Announcement

Collapse
No announcement yet.

330i tehoton / pätkii

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ruupanen
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2006
    • 5156
    • Joensuu

    330i tehoton / pätkii

    Välillä vetää hyvin ja välillä uupuu selkeesti tehoja läpi kierrosalueen.
    Pätkäsee todella voimakkaasti, ihan kuin sammuisi kokonaan, mutta herää välittömästä henkiin. Useimmiten tekee kun lähtee kakkosella kiihdyttämään.
    Vikakoodeja ei ole, kone käy tasaisesti.
    Ideoita mistä lähteä vikaa etsimään?
    E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

    Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.
  • BeamR
    BTCF Member
    • Jul 2007
    • 13363
    • Espoon takametsät

    #2
    kampiakselin asentotunnistin ok? mulla temppuili niin että välillä pätki ihan helvetisti eikä kiertänyt yli 3krpm, välillä oli ok, mutta vikakoodia ei tarjonnut siitä.
    F46 Gran Tourer -20
    Boxster 2.5 -97

    Comment

    • ruupanen
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2006
      • 5156
      • Joensuu

      #3
      Originally posted by BeamR View Post
      kampiakselin asentotunnistin ok? mulla temppuili niin että välillä pätki ihan helvetisti eikä kiertänyt yli 3krpm, välillä oli ok, mutta vikakoodia ei tarjonnut siitä.
      Hyvä idea. Se saattaskin muuten olla.
      Tähän asti on kyllä pimentynyt kerrasta kampuran tunnistimet / antaneet sitten vikakoodin, mutta siinähän vika vois hyvinkin olla, jos se ei aina koodia annakkaan.
      Nämä kokemukset tosin vanhemmista M5x koneista.
      Käympäs tänään hakemassa uuden anturin.
      Imupuolen nokka-akselin asennontunnistin tohon onkin jo vaihdettu ex-omistajan toimesta.
      E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

      Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

      Comment

      • Antti O
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 6937
        • N/A

        #4
        Joko bensapumppu oli vaihdettu?

        Comment

        • Hemi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 18880
          • Pirkanmaa

          #5
          Originally posted by ruupanen View Post
          Hyvä idea. Se saattaskin muuten olla.
          Tähän asti on kyllä pimentynyt kerrasta kampuran tunnistimet / antaneet sitten vikakoodin, mutta siinähän vika vois hyvinkin olla, jos se ei aina koodia annakkaan.
          Nämä kokemukset tosin vanhemmista M5x koneista.
          Käympäs tänään hakemassa uuden anturin.
          Imupuolen nokka-akselin asennontunnistin tohon onkin jo vaihdettu ex-omistajan toimesta.
          M54 koneesta kampiakselintunnistin rikki???

          Comment

          • BeamR
            BTCF Member
            • Jul 2007
            • 13363
            • Espoon takametsät

            #6
            Originally posted by Hemi View Post
            M54 koneesta kampiakselintunnistin rikki???
            ?????
            F46 Gran Tourer -20
            Boxster 2.5 -97

            Comment

            • Supra^
              BTCF Member
              • Jul 2005
              • 5150
              • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

              #7
              Ilmeisesti ihan yhtälailla mahdottomuus kuin ruostuva E39.
              Musti 8HP
              Nokivasara M47
              TeiniCoupé DCT
              E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

              Ex:
              E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

              Comment

              • ruupanen
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2006
                • 5156
                • Joensuu

                #8
                Originally posted by Antti O View Post
                Joko bensapumppu oli vaihdettu?
                263 000 km takana, joten uskoisin tuon kertaalleen jo olevan vaihdettu.
                Kavereilla ainakin mennyt aika tarkalleen 200 000 km kantturoilla bensapumput ja on pimenneet kerrasta.
                Kokeillaan eka asentotunnistinta.
                E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

                Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

                Comment

                • Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

                  #9
                  Originally posted by BeamR View Post
                  ?????
                  M54:ssa ei ole enään lainkaan tuota koneen etupäässä olevaa ja vikaantuvaa vikaantuvaa laatua olevaa kampiakselin tunnistinanturia, vaan se on lohkon takapäässä upotuksessa.
                  Joo, näistäkin kaiketi joskus joku on saanut kampiakselin anturin rikki (onko todellisuudessa näin, vai onko samalla vaihdeltu jotakin muutakin?), mutta sen verran harvinaisesta viasta on M52TU/M54 moottoreissa, että missään tapauksessa perus vianetsintää, ei näissä koneissa lähdetä kampitunnistimesta(ei varsinkaan jos ei anna vikakoodia=näissä se kuitenkin pääsääntöisesti tulee jos vika siinä)?
                  Voihan se toki vaihtaa niiden tulppien ja öljyjen lisäksi, mutta ehkä sitä oikeaa vikaa etsittäessä ainakin itse lähtisin ihan jostain muualta kuin M54:n kampiakselintunnistimesta?
                  Kuitenkin mm.nokka-akselintunnistimet ovat ihan peruskauraa vaihtotarpeen suhteen ja siihen nähden kammenanturin vikaantumisprosentit ovat varmasti promilleluokkaa.

                  M54 kampiakselintunnistin, mikäli kysyjä etsii sitä koneen etupäästä:

                  Comment

                  • BeamR
                    BTCF Member
                    • Jul 2007
                    • 13363
                    • Espoon takametsät

                    #10
                    Se, että sen vikaantuminen ei ole yleistä, ei tarkoita että se ei voisi vikaantua. Varsinkin kun todistettavasti niinkin on käynyt. En tiedä onko siitä kyse tässä tapauksessa, mutta hengitä nyt hemi vaahtoamisen välissä taas vähän.
                    F46 Gran Tourer -20
                    Boxster 2.5 -97

                    Comment

                    • Hemi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 18880
                      • Pirkanmaa

                      #11
                      Originally posted by BeamR View Post
                      Se, että sen vikaantuminen ei ole yleistä, ei tarkoita että se ei voisi vikaantua. Varsinkin kun todistettavasti niinkin on käynyt. En tiedä onko siitä kyse tässä tapauksessa, mutta hengitä nyt hemi vaahtoamisen välissä taas vähän.
                      Sinähän kirjoitit näin:

                      Originally posted by BeamR View Post
                      kampiakselin asentotunnistin ok? mulla temppuili niin että välillä pätki ihan helvetisti eikä kiertänyt yli 3krpm, välillä oli ok, mutta vikakoodia ei tarjonnut siitä.
                      Tarkoititko nimenomaan M54 moottoria vai jotain muuta?


                      Tällä logiikalla ihan yhtä hyvin voitaisiin heittää että vika on kaasupolkimessa, nakutustunnistimessa, abs anturissa, läppämoottorissa, vanoksen tiivisteissä...tai oikeastaan ihan missä tahansa yhtä epäloogisessa ja harvinaisessa vikakohteessa joka teoriassa voisi sopia kuitenkin vikakuvaukseen.

                      Kyllä, myös näissä M52TU/M54 moottorien kampiakselitunnistimia on todistetusti muutama tässä maassa vikaantunut, mutta on se niin harvinaista suhteessa moneen, moneen muuhun mahdolliseen vikakohteeseen että ei kuitenkaan liene kovin järkevää tarjota kysyjälle ihan ensimmäisenä näin ultraharvoin vikaantuvaa osaa vaihdettavaksi?
                      Varsinkin kun näissä M52TU/M54 moottoreissa vikaantunut kammenanturi antaa lähes poikkeuksetta myös selvän vikakoodin, toisin kuin vanhemmissa M52 koneissa joissa tuo varsin herkästi vikaantuva kammen onturi on(eikä läheskään aina anna myöskään vikakoodia).
                      Nyt ei kuitenkaan ole kyse M52 moottorista, eikä tätä M54 konetta suinkaan koske enään mitkään M52 ”lainalaisuudet”, vaan kyse on ihan eri moottorista.

                      Taas kerran, kysyjä voi toki tähän M54 moottoriinsa ko.anturin vaihtaa ja sittenhän me taas kerran näemme oliko vika siinä vai jossain muualla?
                      Minä näen että tämä on ihan väärä kohde aloittaa M54:ssa vikadiagnosointia, mutta ei se tietenkään ole 100% varmaa etteikö vika siinäkin voisi olla....99.95% varmuudella kuitenkin.
                      Last edited by Hemi; 06-06-2016, 18:25.

                      Comment

                      • BeamR
                        BTCF Member
                        • Jul 2007
                        • 13363
                        • Espoon takametsät

                        #12
                        Originally posted by Hemi View Post
                        Tällä logiikalla ihan yhtä hyvin voitaisiin heittää että vika on kaasupolkimessa, nakutustunnistimessa, abs anturissa, läppämoottorissa, vanoksen tiivisteissä...tai oikeastaan ihan missä tahansa yhtä epäloogisessa ja harvinaisessa vikakohteessa joka teoriassa voisi sopia kuitenkin vikakuvaukseen.

                        Kyllä, myös näissä M52TU/M54 moottorien kampiakselitunnistimia on todistetusti muutama tässä maassa vikaantunut, mutta on se niin harvinaista suhteessa moneen, moneen muuhun mahdolliseen vikakohteeseen että ei kuitenkaan liene kovin järkevää tarjota kysyjälle ihan ensimmäisenä näin ultraharvoin vikaantuvaa osaa vaihdettavaksi?
                        Varsinkin kun näissä M52TU/M54 moottoreissa vikaantunut kammenanturi antaa lähes poikkeuksetta myös selvän vikakoodin, toisin kuin vanhemmissa M52 koneissa joissa tuo varsin herkästi vikaantuva kammen onturi on(eikä läheskään aina anna myöskään vikakoodia).
                        Nyt ei kuitenkaan ole kyse M52 moottorista, eikä tätä M54 konetta suinkaan koske enään mitkään M52 ”lainalaisuudet”, vaan kyse on ihan eri moottorista.

                        Taas kerran, kysyjä voi toki tähän M54 moottoriinsa ko.anturin vaihtaa ja sittenhän me taas kerran näemme oliko vika siinä vai jossain muualla?
                        Niin. Kysyjä kysyi vaihtoehtoja että missä ongelma VOISI olla, ja tämä oli vain yksi ehdotus. Nyt kun tiedetään että nokan anturi on hiljan vaihdettu, on varmasti syytä tarkistaa että se on OEM eikä esim meyle-kuraa. Jos se on jotain muuta kuin OEM, niin vaihtaa se ensin.

                        Mutta mitä tulee sinun kommentointiisi, oi kaikkitietävä Hemi, niin hyvin harvoin itse annat ehdotuksia. Tyylisi on keksiä miljoona syytä, miksi muut olisi väärässä, mutta tässäKÄÄN topicissa et anna topicin aloittajalle mitään, haukut vain muiden ehdotuksia, nähdäkseni pönkittääksesi omaa haavoittunutta egoasi.

                        On helppoa olla jälkiviisas, kuten itsekin viimeisessä kappaleessa esität. Sittenhän se nähdään. Todennäköisesti hekumoit omassa narsistisessa itsetyytyväisyydessäsi kun joku muu on väärässä, mutta itse et anna topiciin mitään lisäarvoa, ettei kukaan vaan pääsisi sanomaan sinulle "olit väärässä".

                        Nukun yöni täydellisesti vaikka olisinkin väärässä, koska tein tämän puhtaasta auttamisen halusta.


                        Topicin aloittajalle: Kyllä se ongelmakohta sieltä lopulta paljastuu, tarkistaisin vielä nokan anturin alkuperän
                        F46 Gran Tourer -20
                        Boxster 2.5 -97

                        Comment

                        • Jasuuu
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2011
                          • 773
                          • Oulu

                          #13
                          530i e39, väärä alue mutta sama mylly. Mikähän voisi autossa oireita aiheuttaa kun kiihtyy paremmin vajaalla kaasulla kuin kaasu pohjassa? Disa vaihdettu, vanoksen tiivisteet vaihdettu, ccv vaihdettu letkuineen, ilmansuodatin ym perushuollot tehty.

                          Vikaakodeja ei mistään. Maf näyttää tyhjäkäynnillä 18kg/h ja lappulattiassa pitkälti yli 200.

                          Mistä etsitään vikaa?

                          E:/ Tehottomuudesta kertoo myös se että mailin kiihdytyksellä tämä jää e61 523i farkulle loppunopeudessa sekä varttimaililla.
                          Last edited by Jasuuu; 06-06-2016, 21:38.

                          Comment

                          • Hemi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 18880
                            • Pirkanmaa

                            #14
                            Originally posted by BeamR View Post
                            Niin. Kysyjä kysyi vaihtoehtoja että missä ongelma VOISI olla, ja tämä oli vain yksi ehdotus. Nyt kun tiedetään että nokan anturi on hiljan vaihdettu, on varmasti syytä tarkistaa että se on OEM eikä esim meyle-kuraa. Jos se on jotain muuta kuin OEM, niin vaihtaa se ensin.

                            Mutta mitä tulee sinun kommentointiisi, oi kaikkitietävä Hemi, niin hyvin harvoin itse annat ehdotuksia. Tyylisi on keksiä miljoona syytä, miksi muut olisi väärässä, mutta tässäKÄÄN topicissa et anna topicin aloittajalle mitään, haukut vain muiden ehdotuksia, nähdäkseni pönkittääksesi omaa haavoittunutta egoasi.

                            On helppoa olla jälkiviisas, kuten itsekin viimeisessä kappaleessa esität. Sittenhän se nähdään. Todennäköisesti hekumoit omassa narsistisessa itsetyytyväisyydessäsi kun joku muu on väärässä, mutta itse et anna topiciin mitään lisäarvoa, ettei kukaan vaan pääsisi sanomaan sinulle "olit väärässä".

                            Nukun yöni täydellisesti vaikka olisinkin väärässä, koska tein tämän puhtaasta auttamisen halusta.


                            Topicin aloittajalle: Kyllä se ongelmakohta sieltä lopulta paljastuu, tarkistaisin vielä nokan anturin alkuperän
                            Sinulle tämä nyt tuntuu ottavan koville....mutta kerrataanpa taas kerran mistä tämä lähti ja kääntyi taas kerran minuun henkilönä?

                            Tarjosit siis kysyjälle M54 moottoriin kampiakselitunnistinvikaa, joka on millä tahansa mittarilla erittäin harvinainen vika tässä moottorityypissä.
                            Lisäksi tässä moottorityypissä vikaantunut kampiasentotunnistin antaa pääsääntöisesti myös vikakoodin( n.99-kertaa sadasta).

                            Eli mielestäni hyvinkin asiallisesti esitin vahvan perustelukysymyksen ko.anturille, koska kysyjä oli jo yhden vastauksen perusteella yhtymässä vikadiagnoosiin joka kuitenkin on niin epätodennäköinen kuin mitä se todellisuudessa on tässä moottorityypissä.

                            Eli, minä kirjoitin itse asiassa kysyjälle näin:

                            Originally posted by Hemi View Post
                            M54 koneesta kampiakselintunnistin rikki???
                            ...johon sitten vuorostasi hyvien perusteluiden asemasta sinä:

                            Originally posted by BeamR View Post
                            ?????
                            ...ja tähän kun annoin omat mielestäni varsin yksiselitteiset perusteluni, avautui sinun henkilöön kohdistuva sanallinen arkkusi..."hengitä nyt hemi vaahtoamisen välissä”.....kaikkitietävästä hemistä”....jne.

                            Eli sinähän tässä nyt esität kaikkitietävää ja juuri sinähän et esitä väitteellesi ko.anturista mitään perusteita/taustoja miksi juuri siitä kysyjän kannattaa aloittaa vianetsintä?
                            Kuuntelen ne perusteet edelleen kovin mielelläni ja se että ...”hemi sitä ja hemi tätä”....ei ole peruste, vaan ainoastaan lapsellista kiukuttelua.

                            Itse asiaanhan ei ole päästy vielä lainkaan, vaan tämä nyt taas kääntyi minuun henkilönä.
                            Ongelmanahan tässä on se, että mikäli minä olisin vastannut kysyjälle että kannattaa aloittaa näissä käyntihäiriöiden yleisimmästä ja halvimmasta vianetsinnästä, eli imuvuotojen huolellisella poissulkemisella, olisi siitäkin syntynyt vittuilua ”hemin imuvuodoista”...jne.
                            Eli tarjoamalla vikaa jonka todennäköisyys vikakoodittomissa väyntihäiriöissä on yli 80%, syntyy siitäkin lapsellista kiukuttelua joka ei ainakaan auta itse kysyjää?

                            Comment

                            • BeamR
                              BTCF Member
                              • Jul 2007
                              • 13363
                              • Espoon takametsät

                              #15
                              Originally posted by Hemi View Post
                              Sinulle tämä nyt tuntuu ottavan koville....mutta kerrataanpa taas kerran mistä tämä lähti ja kääntyi taas kerran minuun henkilönä?

                              Tarjosit siis kysyjälle M54 moottoriin kampiakselitunnistinvikaa, joka on millä tahansa mittarilla erittäin harvinainen vika tässä moottorityypissä.
                              Lisäksi tässä moottorityypissä vikaantunut kampiasentotunnistin antaa pääsääntöisesti myös vikakoodin( n.99-kertaa sadasta).

                              Eli mielestäni hyvinkin asiallisesti esitin vahvan perustelukysymyksen ko.anturille, koska kysyjä oli jo yhden vastauksen perusteella yhtymässä vikadiagnoosiin joka kuitenkin on niin epätodennäköinen kuin mitä se todellisuudessa on tässä moottorityypissä.

                              Eli, minä kirjoitin itse asiassa kysyjälle näin:



                              ...johon sitten vuorostasi hyvien perusteluiden asemasta sinä:



                              ...ja tähän kun annoin omat mielestäni varsin yksiselitteiset perusteluni, avautui sinun henkilöön kohdistuva sanallinen arkkusi..."hengitä nyt hemi vaahtoamisen välissä”.....kaikkitietävästä hemistä”....jne.

                              Eli sinähän tässä nyt esität kaikkitietävää ja juuri sinähän et esitä väitteellesi ko.anturista mitään perusteita/taustoja miksi juuri siitä kysyjän kannattaa aloittaa vianetsintä?
                              Kuuntelen ne perusteet edelleen kovin mielelläni ja se että ...”hemi sitä ja hemi tätä”....ei ole peruste, vaan ainoastaan lapsellista kiukuttelua.

                              Itse asiaanhan ei ole päästy vielä lainkaan, vaan tämä nyt taas kääntyi minuun henkilönä.
                              Ongelmanahan tässä on se, että mikäli minä olisin vastannut kysyjälle että kannattaa aloittaa näissä käyntihäiriöiden yleisimmästä ja halvimmasta vianetsinnästä, eli imuvuotojen huolellisella poissulkemisella, olisi siitäkin syntynyt vittuilua ”hemin imuvuodoista”...jne.
                              Eli tarjoamalla vikaa jonka todennäköisyys vikakoodittomissa väyntihäiriöissä on yli 80%, syntyy siitäkin lapsellista kiukuttelua joka ei ainakaan auta itse kysyjää?
                              Olisit sitten ehdottanut vaikka imuvuotoa tai vaikka pakoputken paukkulaakeria. Mutta ei, et ehdottanut yhtään mitään.

                              Mitä tulee tuohon ensimmäiseen viestiisi jota referoit, niin sen informaatiosisältöhän oli tasan nolla. Tuon lauseen perusteella odotit että koko muu maailma sanoo "ahaa, ei tietenkään missään tapauksessa".




                              Ja mä lopetan puolestani ot:n tähän. Tämä ei auta aloittajaa mitenkään. Kuten ei nuo Heminkään postaukset.
                              F46 Gran Tourer -20
                              Boxster 2.5 -97

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎