Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 320d "ahtoruuvi" vm -99

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dodo92
    Newbiemmer
    • May 2016
    • 2
    • kajaani

    e46 320d "ahtoruuvi" vm -99

    Eli siis löytyykö kyseisestä mallista mistä ahtoruuvi? Paljon pitäisi ahtaa ja paljon saa olla max ahdot?
    Ja toinen kysymys että onko normaalia kun painaa kaasua niin pöllähtää eka mustaa melko reippaanlaisesti ja sitten lähtee vasta kiihtymään?
  • MNi
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2008
    • 3143
    • Tampere

    #2
    Tehonsäätöyritelmät kaikki ohjelmallisesti DDE:n eli moottorinohjauksen uudelleenohjelmoinnilla. Löytyy tietty DDE:n eteen tuleva tehoboksi joka huijaa enemmän syöttöjä mutta siinä on omat vaaransa, ei voi suositella.

    Virityksessä tulee muistaa, mitä enemmän pyydetään tehoa sitä todennäköisempää on että jotain pettää voimalinjasta, erityisesti kun puhutaan 17 vuotta vanhasta pirssistä. Tällä ajan takaa onko lompakossa varaa korjauksiin kun osia alkaa pettämään.

    Musta savu = liikaa polttoainetta eli palamatonta dieseliä. Joko suuttimet antaa liikaa soppaa tai muuttuvasiipinen ahdin ei ehdi toteuttamaan pyyntiä riittävän nopeasti. Voi olla myös vuotoa ahtoputkissa mutta kyllä se juuttuvasiipiiseen enemmän viittaa.

    Musta savu on silti parempi vaihtoehto kuin valkoinen savu (ottamatta kantaa paavin valintaan).

    Comment

    • Esal
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2009
      • 1344
      • Lempäälä

      #3
      Originally posted by MNi View Post
      Musta savu = liikaa polttoainetta eli palamatonta dieseliä. Joko suuttimet antaa liikaa soppaa tai muuttuvasiipinen ahdin ei ehdi toteuttamaan pyyntiä riittävän nopeasti. Voi olla myös vuotoa ahtoputkissa mutta kyllä se juuttuvasiipiiseen enemmän viittaa.
      Oma kokemus savusta on, että se usein on nokea joka kerääntyy pakoputkeen. Tavallista ajelua pidempään ja täyskiihdytys = tumma pölläytys putkesta, toistettaessa sama uudestaan ei enään sellaista tulekaan.

      Viallinen osa tai laitettu tehoboxi sitten tekeekin oikein kunnon savun, ohjelmallinen viritys sitten ei niinkään, ellei sitten haluta niitä viimeisiäkin heppoja ulos.
      *** E53 X5 3.0d 2005 ***

      Comment

      • dodo92
        Newbiemmer
        • May 2016
        • 2
        • kajaani

        #4
        Originally posted by Esal View Post
        Oma kokemus savusta on, että se usein on nokea joka kerääntyy pakoputkeen. Tavallista ajelua pidempään ja täyskiihdytys = tumma pölläytys putkesta, toistettaessa sama uudestaan ei enään sellaista tulekaan.

        Viallinen osa tai laitettu tehoboxi sitten tekeekin oikein kunnon savun, ohjelmallinen viritys sitten ei niinkään, ellei sitten haluta niitä viimeisiäkin heppoja ulos.
        Siis en todellakaan ole ottamassa tuosta vanhasta kaikkea ulos. Sen verran vain että ei ihan jää jalkoihin ku lähtee kaupunkiin ajaa tai sitten isommilla teillä ohituksiin. Mietin kansa samaa että ku kaupungissa ajaa paljon että pölläyttäs kerran pilven mutta ku se on joka kerta ku kaasua painaa ja nyt sain tietää että kun vedättää niin koko ajan puskee mustaa aika reippaanlaisesti putkesta. Voiko syy olla liikaa ainetta ja ei autoja tarpeeks? Vai mikä?

        Comment

        • Jakuza
          BTCF Member
          • Nov 2006
          • 516
          • Brisbane

          #5
          Ite tuli tehtyä M47 (e39 520d) seuraavanlaiset kartat: https://drive.google.com/file/d/0Byi...ew?usp=sharing

          Ahtoja en viittinyt hirveesti 330tkm ajettuun nostaa (2160->2246mbar), mut AFR on orkkiksena aika korkee, et ei juuri tarvinnu 115% syöttöjä varten ees nostaa. Ihan hyvin tuntui tuo 15% lisäys eikä edes ruvennut vielä savuttamaan (eli varaa ois ollut vielä lisää). Ajelin autolla viritysten jälkeen vähän toistakymmentä tuhatta, eikä ollut mitään ongelmaa koneen kanssa.

          Comment

          • bmw323it
            BTCF Member
            • Mar 2008
            • 1819
            • N/A

            #6
            Tervetuloa takaisin, tala92 / bimmer92
            Nyt:
            BMW 530e (g30)
            BMW 335i (e90)
            BMW 323iC (e36)
            BMW 850i (e31)
            Golf GTE
            ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎