Announcement

Collapse
No announcement yet.

Automaatti> manuaaliksi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • KOS56OLAVI
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2013
    • 316
    • Salo

    #16
    Oletan että ZF-5HP24 laatikoita on 730 autoissa ja ymmärrän että niitä on laitettu E46 autoon,mutta kun olen kytänny tollasta askia niin en ole vuoteen nähny muuta kuin pelkkiä laatikoita,eli ohjaus ja johdot on aina poissa,ja jos löytyy, niin hinnat on sitten kalliimpia kuin uuden mallin 6 vaihteinen automaatti (ZF 6hp26),joita on tarjolla useasti.
    Tämän johdosta rupesin utelee että eikö se E 60 E61 auton laatikko mene E46 jos sitä on saman moottorin (M57N) omaavassa 530 autossa,siis niin että ohjaus,ja muut tarvittavat osat tulee myös luovuttaja autosta.
    -E46 330 D Touring
    -INPA, NCS EXPERT

    Comment

    • HTK12
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 10949
      • Joensuu

      #17
      Originally posted by KOS56OLAVI View Post
      Oletan että ZF-5HP24 laatikoita on 730 autoissa ja ymmärrän että niitä on laitettu E46 autoon,mutta kun olen kytänny tollasta askia niin en ole vuoteen nähny muuta kuin pelkkiä laatikoita,eli ohjaus ja johdot on aina poissa,ja jos löytyy, niin hinnat on sitten kalliimpia kuin uuden mallin 6 vaihteinen automaatti (ZF 6hp26),joita on tarjolla useasti.
      Tämän johdosta rupesin utelee että eikö se E 60 E61 auton laatikko mene E46 jos sitä on saman moottorin (M57N) omaavassa 530 autossa,siis niin että ohjaus,ja muut tarvittavat osat tulee myös luovuttaja autosta.
      Kumpi moottori sulla on M57 vai M57N? Tuon M57N kanssa on käytetty tuota ZF 6hp26 (e60/e61), joten sen koodaaminen toimimaan on ehkä mahdollista, jos ABS yksikkö on sama kuin e60/e61:ssä käytetty. Ei tosin tuokaan sovittaminen tule olemaan helppoa, kun kardaani ei luultavasti ole enää sopivan mittainen, johtosarjoja joutuu vaihtamaan, laatikon kiinnikkeet koriin..?

      Ellei tee itse, niin edelleen se halvempi vaihtoehto on vaihtaa auto sellaiseen, missä on mieluinen laatikko.
      e39 540iA E85

      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

      Comment

      • Kissvesala
        Moderator
        • Jun 2010
        • 3110
        • Liminka

        #18
        6hp26 laatikko ei tule onnistumaan saada toimimaan e46ssa jos ei siirrä koko auton sähköjärjestelmää e60stä luistonestoineen kaikkineen.

        Moduleita tarvii ainakin dde cas egs kbm kgm ja dsc. Lisäksi rattiakseli, Ehkä myös mittaristo.

        Jos ostaa ehyen e60n ja varaa projektiin aikaa vuoden ja tekee siitä e46sta täysin e60ä vastaavan niin onhan se mahollista. Mutta samalla hinnalla tai oikeastaan halvemmalla ja vähemmän työtä on myös ajaa sitten sillä e60llä.

        Taas sitten 5hp24 on jopa suhteellisen simppeli. Vaatii kardaanin muutoksen ja laatikon taka kannattimen muokkausta. Sitten johtosarjat 730dstä ja muutaman piuhan vaihdon lisäksi. Yhen e39n sähköhomman oon toteuttanu kyseiseen konversioon.
        Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
        Kissvesala.fi
        Priva tai o443424479

        Comment

        • KOS56OLAVI
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2013
          • 316
          • Salo

          #19
          Kiitos Jyrkille nyt tuli sellanen vastaus että minäkin tajuan,eli työn määrä on järjetön,mutta edelleen on vaikeutena saada ZF 5HP24 laatikko ja se laatikon johdot ja kardaani kerralla samasta autosta,ja mielellään halvalla.
          Tää Jykän vastaus anto lopullisen vastauksen miksi ei kannata se toinen.
          Tätä E46 en haluisi heti vaihtaa vaikka siinä onkin jo kilsoja mutta,kun sitä on korjannu samalla summalla mitä auto maksoi niin sen jo alkaa tietää mikä se on.

          Ainoa järkevä tapa on vaihtaa sellaseen jossa on parempi aski.
          Last edited by KOS56OLAVI; 19-11-2016, 00:02.
          -E46 330 D Touring
          -INPA, NCS EXPERT

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10949
            • Joensuu

            #20
            Aika sama vaiva vaihtaa se 5hp24 laatikko kuin manuaali aski. Manuaaliksi kun vaihdat, niin kaikki osat on bolt-on. 5hp24 kanssa joudut varmaan teettämään sopivan kardaanin, se 730d kardaani ei ainakaan suoraan sovi. Molemmissa joutuu sähköjä muokkaamaan.

            Kumpikaan noista ei ole mitään rakettitiedettä, mutta teetettynä maksaa vaan melkoisesti suhteessa auton arvoon.
            Last edited by HTK12; 19-11-2016, 02:29.
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • KOS56OLAVI
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2013
              • 316
              • Salo

              #21
              Kaikki tää lähtee siitä että jos laittas tehoo lisää,niin mä haluaisin että on varalla aski kun se poikii joka tapauksessa,ja noista kirjotuksista foorumilla tuli idea hankkia ZF aski,mutta helpoin ja järkevin tapa näyttäs olevan modata GM5L40 E laatikko varalle.
              Ei sitä vahvemmaksi saa millään mutta olisi ainkin helpoin asentaa,rikkoutuneen tilalle.
              -E46 330 D Touring
              -INPA, NCS EXPERT

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎