Aiheuttaako tämänlainen vaurio myös suuren ahtoviiveen polkasun jälkeen, kun muuten vetää ihan ookoosti, kunhan alkaa vetämään?
Vai voiko olla itse ahtimen siipien säädöissä heittoa, joka aiheuttaa myöhäistä heräämistä?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Väsynyt turborempan jälkeen
Collapse
X
-
Originally posted by _rödatroll_ View Post2004 mallin e46:ssa mahdollisesti samankaltaista oiretta, etenkin pienillä vaihteilla tuntuu että alle n2500 ei väännä juurikaan ja sitten tulee kerralla. Auto euro4 hiukkassuodattimella ja sähkösäätöisellä ahtimella. Lienee alkuun seurattava pyynti vs. toteutuma alakierroksilta vedättäessä?Oireethan olivat juuri tuollaiset, että kesti herätä, mutta kun heräsi, niin veti ihan ookoosti.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by _rödatroll_ View Post.........Auto euro4 hiukkassuodattimella ja sähkösäätöisellä ahtimella................Originally posted by MNi View PostKatso ensin ettei ole alipaineletku irronnut ahtimen ohjauslinjalta. Esim. alipainekellon alapuolelta ei ole ihan heti havaittavissa josko letku on irti. Sattui nääs omalle kohdalle. Hassu ajettava pirssi silloin.
Pyynti vs. toteuma vaikka joo alkuun seurantaan ahtopaineen ja ilmamassan osalta. Eikö ole vikakoodeja?
Leave a comment:
-
-
Katso ensin ettei ole alipaineletku irronnut ahtimen ohjauslinjalta. Esim. alipainekellon alapuolelta ei ole ihan heti havaittavissa josko letku on irti. Sattui nääs omalle kohdalle. Hassu ajettava pirssi silloin.
Leave a comment:
-
-
2004 mallin e46:ssa mahdollisesti samankaltaista oiretta, etenkin pienillä vaihteilla tuntuu että alle n2500 ei väännä juurikaan ja sitten tulee kerralla. Auto euro4 hiukkassuodattimella ja sähkösäätöisellä ahtimella. Lienee alkuun seurattava pyynti vs. toteutuma alakierroksilta vedättäessä?
Leave a comment:
-
-
Kyllä tuo turbo on vaihtokunnossa. Kannattaa varmaan näyttää kuvat huollolle ja kysäistä heidän mielipide. Kuten kissavesala totesi, niin jotain on mennyt turbon läpi. Kun ongelma alkoi heti vaihdon jälkeen, niin ettei vaan olisi asentajalta päässyt tippumaan jotain, joka olisi sitten mennyt turbon läpi.
Leave a comment:
-
-
Jeps. Vika tais paikantua, joka on vaivannut siitä asti kun auto tuli huollosta jossa ahdin vaihdettiin. :think Heti huomas, että auto ei liiku sitäkään mitä ennestään.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by petete View PostNoniin. Kävin vähän konehuoneessa tutkailemassa josko olisin päässyt siipiä säätävän tangon liikettä seurailemaan, mutta en päässyt, kun olisi mennyt isommaks purkamiseksi. Satuin siinä kuitenkin huomaamaan imuputken irrottaessani, että ahtimen siivet näyttivät tältä:
Ei kai uuden turbon siipien kuuluisi tuolta näyttää?
Leave a comment:
-
-
Noniin. Kävin vähän konehuoneessa tutkailemassa josko olisin päässyt siipiä säätävän tangon liikettä seurailemaan, mutta en päässyt, kun olisi mennyt isommaks purkamiseksi. Satuin siinä kuitenkin huomaamaan imuputken irrottaessani, että ahtimen siivet näyttivät tältä:
Ei kai uuden turbon siipien kuuluisi tuolta näyttää?
Leave a comment:
-
-
Ainakin E39:ssä sen turbon alipainekellon ja siitä siivikolle lähtevän tangon näkee kyllä päältä sopivasta raosta taskulampun kanssa. E46:sta ei varmaa muistikuvaa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Clavurion View PostVarmistetaan nyt vielä, että siinä letkussa oli kunnolla alipainetta ja käynnistettäessä alipainekello vetää siivet kiinni (niin kiinni, kuin ne nyt tässä tapauksessa menevätkään)?
Leave a comment:
-
-
Varmistetaan nyt vielä, että siinä letkussa oli kunnolla alipainetta ja käynnistettäessä alipainekello vetää siivet kiinni (niin kiinni, kuin ne nyt tässä tapauksessa menevätkään)?
Leave a comment:
-
-
Itelle on tullu tuo aliahtaminen tutuksi 407 HDi pösön kans ja vika on aina löytyny tuosta PC:stä jos alipainelinjat on muuten ehjät. Ensimmäinen venttiili jonka tilasin oli jo uutuuttaan paskana, seuraava kesti 25000 kilometriä ja nyt kolmas menossa. Ja kaikki ollu Pierburgin tekeleitä. Vika alkanu aina ilmenemään pikkuhiljaa aliahtamisena ja hyvinki pian auto menee Limppiin jo jokaisella reilummalla kiihdytyksellä tai vedätyksellä.
Joskus testailin niitä viallisia venttiileitä alipaineella ja syöttämällä siihen 12V:a, niin pöydällä ne kyllä tuntu pelaavan normaalisti mut autossa kiinni ollessaan ei. Mut voihan se olla että se ei toimikaan ihan vaan ON/OFF vaan jonkinlaisella pulssilla.
Leave a comment:
-
Leave a comment: