Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nakutus kylmäkäynnistyksessä 318i

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mikasare
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2007
    • 241
    • Lohja

Nakutus kylmäkäynnistyksessä 318i

Olisko vinkkiä mistä aloittaa vian etsintä ennen kun kilahtaa kokonaan?

Aamun ekassa startissa, mutta vain silloin tällöin kuuluu omituinen nakutus pari sekunttia.
    Ääni ei tule lämpösellä moottorilla. Se kuulostaa mun mielestä vähän kuin venttiilit olis liian isolla välyksellä ja sitten ääni loppuu.

Olen yrittänyt äänittää sitä mutta aina kun muistan äänittää startin niin juuri silloin ei kilise...

Onkohan tässä hydraulinostimet tms jotka ääntää ennen kun Öljyn paine nousee riittävästi?
    Moottori on se vanha 318i M43tu muistaakseni. Ajokilsat arvoitus.
    Lohja
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16413
    • Asikkala

Nostajat naputtaa, ei tarvi tehdä mitään jos ääni ei kestä tuota kauempaa ja on muuten hiljainen. Oma m50 samanlainen eikä vaivaa ainakaan minun päätäni.
    Niin tämähän on tämä auto. Onko ääni tullut hiljattain vai kuulunut "aina" ?

Comment

• mikasare
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2007
      • 241
      • Lohja

Originally posted by jr66 View Post
      Nostajat naputtaa, ei tarvi tehdä mitään jos ääni ei kestä tuota kauempaa ja on muuten hiljainen. Oma m50 samanlainen eikä vaivaa ainakaan minun päätäni.
      Niin tämähän on tämä auto. Onko ääni tullut hiljattain vai kuulunut "aina" ?
      Jep, kiitos mielipiteestä. Ehkä se ääni ei ole vielä isommin tutkittava asia?
      "If it works don't touch" lause pätee erittäin hyvin tähän autoon.

Ääni kuului ennen ehkä 2 krt kuussa ja nyt 4krt kuussa tai vähän useammin? Ääni siis tulee vain kylmäkäynnistyksessä päivän ekassa startissa jos jossain. Olen taas yrittänyt äänittää, mutta ei se silloin tule... täytyy kait aina käyttää mikkiä kun starttaa niin ei kolise
      Lohja

Comment

• jr66
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 16413
        • Asikkala

Originally posted by mikasare View Post
        Jep, kiitos mielipiteestä. Ehkä se ääni ei ole vielä isommin tutkittava asia?
        "If it works don't touch" lause pätee erittäin hyvin tähän autoon.

Ääni kuului ennen ehkä 2 krt kuussa ja nyt 4krt kuussa tai vähän useammin? Ääni siis tulee vain kylmäkäynnistyksessä päivän ekassa startissa jos jossain. Olen taas yrittänyt äänittää, mutta ei se silloin tule... täytyy kait aina käyttää mikkiä kun starttaa niin ei kolise
        Juu, kuulostaa hyvin ehjältä koneelta, ja normaalilta.

Comment

Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎