Announcement

Collapse
No announcement yet.

316 compact vm 2002 polttoainesopivuus?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • shuubi
    Newbiemmer
    • Jun 2016
    • 3
    • suomi

    316 compact vm 2002 polttoainesopivuus?

    Hei! Yritin kuukkeloida tätä tietoa, mutta ei tunnu oikein löytyvän mistään. Sopiiko tämä 95 bensa vuosimallin 2002 316 compactiin? Ostin tällaisen epelin, mutta tuolla 95 bensan soveltuussivustolla ei listata malleja vaan sanotaan, että sopii kaikkiin bemareihin, jos ei erikseen mainita, että pitää olla 98 bensaa. Mitkähän mallit ne nyt ovat, joissa tuo mainitaan? En löydä mistään tietoa, että pitääkö tähän 316 olla 98 bensaa vai sopiiko 95. Osaisko joku viisaampi ja valistuneempi kertoa, että uskaltaako tähän tankata ysivitosta?
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16429
    • Asikkala

    #2
    98E5 varma valinta, ei se niin paljon kalliimpaa ole ? Hintahan tässä syynä on ?

    Comment

    • shuubi
      Newbiemmer
      • Jun 2016
      • 3
      • suomi

      #3
      No hintahan toki, mutta menin jo tankkaamaan tuota ysivitosta tankillisen, kun ei tullut mieleenkään ettei se sopisi. Olisi ihan kiva tietää onko pakko tankata 98, jottei auto leviä tielle

      Comment

      • Wespa
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2016
        • 1835
        • Karjaa

        #4
        No ei se nyt yhdestä tankillisesta laimeampaa bensaa miksikään vielä mene, varsinkaan näin kesäaikaan.
        E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
        Porsche 944 -86 (DE)
        Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

        Comment

        • shuubi
          Newbiemmer
          • Jun 2016
          • 3
          • suomi

          #5
          Hyvä tietää, mutta eikä tosiaan kukaan kyseisen pirssin omistaja osaa sanoa tästä asiasta mitään? Oletteko tankanneet ysivitosta autoon vai meneet ysikasilla? Jestas kun ärsyttää nuo 95 polttoainesivuston ylläpitäjät, kun eivät voi vain laittaa niitä malleja mihin kyseinen polttoaine EI sovi bemarien kohdalla.

          Comment

          • Wespa
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2016
            • 1835
            • Karjaa

            #6
            No siis mitään muuta järkeähän 95:n tankkaamisessa ei ole kuin pieni ympäristöystävällisyysetu. Se, samoin kuin pieni hintaetu kuitenkin häviää aika äkkiä sitä kautta että kulutus nousee kun ajetaan 95:lla 98:n sijaan. Lisäksi 95 voi vaikeuttaa talvikäynnistyksiä kovilla pakkasilla, auto ei anna ihan niin hyvin maksimitehoja 95:lla jne. jne. En siis 95:sta tankkaisi kuin pakon edessä ainakaan mihinkään harrasteautoon (joita varmaan iso osa tämänkin palstan autoista on).
            E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
            Porsche 944 -86 (DE)
            Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

            Comment

            • 525iiäxä
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2005
              • 1842
              • Lappeenranta, Finland

              #7
              Originally posted by Wespa View Post
              No siis mitään muuta järkeähän 95:n tankkaamisessa ei ole kuin pieni ympäristöystävällisyysetu.
              Ja jos/kun viina tulee kotimaasta, niin tukee myös kotimaista teollisuutta.

              Originally posted by Wespa View Post
              Se, samoin kuin pieni hintaetu kuitenkin häviää aika äkkiä sitä kautta että kulutus nousee kun ajetaan 95:lla 98:n sijaan.
              Neljään BMW:hen olen tankannut 95:sta, kahteen ympärivuotisesti. Ei havaittavaa muutosta kulutuksessa tai missään käyttäytymisessä.

              Originally posted by Wespa View Post
              Lisäksi 95 voi vaikeuttaa talvikäynnistyksiä kovilla pakkasilla,
              Eri mieltä, vrt edellä.

              Originally posted by Wespa View Post
              auto ei anna ihan niin hyvin maksimitehoja 95:lla jne. jne. En siis 95:sta tankkaisi kuin pakon edessä ainakaan mihinkään harrasteautoon (joita varmaan iso osa tämänkin palstan autoista on).
              Lasketaanpa, vertailuna RE85. Jos viinan määrä litkussa on normien antama maksimi 85%, niin tästä voidaan päätellä: 80% viinan lisäys (5% -> 85%) aineeseen tiputtaa aineen energiasisältöä noin kolmanneksen. Siitä voidaan päätellä, että viiden prosentin viinan lisäys (5% -> 10%) tiputtaa energiasisältöä noin 2%. Liekö tuota normiajossa huomaa persdynossa, tai edes oikeassa dynossa... Teoriassa siis kulutus voi kasvaa tuon 2%, aineiden hintaero on kuitenkin luokkaa 5%, vielä ollaan plussalla, jos näin niinkuin pilkkuja aletaan viilaamaan

              Henk.koht en näe mitään syytä tankata 98. Ahdetut on luku erikseen. Mutta, kukin omalla tavallaan ja periaatteidensa mukaisesti. Kunhan ei tankkaa dieseliä bensavehkeeseen, kuten rouva teki joskus vuosia sitten

              Volvo V70 2.4T -02
              E30 323i -84 (taas)

              Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

              Comment

              • Convertible
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2003
                • 2638
                • Turku

                #8
                Ei tuollaisessa neloskoneessa ole mitään hyötyä käyttää 98e, vetelet 95e llä vain.
                F25 X3 35d
                E87 118i
                E46 330ti
                E46 M3
                E30 M3
                E30 M3 Convertible
                Z3 Roadster

                Comment

                • JJT
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 6694
                  • .......

                  #9
                  Eikös tuossakin lue tankin korkissa/lähistöllä polttoaineen oktaanivaatimukset?
                  E: niin vanha ketju että asia lie jo selvinnyt
                  Myyn:
                  M10/20/52 E30-E36 osia

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎