Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kytkin tuntuu kanttiselta remontin jälkeen (e46 320d 2002)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DropIt
    BTCF Member
    • Feb 2004
    • 1081
    • Ylivieska

    Kytkin tuntuu kanttiselta remontin jälkeen (e46 320d 2002)

    Moro,

    Pitkänkään etsinnän jälkeen en löytänyt keskustelua seuraavanlaisesta ongelmasta:

    Vaihdettiin autoon kaksoismassa vp, kytkin + asetelma, silmälaakeri + painelaakeri.
    (myös vaihdekepin puslat, kardaanin limppuja yms mutta nämä ovat sivuseikkoja...)


    Tämän remontin jälkeen auto tuntui aluksi oikein hyvältä.
    Ajelin pätkän matkaa ja tämän jälkeen autosta alkoi kuulumaan aika voimakasta vaikeasti paikallistettavaa ääntä, joka ei muuttunut kierrosten mukana.

    Käytettiin työsylinteriä poissa ja laitettiin takaisin paikoilleen. Ääni hävisi, mutta palasi muutaman kerran uudelleen. Nyt se sitä ei ole kuulunut pariin viikkoon.

    Tällä hetkellä ongelmana on vielä kytkimen "kanttinen" tuntuma. Se pitää myös narinaa pumpatessa.

    Aamuisin lähtiessäni liikenteeseen se on oikein hyvä, kuitenkin 10 minuutin ajon jälkeen se muuttuu taas "kanttiseksi". Tämän jälkeen paikaltaan lähdöt ovat vaikeita, kytkin muuttuu niin äkkinäiseksi.

    Kysymys kuuluu: Missä vaiheessa kasausta tämä on mennyt pieleen? Vai onko jokin osa, jonka uusimatta jättäminen tämän olisi voinut aiheuttaa?
    [Youtubessa]
    e70 X5 3.0sd
    e87 116i
    e36 328i cab :think
    -
    Ex e46 320d
    Ex e30 325i
    Ex e30 318i
  • Wespa
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2016
    • 1832
    • Karjaa

    #2
    Onkohan ilmaaminen onnistunut ihan kunnolla: http://www.impee.co.uk/bmw_clutch_bleed.htm ?
    E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
    Porsche 944 -86 (DE)
    Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

    Comment

    • DropIt
      BTCF Member
      • Feb 2004
      • 1081
      • Ylivieska

      #3
      Originally posted by Wespa View Post
      Onkohan ilmaaminen onnistunut ihan kunnolla: http://www.impee.co.uk/bmw_clutch_bleed.htm ?
      Työsylinteria ei missään vaiheessa irroitettu letkuistaan. :think

      Ei sitä kyllä ilmattu ole ollenkaan...
      [Youtubessa]
      e70 X5 3.0sd
      e87 116i
      e36 328i cab :think
      -
      Ex e46 320d
      Ex e30 325i
      Ex e30 318i

      Comment

      • Wespa
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2016
        • 1832
        • Karjaa

        #4
        No ilmaamisesta olisi ainakin helppo aloittaa, tosin tuskinpa vika siinä on jos tosiaan toimi ennen remppaa ihan normaalisti ja missään vaiheessa systeemiin ei ole ilmaa päässyt..
        E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
        Porsche 944 -86 (DE)
        Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

        Comment

        • DropIt
          BTCF Member
          • Feb 2004
          • 1081
          • Ylivieska

          #5
          Pakko kait se on tämäkin mysteeri puhtaaksi kirjoittaa kun kerran menin kysymään....


          Painelaakeri on mahdollista asentaa väärinpäin. Sitä voi siis pyöritellä sinä kolossaan ja se sopii olemaan siellä kummin päin vain.

          Toimii kylmänä normaalisti, mutta lämmetessään alkaa takertelemaan eikä enää liu'ukkaan hyvin. Käännetään se oikein päin ja kasataan ja eiköhän sen jälkeen ala taas toimimaan.

          Tulipa harjoiteltua taas vaihdelaatikon tiputusta...
          [Youtubessa]
          e70 X5 3.0sd
          e87 116i
          e36 328i cab :think
          -
          Ex e46 320d
          Ex e30 325i
          Ex e30 318i

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎