Announcement

Collapse
No announcement yet.

Väsynyt turborempan jälkeen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • petete
    replied
    Aiheuttaako tämänlainen vaurio myös suuren ahtoviiveen polkasun jälkeen, kun muuten vetää ihan ookoosti, kunhan alkaa vetämään?


    Vai voiko olla itse ahtimen siipien säädöissä heittoa, joka aiheuttaa myöhäistä heräämistä?

    Leave a comment:


  • petete
    replied
    Originally posted by _rödatroll_ View Post
    2004 mallin e46:ssa mahdollisesti samankaltaista oiretta, etenkin pienillä vaihteilla tuntuu että alle n2500 ei väännä juurikaan ja sitten tulee kerralla. Auto euro4 hiukkassuodattimella ja sähkösäätöisellä ahtimella. Lienee alkuun seurattava pyynti vs. toteutuma alakierroksilta vedättäessä?
    Tsekkaa myös jos pystyt imupuolelta ensimmäinen putki turbossa kiinni, että onko kunnolla tiiviste yms. Kato myös siipien kunto, ettei ole sama kohtalo kun mun ahtimessa Oireethan olivat juuri tuollaiset, että kesti herätä, mutta kun heräsi, niin veti ihan ookoosti.

    Leave a comment:


  • Supra^
    replied
    Originally posted by _rödatroll_ View Post
    .........Auto euro4 hiukkassuodattimella ja sähkösäätöisellä ahtimella................
    Originally posted by MNi View Post
    Katso ensin ettei ole alipaineletku irronnut ahtimen ohjauslinjalta. Esim. alipainekellon alapuolelta ei ole ihan heti havaittavissa josko letku on irti. Sattui nääs omalle kohdalle. Hassu ajettava pirssi silloin.
    :think:think:think


    Pyynti vs. toteuma vaikka joo alkuun seurantaan ahtopaineen ja ilmamassan osalta. Eikö ole vikakoodeja?

    Leave a comment:


  • MNi
    replied
    Katso ensin ettei ole alipaineletku irronnut ahtimen ohjauslinjalta. Esim. alipainekellon alapuolelta ei ole ihan heti havaittavissa josko letku on irti. Sattui nääs omalle kohdalle. Hassu ajettava pirssi silloin.

    Leave a comment:


  • _rödatroll_
    replied
    2004 mallin e46:ssa mahdollisesti samankaltaista oiretta, etenkin pienillä vaihteilla tuntuu että alle n2500 ei väännä juurikaan ja sitten tulee kerralla. Auto euro4 hiukkassuodattimella ja sähkösäätöisellä ahtimella. Lienee alkuun seurattava pyynti vs. toteutuma alakierroksilta vedättäessä?

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Kyllä tuo turbo on vaihtokunnossa. Kannattaa varmaan näyttää kuvat huollolle ja kysäistä heidän mielipide. Kuten kissavesala totesi, niin jotain on mennyt turbon läpi. Kun ongelma alkoi heti vaihdon jälkeen, niin ettei vaan olisi asentajalta päässyt tippumaan jotain, joka olisi sitten mennyt turbon läpi.

    Leave a comment:


  • petete
    replied
    Jeps. Vika tais paikantua, joka on vaivannut siitä asti kun auto tuli huollosta jossa ahdin vaihdettiin. :think Heti huomas, että auto ei liiku sitäkään mitä ennestään.

    Leave a comment:


  • Kissvesala
    replied
    Originally posted by petete View Post
    Noniin. Kävin vähän konehuoneessa tutkailemassa josko olisin päässyt siipiä säätävän tangon liikettä seurailemaan, mutta en päässyt, kun olisi mennyt isommaks purkamiseksi. Satuin siinä kuitenkin huomaamaan imuputken irrottaessani, että ahtimen siivet näyttivät tältä:



    Ei kai uuden turbon siipien kuuluisi tuolta näyttää?
    No ei todellakaan. Jotaki tuosta on menny läpi.

    Leave a comment:


  • petete
    replied
    Noniin. Kävin vähän konehuoneessa tutkailemassa josko olisin päässyt siipiä säätävän tangon liikettä seurailemaan, mutta en päässyt, kun olisi mennyt isommaks purkamiseksi. Satuin siinä kuitenkin huomaamaan imuputken irrottaessani, että ahtimen siivet näyttivät tältä:



    Ei kai uuden turbon siipien kuuluisi tuolta näyttää?

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Ainakin E39:ssä sen turbon alipainekellon ja siitä siivikolle lähtevän tangon näkee kyllä päältä sopivasta raosta taskulampun kanssa. E46:sta ei varmaa muistikuvaa.

    Leave a comment:


  • petete
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Varmistetaan nyt vielä, että siinä letkussa oli kunnolla alipainetta ja käynnistettäessä alipainekello vetää siivet kiinni (niin kiinni, kuin ne nyt tässä tapauksessa menevätkään)?
    Siipien liikettä en ole päässyt näkemään vielä ollenkaan. Paineensäätimen ohittamalla kuulostaa kyllä, että turbo pyörisi samantien vähän vauhdikkaammin, mutta ilman mitään tehollista eroa. Pitää vielä kokeilla tuleeko letkuun kunnon imu, ja jos näin, niin pitää varmaan kaivaa ahdin esille.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Varmistetaan nyt vielä, että siinä letkussa oli kunnolla alipainetta ja käynnistettäessä alipainekello vetää siivet kiinni (niin kiinni, kuin ne nyt tässä tapauksessa menevätkään)?

    Leave a comment:


  • petete
    replied
    Originally posted by Kissvesala View Post
    Säädä nyt vaan sitä tankoa.
    Säädän säädän, kunhan vaan pystyn Kotioloissa meinaa olla vaikeeta päästä käsiksi tuonne ahtimeen. Alakautta en oo vielä päässyt tutkailemaan.

    Leave a comment:


  • Samppooti
    replied
    Itelle on tullu tuo aliahtaminen tutuksi 407 HDi pösön kans ja vika on aina löytyny tuosta PC:stä jos alipainelinjat on muuten ehjät. Ensimmäinen venttiili jonka tilasin oli jo uutuuttaan paskana, seuraava kesti 25000 kilometriä ja nyt kolmas menossa. Ja kaikki ollu Pierburgin tekeleitä. Vika alkanu aina ilmenemään pikkuhiljaa aliahtamisena ja hyvinki pian auto menee Limppiin jo jokaisella reilummalla kiihdytyksellä tai vedätyksellä.
    Joskus testailin niitä viallisia venttiileitä alipaineella ja syöttämällä siihen 12V:a, niin pöydällä ne kyllä tuntu pelaavan normaalisti mut autossa kiinni ollessaan ei. Mut voihan se olla että se ei toimikaan ihan vaan ON/OFF vaan jonkinlaisella pulssilla.

    Leave a comment:


  • Kissvesala
    replied
    Säädä nyt vaan sitä tankoa.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎