • FIN

    E46 Touring Valot

    Moro!

    Ostin tuossa ~3 viikkoa sitten E46 Touring vm. 2005.

    Itse en ole oikeastaan ollenkaan automiehiä (vaikka haluiaisin ) niin koitan saada teiltä viisaammilta tietoa miten toimia.

    Eli haluaisin saada autooni Xenon ajovalot, pitkät sekä lyhyet, joissa on "angel eyes" mukana. Autossani on nyt normaalit halogeenit. Olen hiukan koittanut tehdä taustatutkimusta asiasta että mitä kaikkea tarvitsee tehdä ja hankkia, mutta olen varmaankin lukenut niin monesta eri paikasta eri tietoa että meen ihan sekaisin.

    Eli jos joku ystävällisesti jaksaisi mahdollisimman selväkielisesti selittää mitä tarvitsee tehdä, hankkiä jne.

    Jos olen ymmärtäny oikein niin, umpiot kokonaan uusiksi, jotain ballasteja (mitä ikinä ovatkaan, muuntajia?) polttimot tietenkin (minkälaiset?). Ja jos joku osaisi samalla linkata sellaisen koko-setti-valmiina linkin/linkkejä niin saisin vaikka tilattua/katsottua minkä hintanen muutoksesta tulisi..

    Ja tähän loppuun vielä että kun tuo vm. on 2005 niin siinä on N46 moottori? Ja malli myös taitaa olla facelift, ellen ole väärin ymmärtänyt?
    Kiitos paljon etukäteen!
    Attached Files
  • MNi
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2008
    • 3143
    • Tampere

    #2
    Tervetuloa foorumille.

    Kuva sanoo jo että on facelift. Ota VIN-koodin 7 vimppaa merkkiä XXYYYYY missä XX on kaksi kirjainta ja loput numeroita, läiskäise vaikka http://www.bmwvin.com/ niin tiedät mitä optioita pirssistä löytyy. Osaluettelo vaikka BMWFans.info tai RealOEM.com. Niissäkin sarjanumerolla löytyy valmistuskuukausi ja -vuosi.

    Kun kyselet jatkossa, niin tuo selvitetty valmistuskuukausi ja -vuosi on oleellinen tieto, samoin korimalli (touring) ja moottorityyppi sekä -tilavuus.

    Xenon-valot katsastuksessa vaatii automaattisen tasonsäädön. Jos haluaa tehdä orkkistuotteilla, pitää vetää johtosarja oikean etu- ja takapyörän tykö, asentaa tasoanturit eteen ja taakse, vaihtaa etuvaloumpiot (käytetty on käytännössä ainoa kustannustehokas vaihtoehto) sekä vaihtaa ja koodata valomoduli. EBA:sta (Einbauanleitung) saa käsitystä proseduurista: KLIK.

    Comment

    • Wespa
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2016
      • 1840
      • Karjaa

      #3
      Jep, ei ole ihan simppeli tai halpa homma laittaa xenoneita autoon jossa niitä ei jo ole. Onko noissa halogeeneissa jotain vikaa kun xenonit haluat, vai siksikö vain kun "sellaiset nyt pitää vaan olla ja eihän halogeeneillä mitään näe" jne. Itse ainakin olen ihan tyytyväinen omiin halogeeneihini. E39-tyyliset Angel Eyesit olisivat toki hienot (ledeillä toteutetut ja sen näköiset eivät oikein istu E46:seen) mutta ilmankin pärjää.
      E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
      Porsche 944 -86 (DE)
      Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

      Comment

      • mazonqt
        Newbiemmer
        • Apr 2016
        • 6
        • FIN

        #4
        Originally posted by MNi View Post
        Tervetuloa foorumille.

        Kuva sanoo jo että on facelift. Ota VIN-koodin 7 vimppaa merkkiä XXYYYYY missä XX on kaksi kirjainta ja loput numeroita, läiskäise vaikka http://www.bmwvin.com/ niin tiedät mitä optioita pirssistä löytyy. Osaluettelo vaikka BMWFans.info tai RealOEM.com. Niissäkin sarjanumerolla löytyy valmistuskuukausi ja -vuosi.

        Kun kyselet jatkossa, niin tuo selvitetty valmistuskuukausi ja -vuosi on oleellinen tieto, samoin korimalli (touring) ja moottorityyppi sekä -tilavuus.

        Xenon-valot katsastuksessa vaatii automaattisen tasonsäädön. Jos haluaa tehdä orkkistuotteilla, pitää vetää johtosarja oikean etu- ja takapyörän tykö, asentaa tasoanturit eteen ja taakse, vaihtaa etuvaloumpiot (käytetty on käytännössä ainoa kustannustehokas vaihtoehto) sekä vaihtaa ja koodata valomoduli. EBA:sta (Einbauanleitung) saa käsitystä proseduurista: KLIK.
        Kiitos kiitos

        Tuon VIN-koodin mukaan auto on valmistusvuosi 2004 (production date 2004-08-10). Suomeen ensirekisteröitynyt 9.2.2005. Moottoriksi selvisi N46.

        Vakio halogeeneista Xenoneihin vaihto olisi ilmeisesti aika työläs prosessi, vai kuullostaako vain siltä? Hintaa sille ilmeisesti tulisi jonkin verran..
        Last edited by mazonqt; 09-04-2016, 17:56.

        Comment

        • mazonqt
          Newbiemmer
          • Apr 2016
          • 6
          • FIN

          #5
          Originally posted by Wespa View Post
          Jep, ei ole ihan simppeli tai halpa homma laittaa xenoneita autoon jossa niitä ei jo ole. Onko noissa halogeeneissa jotain vikaa kun xenonit haluat, vai siksikö vain kun "sellaiset nyt pitää vaan olla ja eihän halogeeneillä mitään näe" jne. Itse ainakin olen ihan tyytyväinen omiin halogeeneihini. E39-tyyliset Angel Eyesit olisivat toki hienot (ledeillä toteutetut ja sen näköiset eivät oikein istu E46:seen) mutta ilmankin pärjää.
          Ei ole mitään vikaa mutta Xenonit toisi enemmän sporttisuutta ja paremman näkyvyyden, ei siinä sen kummempia syitä ole. :p Kyllä olen ihan perus angel eyes rinkuloitakin katsonut mutta ennen kuin mitään koitan asennella/tilailla niin ajattelin kysyä vähän neuvoa niiltä jotka osaavat!

          Comment

          • janne30
            BTCF Member
            • Apr 2011
            • 2198
            • Vantaa

            #6
            Jos jaksaa vaihella osia joka katsastukseen niin jälkiasennusxenonit olis yks vaihtoehto. Itse tilasin just emännän veronkiertopakuun mtt-tradingist n. 280€ maksavat projektoriumpiot missä on valmiiksi kirkkaan valkoiset angel eyesit. Ebaysta sai xenonmuutossarjan h7 polttimoilla + ballasteilla 15€.
            G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
            E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic


            1 x F20
            3 x E30
            2 x E36
            5 x E46
            3 x E9X

            Comment

            • mazonqt
              Newbiemmer
              • Apr 2016
              • 6
              • FIN

              #7
              Originally posted by janne30 View Post
              Jos jaksaa vaihella osia joka katsastukseen niin jälkiasennusxenonit olis yks vaihtoehto. Itse tilasin just emännän veronkiertopakuun mtt-tradingist n. 280€ maksavat projektoriumpiot missä on valmiiksi kirkkaan valkoiset angel eyesit. Ebaysta sai xenonmuutossarjan h7 polttimoilla + ballasteilla 15€.
              Onko siinä paljon työtä/kytkentätyötä vaihdoissa?

              Eli alkuperäisumpioihin asennettaisiin Xenon projektori? Saako niitä lähi+kaukovalojen kanssa vai jommankumman vain?
              Last edited by mazonqt; 09-04-2016, 18:05.

              Comment

              • janne30
                BTCF Member
                • Apr 2011
                • 2198
                • Vantaa

                #8
                Originally posted by mazonqt View Post
                Onko siinä paljon työtä/kytkentätyötä vaihdoissa?

                Eli alkuperäisumpioihin asennettaisiin Xenon projektori? Saako niitä lähi+kaukovalojen kanssa vai jommankumman vain?
                Muijan autossa on vaan lyhkäsissä. Umpiot kiinni ja xenon h7 polttimot kiinni, ei oo paljoa työtä kytkemisessä. Tunnin homma jos on aikasemmin purkanut, jos ei niin varmaan pari kolme tuntia. Youtubessa on videoita mistä näkee kaiken.

                Tommoset noi umpiot on:


                Leimalle voi sitten laittaa orkkis umpiot.
                G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
                E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic


                1 x F20
                3 x E30
                2 x E36
                5 x E46
                3 x E9X

                Comment

                • MNi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2008
                  • 3143
                  • Tampere

                  #9
                  Selvennykseksi alkuperäiset Bi-Xenon -valot tarkoittavat että lähivalot ovat xenon-polttimoilla, pitkät H7 halogeenit. Juju on siinä että xenon-linsseissä on metallilevy joka rajaa valokuvion lähivaloiksi. Kun laittaa pitkät päälle, xenonin rajauspelti kääntyy pois tieltä ja xenon hoitaa sekä lähi- että kaukovalojen tehtävää. Lisänä on H7-kaukovalot vielä sisempänä umpioissa. Kaksois-xenoneita ei ole (sekä lähi- että kaukovalot) ei ole ollut tarjolla.

                  Lisäksi orkkis-xenoneissa, jos välkäytät pitkiä, vain H7-kaukovalot syttyvät, sitä peltilätkää ei nosteta siinä tapauksessa.

                  Comment

                  • mazonqt
                    Newbiemmer
                    • Apr 2016
                    • 6
                    • FIN

                    #10
                    Originally posted by janne30 View Post
                    Jos jaksaa vaihella osia joka katsastukseen niin jälkiasennusxenonit olis yks vaihtoehto. Itse tilasin just emännän veronkiertopakuun mtt-tradingist n. 280€ maksavat projektoriumpiot missä on valmiiksi kirkkaan valkoiset angel eyesit. Ebaysta sai xenonmuutossarjan h7 polttimoilla + ballasteilla 15€.
                    35 vaiko 55W?

                    Jaksaisitko pistää linkin sopiviin muutossarjan polttimoilla + ballasteilla jne?

                    Comment

                    • Esal
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2009
                      • 1344
                      • Lempäälä

                      #11
                      Originally posted by mazonqt View Post
                      35 vaiko 55W?

                      Jaksaisitko pistää linkin sopiviin muutossarjan polttimoilla + ballasteilla jne?
                      Todennäköisesti 35w jos hinta 15 e.

                      Ne halvat vaan on vähän mitä sattuu, ostin 55w 2 vuotta sitten. Toinen ballasti meni vuodessa hajalle, alunperinkin niissä oli eri sävyiset valot. Ei auttanut polttimoiden vaihto, jännite vaan oli hieman eri toisessa, vaikka valotehossa ei merkittävää eroa ollutkaan. Samoin polttimot voi olla sävyltään täysin eriparia kuten aiemmin erikseen ostamissani polttomoissa oli. Toinen oli n. 5000k ja toinen 4300k ja 5000k välistä.
                      Kuitenkin hyvällä onnella saa täysin toimivan paketin halvalla.
                      *** E53 X5 3.0d 2005 ***

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎