Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 320Ci Mysteeri

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Janeskiii95
    Newbiemmer
    • Jul 2016
    • 3
    • Sonkajärvi

    E46 320Ci Mysteeri

    Oma 320Ci päätti rueta vaikeeksi mulle taas kerran. Toissapäivänä starttasin auton pyöri semmoset 5-10sekunttia sit sammu, yritin käynnistää uudelleen starttuutti eikä lähteny käyntiin. Otin akulta miinuksen irti ja annoin auton olla omissa oloissa semmoset 10min, laitoin miinuksen takas kiinni sitten luin vikakoodit sen jälkeen auto lähti käyntiin normaalisti ja toimi taas. Eilisiltana auto lähti käyntiin ja sammu heti, vikakoodit luettu ei auttanu, Auto oli semmoset tunnin-2 parkissa sen jälkeen starttuutti mutta ei lähteny tulille. siitä vähän eteenpäin auto lähti käyntiin ja toimi taas. Polttoainepumppu ei "koomausaikana" antanu reaktiota ku virrat laitto päälle että olisko pumpun rele tai pumppu?. Jos kellään olis antaa neuvoja tähän mysteeriin nii sais auton laitettua kuntoon

    -Bmw 320Ci E46 vm99
    Last edited by Janeskiii95; 10-07-2016, 10:58. Reason: auton tiedot
  • MNi
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2008
    • 3143
    • Tampere

    #2
    Tervetuloa foorumille. Tarkista ensin sulakkeet, ettei ole huulilla tai heikko kontakti. Huomaa että pumpun releelle tulee sekä moottoritilan sähköboksista sulake F3 ja hanskalokeron takaa F54 WDS:n mukaan.

    Sen jälkeen tietty pumpun rele tarkasteluun tai vaihtoon. Vasta sitten polttoainepumppu epäilyyn. Entäs polttoainesuodin, onko milloin viimeksi vaihdettu?

    Samainen moottoritilan fuse carrierin F3 tarjoaa sähköä myös suuttimille.

    WDS sanoo pumpusta:

    The control unit can only monitor activation of the relay but not of the pump itself. A safety circuit ensures the relay can only be activated with the engine running and only shortly after switching the ignition lock to position 2 in order to build up pressure.


    Once the engine shuts down, the DME control unit no longer recognized engine speed and immediately switches off the relay. This ensures that the fuel pump cannot continue running when the engine turned off.

    Tietysti voisi epäillä kampiakselin asentoanturia. WDS sanoo:

    Sensor wheel
    The circumference of the sensor wheel is divided in 60 teeth of equal size. The shorter the signal impulses it creates in the crankshaft sensor, the higher the speed that the engine control detects.
    The precise position of the pistons must be known for the synchronisation of injection and ignition. To this end, there is a large gap of two teeth lengths on the sensor wheel.

    Diagnosis

    The number of teeth between the occurrence of two gaps is monitored continuously. The signals of the camshaft sensor are also compared with the signal of the crankshaft sensor and they must lie within specified limits.

    Jos kampuran anturi ei saa kunnon signaalia, eli DME ei tiedä yläkuolokohtaa niin tuskin suostuu pitämään moottoria käynnissä. Näissähän ainakin diesel-moottorisissa on ollut ongelmana ettei kampuran anturi yleensä jätä vikakoodia vaikka olisi liki finaalissa.

    Yllättäen F3 antaa myös kampuran anturille virtaa.

    Sitten on tietysti kuuluisa liimaventtiiliongelma, jos autolla on ajettu pari lyhyttä pätkää: KLIK.

    Comment

    • Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

      #3
      Originally posted by Janeskiii95 View Post
      Oma 320Ci päätti rueta vaikeeksi mulle taas kerran. Toissapäivänä starttasin auton pyöri semmoset 5-10sekunttia sit sammu, yritin käynnistää uudelleen starttuutti eikä lähteny käyntiin. Otin akulta miinuksen irti ja annoin auton olla omissa oloissa semmoset 10min, laitoin miinuksen takas kiinni sitten luin vikakoodit sen jälkeen auto lähti käyntiin normaalisti ja toimi taas. Eilisiltana auto lähti käyntiin ja sammu heti, vikakoodit luettu ei auttanu, Auto oli semmoset tunnin-2 parkissa sen jälkeen starttuutti mutta ei lähteny tulille. siitä vähän eteenpäin auto lähti käyntiin ja toimi taas. Polttoainepumppu ei "koomausaikana" antanu reaktiota ku virrat laitto päälle että olisko pumpun rele tai pumppu?. Jos kellään olis antaa neuvoja tähän mysteeriin nii sais auton laitettua kuntoon

      -Bmw 320Ci E46 vm99
      Siis antoiko jotakin vikakoodia?
      Voisi olla myös nokan asentotunnistin jos vika lämpötilariippuvainen(siis kylmänä lähtee, kuumana ei)?

      Comment

      • MNi
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2008
        • 3143
        • Tampere

        #4
        Jos on M54 niin pakopuolen nokan asentoanturin hyytyminen ei sytytä edes mitään merkkivaloa. Ex-325Ci:ssä ajelin vissiin puoli vuotta viallisen pakonokan anturin kanssa, huollossa vasta huomauttivat että tämmöinenkin olisi särki. En tiijä miten käy imupuolen nokassa.

        Silloin ei ollut vielä INPAa käsillä.

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎