Jaahas, auto kävi eilen piuhan nokassa live datassa ja selvis seuraavia asioita:
Pyydetty ilma määrä on sama mitä saatu, eli saattaa siis olla ehjä tuo massamittari.
Sitten ainoa vika mikä löyty oli että ahto paineet laskee sillon ko vika on päällä ja kaveri joka luki näitä koneelta sano, että turbon siivet jumittaa.
Eli tais mennä turbo remonttiin, laitetaan nyt eka se massamittari paikalleen kuitenki ja katotaan onko mitää vaikutusta.
Sitte aika mielenkiintonen asia oli se, että pyydetyt ahot oli 1.5bar ja sillon ko toimi niin saadut oli peräti 2.5bar ja kun ei toiminu niin 2.2-2.3 herääki kysymys, että onko noin suuret paineet ihan normaaleja!?
Jaahas, auto kävi eilen piuhan nokassa live datassa ja selvis seuraavia asioita:
Pyydetty ilma määrä on sama mitä saatu, eli saattaa siis olla ehjä tuo massamittari.
Sitten ainoa vika mikä löyty oli että ahto paineet laskee sillon ko vika on päällä ja kaveri joka luki näitä koneelta sano, että turbon siivet jumittaa.
Eli tais mennä turbo remonttiin, laitetaan nyt eka se massamittari paikalleen kuitenki ja katotaan onko mitää vaikutusta.
Sitte aika mielenkiintonen asia oli se, että pyydetyt ahot oli 1.5bar ja sillon ko toimi niin saadut oli peräti 2.5bar ja kun ei toiminu niin 2.2-2.3 herääki kysymys, että onko noin suuret paineet ihan normaaleja!?
Ettei vaan olisi mennyt absoluuttiset ja ylipaineet nyt vähän sekaisin. Pyydetyt ahdot on 1.5bar eli diagnostiikka näyttää absoluuttisena 2500mbar pyyntiä. Kuulostaisi järkeenkäyvältä että toimiessaan siellä myös toteutuu 2500mbar absoluuttista = 1.5bar ylipainetta, ja vian ollessa päällä 2200-2300mbar absoluuttista = 1.2-1.3bar ylipainetta. :think
Ei meinaan vakioahdin kykene tuollaisiin edellämainittuihin lukuihin millään.
Lainaan vähän topiccia, kun itellä ahto-ongelmaa koko koko alueella. Kuuluisiko olla täysin tiivis, jos tuosta alipaineen jakotukista tukkii kaikille venttiileille menevät tiet ja antaa painetta tuohon tukkiin? http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_3327 Tuo mihin letku 12 menee.
Tuntuu, että päästää ilmaa kun paineistaa tukin, lähinnä jostain tuolta takaosasta, mihin lie tukki jatkuukaan?
Suurin alipaineen kuluttaja on tietty jarrutehostin eli tuonnehan se paksuin alipaineputki menee: KLIK. Jos jarrupolkimen tarvitsema voima on normaali, tehostin lienee kunnossa.
Alipainejärjestelmää ei kannata testata ylipaineella, sitä varten se ei ole suunniteltu.
Ennemmin livedataa katselemaan kuten edellä ja sitä kautta arpomaan potentiaalista syyllistä. Seuraako saatu ahto pyyntiä?
Onko ilmamassamittari ehjä? Jos ei, ensimmäinen potentiaalinen syyllinen. Turbolle menevät alipaineletkut kunnossa? Ne ottavat ensimmäisenä kipeää oleskellessaan lämpöisen lohkon kyljessä. Alipaineen muovitankki ehjä, osa 6 täältä: KLIK? Saman kuvan alipainesolenoidi osa 1, toimiiko ja onko ehjä? Kun kaveri käynnistää moottorin, liikkuuko turbon alipaine ohjaintanko koko liikeratansa (ulkomuistista jotain 10...13 mm)?
elikkäs mul ois bmw 530d e39 manuaali. autossa on tällähetkellä tehot kateissa, antaa vikakoodin ilmamassamittarista, olen koikeillut toisesta 530d ilmamassamittaria, lainatulla imm auto toimi hyvin oli taas kaikki tehot käytössä, mutta kun autol oli ajettu noin 5-10min, niin sit auto ei enään kulkenut mihinkään, oli viel paljon vähemmän tehoo, kuin auton omat imm:lla.
kun auton sammutti ja käynnisti uudelleen niin taas toimii sen 5-10min ja sen jälkeen taas tehot pois, eli menee vissiin johki vikatilaan?
täytyykö toinen imm ohjelmoida autoon, ennen kuin alkaa toimii?
auton oman imm numero on v20-72-0005 (vemo)
lainatun imm numero on 0928400468 (bosch)
inpa löytyy iteltä ja töiden puolesta löytyy kans autologik
ja jos tarttee ohjelmoinnin, niin häviääkö autosta virisofta?
kyllä luin vikakoodit myös lainatulla imm, mutta lainattu imm ei antanut vikakoodia ollenkaan.
mahtaako testerillä nähä, et mikä imm mittari on ohjelmoitu autoon, koska nyt siel on toi vemo imm, olis kiva tietää et onko autossa ohjelmoitu se vanhempi vai uudempi bosch imm.
ja jos autossa on ohjelmoitu vanhempi imm, niin miten se käyttäytyy, jos laittaa ton uudemman imm paikoilleen, voiko se heittää auton ns vikatilaan?
inpa löytyy iteltä ja töiden puolesta löytyy kans autologik
ja jos tarttee ohjelmoinnin, niin häviääkö autosta virisofta?
kyllä luin vikakoodit myös lainatulla imm, mutta lainattu imm ei antanut vikakoodia ollenkaan.
mahtaako testerillä nähä, et mikä imm mittari on ohjelmoitu autoon, koska nyt siel on toi vemo imm, olis kiva tietää et onko autossa ohjelmoitu se vanhempi vai uudempi bosch imm.
ja jos autossa on ohjelmoitu vanhempi imm, niin miten se käyttäytyy, jos laittaa ton uudemman imm paikoilleen, voiko se heittää auton ns vikatilaan?
Jos auto on vanhempi kuin 2001, niin kurkkaa INPA:lla DDE:n tiedoista softanumero / softan päivämäärä. Jos softa pitää päivittää uudelle MAF-mallille, niin kyllä siinä lähtee softakin samalla.
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
jees, täytyypä kattoo impalla noi tiedot, auto on 99 vuoden, onko vuonna 2001 tullu noi uudemmat imm noihin autoihin?
mitä haittaa on jos on vanhempi imm on softassa ja laitat kuitenkin uudemman imm kiinni etkä ohjelmoi softaa uudemmalla mittarille?
Muistaakseni tieto dde:lle menee ihan eri muodossa. Eli vanha systeemi voi olla vaikka jännite 0-5v ja uudempi onkin taajuusohjattu (tää on ihan muistikuva ei tieto) = ei voi toimia, parempi ottaa maf piuha irti sitten kokonaan ja ajella tehdasoletuksilla ja vähän rajoitetuilla tehoilla. Siitähän ei ole mitään haittaa jos 20-40 heppaa puuttuu...
elikkäs mul ois bmw 530d e39 manuaali. autossa on tällähetkellä tehot kateissa, antaa vikakoodin ilmamassamittarista, olen koikeillut toisesta 530d ilmamassamittaria, lainatulla imm auto toimi hyvin oli taas kaikki tehot käytössä, mutta kun autol oli ajettu noin 5-10min, niin sit auto ei enään kulkenut mihinkään, oli viel paljon vähemmän tehoo, kuin auton omat imm:lla.
kun auton sammutti ja käynnisti uudelleen niin taas toimii sen 5-10min ja sen jälkeen taas tehot pois, eli menee vissiin johki vikatilaan?
täytyykö toinen imm ohjelmoida autoon, ennen kuin alkaa toimii?
auton oman imm numero on v20-72-0005 (vemo)
lainatun imm numero on 0928400468 (bosch)
inpa löytyy iteltä ja töiden puolesta löytyy kans autologik
ja jos tarttee ohjelmoinnin, niin häviääkö autosta virisofta?
kyllä luin vikakoodit myös lainatulla imm, mutta lainattu imm ei antanut vikakoodia ollenkaan.
mahtaako testerillä nähä, et mikä imm mittari on ohjelmoitu autoon, koska nyt siel on toi vemo imm, olis kiva tietää et onko autossa ohjelmoitu se vanhempi vai uudempi bosch imm.
ja jos autossa on ohjelmoitu vanhempi imm, niin miten se käyttäytyy, jos laittaa ton uudemman imm paikoilleen, voiko se heittää auton ns vikatilaan?
kiitos etukäteen jo neuvoista ja avusta.
Tutki hiukan asiaa inpalla, mitä siellä koneessa tapahtuu ennen vikatilaa?
Toteutunut/pyydetty ilmamäärä sekä ahtopaineesta samat.
Kun inpa löytyy niin lataa täältä foorumilta Testo. Paljon inpaa parempi juurikin tuon livedatan tutkiskeluun. Datan voi tallentaa tiedostoon, jota on helppo lukee excel/open office ohjelmalla. Eikä tarvi testiajossa keskittyä sen läppärin näytön tihrustamiseen.
KLIK? Saman kuvan alipainesolenoidi osa 1, toimiiko ja onko ehjä? Kun kaveri käynnistää moottorin, liikkuuko turbon alipaine ohjaintanko koko liikeratansa (ulkomuistista jotain 10...13 mm)?
Minulla tuo liikkuu käynnistäessä suunnilleen tuon verran, eli ääriasennosta toiseen ja jää sinne. Mutta miten sen pitäisi liikkua kun kone käy ja paikallaan kierrättää? Eli liikkuuko se kierrosten mukaan, tai jonkun rajan jälkeen?
Minulla tuo liikkuu käynnistäessä suunnilleen tuon verran, eli ääriasennosta toiseen ja jää sinne. Mutta miten sen pitäisi liikkua kun kone käy ja paikallaan kierrättää? Eli liikkuuko se kierrosten mukaan, tai jonkun rajan jälkeen?
Ei taida liikkua jos paikallaan polkee, ahdothan ei nouse kun vasta tositoimissa. Siltäosin varmaan ihan ok.
Comment