Tarvitsisin nyt pikaisesti apua kun yhtäkkiä 330d rupes tärisemään ja tärisee ainoastaan tyhjäkäynnillä, oli vauhtia tai ei. Olisikohan moottotin tukikumit menny? Tärinä tuntuu siis auton sisällä asti mutta katoaa heti kun vähän painan kaasua.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Bmw 330d m57n tärisee
Collapse
X
-
Todennäköisesti moottorin tukikumit tai vaihdelaatikon tukikumit
Nuo syyniin moottorin tukikumit on helppo tarkistaa kun jos konetta aivan hieman tukee tunkilla niin pitäisi tärinä loppua, varovasti kuitenkin ettei mene öljypohjasta läpiVikakoodien lukua (ista-D/inpa) ja pieniä koodauksia (NCS expert) Uudellamaalla +358409321366
-
-
Jos katsot osaluettelosta osanumeron, etsit sen perusteella valokuvan niin tiedät mitä etsiä konepellin alta. Molemmat tukikumit näkyy osittain, jos on oikein räjähtänyt niin sen kyllä huomaa. Tukikumit ovat öljytäyteiset, eli muutoin kuivassa konehuoneessa kostea tukikumin ympäristö on epäilyttänä. Voi olla sivusta myös silminnähden repeytynyt.
EDIT: Mitä todennäköisemmin kyse tukikumista tai molemmista. 330d:ssä voi tietty olla että alipaineletku on pudonnut irti kun ne ovat alipaineohjatut.
Comment
-
-
Suurimmat tärinät ja kolina lähti kun vaihdoin kampiakselin hihna pyörän. sen jälkeen toimi hetken normaalisti mutta nyt taas on ruvennut aina joskus tärisemään tyhjä käynnillä ja tärinä lakkaa heti tosiaan kun nostaa kierroksia. Voikohan kyse olla suutin viasta vaikka tärisee vain joskus tyhjäkäynnilä viikonloppunakin tuli lähemmäs 1000km ajettua eikä ollut mitää ongelmaa muttä tänään aamulla kun lähdin töihin niin auto tärisi taas tyhjäkäynnillä.:think moottorin tukikumit näytti minun silmään ainaki ehjiltä. mutta vaihdelaatikon tukikumeja en ole vielä tsekannut. Mutta tärinä ei ole läheskään niin paha kuin ennenkö vaihdoin kampiakselin hihnapyörän.
Comment
-
-
Värinänvaimentimen eli kampuran hihnapyörän vulkanointi veteli varmaan ihan viimeisiään. Laitoit varmaan uudet pultit? Ovat venypultteja, ei voi käyttää uudestaan.
Katso korjausarvot suuttimista INPAlla. Jos suutin kovin pahasti heittää ruiskaisut pieleen, pitäisi jäädä smooth running control -vikaa (tai roughness control tjsp) DDE:lle. On toki mahdollista että suutin voi aiheuttaa tuollaista mutta ennemmin kyllä äänestäisin moottorin tukikumeja. Samaan syssyyn kannattaa myös laatikon tukikumit vaihtaa, ovat aika heiveröiset mielestäni.
Comment
-
Comment