Announcement

Collapse
No announcement yet.

M54 vikaa nelospytyssä?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Wespa
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2016
    • 1841
    • Karjaa

    M54 vikaa nelospytyssä?

    Tehdääs nyt oma topic kun ilmeisimmät keinot on kokeiltu, ja alkaa olla pikkuhiljaa kusi sukassa. Eli auto oli vajaan viikon ajamatta, käytin viskoflektin irti (automaatti siis kyseessä), ja nyt moottorin vikavalo syttyy startin ja hemmetinmoisen tutinan myötä. Carly antaa seuraavat vikakoodit:

    Injection valve 4-cylinder 000018
    Cylinder 4 not firing 0000F1

    Vaihdoin kaikki suuttimien tiivisteet huohotinrempan yhteydessä pari viikkoa takaperin, ja auto toimi sen jälkeen hienosti. Puolavika ei ole kyseessä, se on jo poissuljettu vaihtamalla kolmos- ja nelospyttyjen puolat keskenään, vika pysyi nelosessa. Samoin uusi MAF juuri ruuvattu paikoilleen, ei apua. MAFia epäilin kun auto toimi ihan ok kun vanhan MAFin sähköjohdon otti pois, mutta enää sekään ei tunnu auttavan ainakaan tyhjäkäynnillä, korkeintaan marginaalisesti.

    Tuleeko enää mitään muuta mieleen kuin että vika on tavalla tai toisella suuttimessa?
    E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
    Porsche 944 -86 (DE)
    Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)
  • walde
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2008
    • 947
    • Melkein Espoo

    #2
    Suuttimien itsediagnoosi rajautuu tässä tapauksessa pelkkään virtapiirin valvontaa, joten vika on joko:

    -Suuttimen käämityksessä
    -Suuttimen jännitteensyötössä
    -Suuttimen maattavassa ohjauksessa (johdin tai suutinta ohjaava pääteaste)

    Oikeilla työkaluilla vian paikantamiseen tarvitaan kaksi helppoa ja nopeaa mittausta.

    Tällainen vika totta kai aiheuttaa palokatkoksia kyseiseen sylinteriin.

    Kaikki muut mainitsemasi asiat ovat irrelevantteja.
    E46 330ti M-Sport II '02 6-gang Supercharged
    F20 LCI2 118dA M-Sport '19

    Comment

    • Wespa
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2016
      • 1841
      • Karjaa

      #3
      Ei ole oikein (huonoa) yleismittaria parempaa välineistöä käytössä niin täytyy varmaan ensiksi kokeilla vaihtaa kolmos- ja nelospyttyjen suuttimet päikseen niin saa rajattua onko vika suuttimessa vai sen liitännässä.

      Jos (toivottavasti KUN?) suutin on rentoutunut niin saakohan sopivaa korvaajaa tilalle pikapikaa esim. Finjectorilta? Lauantaina pitäisi tietenkin lähteä ajelemaan vaimon veljen häihin..
      E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
      Porsche 944 -86 (DE)
      Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

      Comment

      • BMW525Xda
        BTCF Member
        • Feb 2014
        • 8681
        • Xxxxxx

        #4
        Lambda ?

        Comment

        • Wespa
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2016
          • 1841
          • Karjaa

          #5
          No mitähän ihmettä nyt taas. Käytin bensakiskon irti, kolmos- ja nelospyttyjen suuttimien vaihto päikseen, ja paikat nippuun. Auto käyntiin, käy taas alkuun tutisten (vajailla pytyillä?) mutta sitten muutaman sekunnin kuluttua käynti muuttuukin taas tutuksi rivikutosen silkinpehmeäksi tyhjäkäynniksi. Kävin ajamassa reilun lenkin, motaria kiihdytyksineen ja kaupunkipyörittelyä, ja ei mitään, auto toimii taas kuin ajatus eikä mitään vikakoodeja enää ilmaannu.

          Vaikka kaikki toimiikin taas niin ihan kiva olisi tietää onko joku paikka leviämässä, mieluummin vaihtaisin ennen kuin auto jättää tien päälle tms. Onko esim. lambda-antureiden syytä olettaa olevan finaalissa reilut 100.000km ajetussa autossa?
          E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
          Porsche 944 -86 (DE)
          Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

          Comment

          • BMW525Xda
            BTCF Member
            • Feb 2014
            • 8681
            • Xxxxxx

            #6
            Ei varmaan syytä olettaa mutta kyllä ne voi lambdat jo paljon aikaisemminkin olla tiensä päässä, toki ne voi kestää vaikka miljoonankin. Minulla oli vikakoodeja ja niitä tuli muistaakseni vitos sylinteristä, varmaksi en uskalla sanoa mutta epäilen suuresti että vikakoodin aiheutti vaihdettu motonetin lambda....tosin vaihdoin kaikki hilut konehuoneeseen uutta joten 100 varmuutta ei ole.

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎