Announcement

Collapse
No announcement yet.

Glygolit haihtuu noin 1L/1000km? sama 318i POR *RATKAISTU*

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mikasare
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2007
    • 241
    • Lohja

    Glygolit haihtuu noin 1L/1000km? sama 318i POR *RATKAISTU*

    Onhan tässä mennyt pitkään ilman isompia murheita omasta autosta.
    Nyt kun pitäs taas ajella enempi ni mietin uskallanko koskea ja vaihdella sokkona putkia?

    Ihmetyttää miksi joudun lisäämään glygolia paisariin kerran viikossa. Autosta ei jää omalle vakiopaikalle lätäkköä, hajua, ei mitään näkyvää.

    Kun ajan omaan ruutuuni niin ilmastoinnista jää lattialle vesipisaroita, olen ottanut sormeeni ja tunnustellut ja haistellut kirkasta vettä jota tippuu, mutta mitään glygoliin viittaavaa ei tule lattialle asti.

    Lisään vihreätä glygolia noin kerran viikossa kun tarkistan nesteet kylmänä ja paisarin tikku jää alinpaan pohja asentoon. Sitä menee noin yksi litra tuhannella kilsalla. Auton ympärillä ei haise glygoli enkä näe missään vuotoa. Olen tutkinut fikkarin kanssa ylhäältä käsin kaikki mihin näkee. Olen kuullut että tässä mallissa koneen takana oleva yhde alkaa vuotaa ajan saatossa. En tiedä onko sitä vaihdettu mutta olen ostanut sellaisen takakonttiin odottamaan että vanha pamahtas. En vaan todellakaan halua koskea tähän jos se toimii, ei kannata

    Nyt mietin voiko tämä olla sellanen bemu jolla on menkat aina? Yksikään aiempi Bemuni ei ole vuotanut edes vesiä...

    Kertokaa jos jotain ideaa keksitte.
    Last edited by mikasare; 07-07-2016, 21:41. Reason: Vika löytyi
    Lohja
  • alpine3
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2010
    • 1271
    • Kajjjaani

    #2
    Itsellä vuosi aikoinaan vain lämpimänä (paineistettuna) termostaatin tiivisteestä, oli todella hankala huomata. Jos ei löydy niin varmaan parempi viedä korjaamolle missä on vehkeet vuotokohdan selvittämiseksi
    BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
    BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey

    Comment

    • MNi
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2008
      • 3143
      • Tampere

      #3
      En muista pirssin valmistusvuotta mutta todennäköisin vuotopaikka on jäähdytysnesteen muoviyhde moottorin takana kannessa, tulipellin tykönä. Osa 1 täältä: KLIK.

      HUOM! Ennenkuin sulla on kädessä uusi osa ja työkalut, ei kannata koskea siihen, todennäköisesti rapsahtaa käsille ensi hipaisusta.

      Teoriassa on mahdollista että lohkon kyljessä oleva toinen muoviyhde vuotaa myös, osa 1 täältä: KLIK. Tuo ensin mainittu on vaan se klassinen vikapaikka.

      Tuollainen pikkuisen tihkuva vuoto ei yleensä jätä lätäkköä, vuotopaikan ympäristössä saattaa olla hiukan puhtaampi kohta mistä glykoli putsaa moskat pois.

      Kun se on kuumassa elänyt niin nuo kannattaisi vaihtaa ajattelematta asiaa sen enempää ja katsoa josko vuoto häviää. Osat ei maksa paljoa.

      Comment

      • mikasare
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2007
        • 241
        • Lohja

        #4
        Originally posted by MNi View Post
        En muista pirssin valmistusvuotta mutta todennäköisin vuotopaikka on jäähdytysnesteen muoviyhde moottorin takana kannessa, tulipellin tykönä. Osa 1 täältä: KLIK.

        HUOM! Ennenkuin sulla on kädessä uusi osa ja työkalut, ei kannata koskea siihen, todennäköisesti rapsahtaa käsille ensi hipaisusta.

        Teoriassa on mahdollista että lohkon kyljessä oleva toinen muoviyhde vuotaa myös, osa 1 täältä: KLIK. Tuo ensin mainittu on vaan se klassinen vikapaikka.

        Tuollainen pikkuisen tihkuva vuoto ei yleensä jätä lätäkköä, vuotopaikan ympäristössä saattaa olla hiukan puhtaampi kohta mistä glykoli putsaa moskat pois.

        Kun se on kuumassa elänyt niin nuo kannattaisi vaihtaa ajattelematta asiaa sen enempää ja katsoa josko vuoto häviää. Osat ei maksa paljoa.
        Kiitoksia kaverit taas asiallisista kommenteista. Se mitä sanoitte on oikeastaan itsestään selvää, tai pitäisi olla, mutta sitä on vaan jotenkin laiskistunut...
        Noin mun olisi pitänyt jo tehdä. Olen jopa ostanut lähes kaikki osat valmiiksi takakonttiin odottamaan että vanhat hajoavat, mutta parempi tosiaan viedä vaikka pajalle jos ei itse jaksa alkaa turaamaan nyt. Ikävä niitä on vaihtaa tienpäällä. Auto on kuitenkin jo vanha (1999) ja kuumassa elänyt joo
        Lohja

        Comment

        • MNi
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2008
          • 3143
          • Tampere

          #5
          Ei se aina itselläkään leikkaa niin hätäsesti.

          Comment

          • mikasare
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2007
            • 241
            • Lohja

            #6
            Ratkaisu

            Vein auton paikalliseen korjaamoon. Pyysin vaihtamaan ala- ja ylävesiletkun, sekä paisarin ja moottorin takana olevan muoviyhteen. Osat olin tilannut saksasta jo talvella varuiksi.

            Vuotava osa oli se koneen takana oleva muoviyhde jota oli veikattukin syylliseksi. http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_2054

            Korjaaminen kesti 4 päivää ja työ maksoi 90 euroa sisältäen glygolit. Osat oli tosiaan kontissa jo valmiiksi. Ei ole kallista tää korjaamon käyttö täällä.
            Tohon rahaan en viitsi itse lutrata nesteiden kanssa tallissa
            Tällä kertaa ilmauskin oli sujunut kuulemma hyvin...
            Lohja

            Comment

            • jr66
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 16457
              • Asikkala

              #7
              Onnistuiko paisarin vaihto ettei jäänyt tihkumaan ? Eikös se siinä syylärin kuskinp. reunassa ole kiinni ?

              Comment

              • mikasare
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2007
                • 241
                • Lohja

                #8
                Originally posted by jr66 View Post
                Onnistuiko paisarin vaihto ettei jäänyt tihkumaan ? Eikös se siinä syylärin kuskinp. reunassa ole kiinni ?
                Hmm... toivottovasti. Paisari on joo kuskin puolella. En ehkä halua vielä lähteä ajelemaan Espanjaan kuten oli tarkoitus. Täytynee ensin vähön ajella kotinurkilla Algarvessa ja tarkastaa nesteet joka aamu ennen ajoa. Onko jokin erityinen syy miksi paisari jäisi tihkumaan?
                Lohja

                Comment

                • HTK12
                  BTCF Member
                  • Jul 2011
                  • 10941
                  • Joensuu

                  #9
                  Originally posted by mikasare View Post
                  Hmm... toivottovasti. Paisari on joo kuskin puolella. En ehkä halua vielä lähteä ajelemaan Espanjaan kuten oli tarkoitus. Täytynee ensin vähön ajella kotinurkilla Algarvessa ja tarkastaa nesteet joka aamu ennen ajoa. Onko jokin erityinen syy miksi paisari jäisi tihkumaan?
                  Monilla on jäänyt tihkumaan se paisarin ja syylärin liitos, kun ovat vaihtanut pelkästään paisarin. BMW:n käyttämät jäähdytysjärjestelmissä käyttämät muovit ei ole niitä maailman kestävimpiä. Käyt kuumana päivänä ajamassa reippaan lenkin ja avaat konepellin. Mikäli ei ole märkää eikä glykoli haise, niin ei siellä silloin ole ainakaan mitään reilumpaa vuotoa.
                  e39 540iA E85

                  Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                  Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                  Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                  Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                  INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                  Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎