Announcement

Collapse
No announcement yet.

330i bensa-automaatti robleema

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jupe_84
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2004
    • 242
    • Joensuu

    330i bensa-automaatti robleema

    Moi nyt olis asiantuntija-apu tarpein. Penarissa rupesi laatikko keljuilemaan viime syksynä. Vika valo syttyi ja koodi oli solenoid valve3. Nyt keväällä vaihdettiin 1,2 ja 3 solenoidi sekä öljyt kierrättämällä/pesemällä autoliikkeessä. öljyä lodjuun meni 14l. No ruoska pelasi hyvin noin 200km kunnes sama vika yllätti. Vaihteen potkasee kovemmassa kiihdytyksessä pois ja 3 vaihde jää päälle. Laitoin liitteeksi vikakoodit. Voiko nuo moottorin vikakoodit olla yhteyksissä laatikon toimintaan?

    Olisi mukava päästä ajaan taas kesä autolla.
    Attached Files
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    #2
    Originally posted by jupe_84 View Post
    Moi nyt olis asiantuntija-apu tarpein. Penarissa rupesi laatikko keljuilemaan viime syksynä. Vika valo syttyi ja koodi oli solenoid valve3. Nyt keväällä vaihdettiin 1,2 ja 3 solenoidi sekä öljyt kierrättämällä/pesemällä autoliikkeessä. öljyä lodjuun meni 14l. No ruoska pelasi hyvin noin 200km kunnes sama vika yllätti. Vaihteen potkasee kovemmassa kiihdytyksessä pois ja 3 vaihde jää päälle. Laitoin liitteeksi vikakoodit. Voiko nuo moottorin vikakoodit olla yhteyksissä laatikon toimintaan?

    Olisi mukava päästä ajaan taas kesä autolla.
    Raikasta imuvuotoa näyttäisi olevan koneen puolella, mutta koska öljyt vaihdettu laatikkoon ennen ensimmäisiä oireita?

    Laita litra öljyä laatikkoon lauhduttimen letkun kautta ”ujuttamalla” lisää ja katso vaikuttaako mitään(herjaa usein juuri kolmossolenoidia alitäytössä)?
    Jos vähänkään helpottaa, niin laita perään toinen litra.

    Comment

    • jupe_84
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2004
      • 242
      • Joensuu

      #3
      Originally posted by Hemi View Post
      Raikasta imuvuotoa näyttäisi olevan koneen puolella, mutta koska öljyt vaihdettu laatikkoon ennen ensimmäisiä oireita?

      Laita litra öljyä laatikkoon lauhduttimen letkun kautta ”ujuttamalla” lisää ja katso vaikuttaako mitään(herjaa usein juuri kolmossolenoidia alitäytössä)?
      Jos vähänkään helpottaa, niin laita perään toinen litra.
      Ensimmäinen öljynvaihto oli. Ajettu 215tkm oire oli jo ennen öljyjen vaihtoa. metalli silppua ei laatikosta tai öljypohjasta löytynyt. paljon oikea öljyn tilavuus noissa laatikoissa on. 14litraa sinne oli laitettu

      Lukaisin vielä uudelleen vika koodit ja antoi pelkän solenoid valve 3
      Last edited by jupe_84; 26-05-2016, 15:06.

      Comment

      • Hemi
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 18880
        • Pirkanmaa

        #4
        Originally posted by jupe_84 View Post
        Ensimmäinen öljynvaihto oli. Ajettu 215tkm oire oli jo ennen öljyjen vaihtoa. metalli silppua ei laatikosta tai öljypohjasta löytynyt. paljon oikea öljyn tilavuus noissa laatikoissa on. 14litraa sinne oli laitettu

        Lukaisin vielä uudelleen vika koodit ja antoi pelkän solenoid valve 3
        Antaa alitäytössä vikakoodisi helposti juuri 3-solenoidin ja tämän vuoksi kannattaa kokeilla lisätä litra/kaksi öljyä ennen kuin lähtee solenoidijumppaan.
        Mistä hommasit nyt vaihdetut solenoidit? Onko laatikon adaptaatiot nollattu?

        Comment

        • jupe_84
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2004
          • 242
          • Joensuu

          #5
          Originally posted by Hemi View Post
          Antaa alitäytössä vikakoodisi helposti juuri 3-solenoidin ja tämän vuoksi kannattaa kokeilla lisätä litra/kaksi öljyä ennen kuin lähtee solenoidijumppaan.
          Mistä hommasit nyt vaihdetut solenoidit? Onko laatikon adaptaatiot nollattu?
          Adaptiivit nollaamatta. Solenoidit on bmw merkkiliikkeestä. Loppuunsa ei kalliit 50€ kpl

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            #6
            Originally posted by jupe_84 View Post
            Adaptiivit nollaamatta. Solenoidit on bmw merkkiliikkeestä. Loppuunsa ei kalliit 50€ kpl
            Laatikko pitää ilman muuta solenoidirempan jälkeen nollata.

            Comment

            • jupe_84
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2004
              • 242
              • Joensuu

              #7
              Ei ollut apua näistä toimenpiteistä. 10 km ajoa ja öljyt 115 asteiset. Ilmeisesti venttiilikoneiston johtosarja paska ja koneiston tiivisteet entiset. Pitää ettiä jostain venttilikoneisto ja toivoa että vika korjaantuu.

              Comment

              • BMW525Xda
                BTCF Member
                • Feb 2014
                • 8681
                • Xxxxxx

                #8
                Meneekö tuohon laatikkoon 14 litraa öljyä vai oliko huuhteluun käytetty määrä 14 ?.

                Eikö öljytilavuus ole noin 10 litraa näissä automaateissa ?

                :think

                Comment

                • jupe_84
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2004
                  • 242
                  • Joensuu

                  #9
                  Originally posted by BMW525Xda View Post
                  Meneekö tuohon laatikkoon 14 litraa öljyä vai oliko huuhteluun käytetty määrä 14 ?.

                  Eikö öljytilavuus ole noin 10 litraa näissä automaateissa ?

                  :think
                  Käytetty määrä. Varmaan se tilavuus juurikin tuo 10l

                  Comment

                  • jupe_84
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2004
                    • 242
                    • Joensuu

                    #10
                    Noniin vähän uppia tähän. Laatikko laitettiin siekkiselle ja sieltä paljastu palaneet kytkinlevyt. Uudet tilalle ja samalla myös turbiini tulee uusi. Luulisi sitten laitteen taas jekkasevan.

                    Comment

                    • jupe_84
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2004
                      • 242
                      • Joensuu

                      #11
                      Päivitystä nyt on laatikko kasassa. Kytkin levyjä,turbiini ja paineen säädin uusittu laatikkoon. Hintaa 2000€. Ei tämä halpaa ole mutta kuntoon sen sai

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎