Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vikakoodin lukija

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jantsu78
    Bimmer Rookie
    • Jun 2004
    • 54
    • -

    Vikakoodin lukija

    330d -02 vikakoodin lukija hakusessa. Joku inpa + kaapeli löytyi kaverin laatikon pohjalta, ei suostu toimimaan kun asentelin läppäriin. Ei löytynyt e46:sta koko inpasta eli vissiin joku väärä versio? Löytyi myös joku bluetoothadapteri, ei suostu lukemaan mitään androidilla. Rouvan volkkarista lukee kun testasin.

    Siispä, minkälaisen vehkeen/kaapelin tilaan että saan koodit luettua ja kuitattua? Joku helppo ratkaisu kun ei jaksa säätää ylimääräisiä.
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10941
    • Joensuu

    #2
    Mikäli sillä on tarkoitus lukea vain BMW:n koodeja, niin INPA. Riippuen versiosta, jossain nämä vanhemmat korimallit voi olla jonkun lisänäppäimen takana. Muokkaamalla saa siihen etusivulle kyllä halutut korimallit. Toinen vaihtoehto on asentaa toinen versio.

    Yleismallinlukijat ei ole kovin hyviä BMW:n kanssa, ellei sitten panosta siihen lukijaan kuten iCarScan tms.
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • ipedius
      Newbiemmer
      • Jul 2012
      • 9
      • Oulu

      #3
      Originally posted by jantsu78 View Post
      330d -02 vikakoodin lukija hakusessa. Joku inpa + kaapeli löytyi kaverin laatikon pohjalta, ei suostu toimimaan kun asentelin läppäriin. Ei löytynyt e46:sta koko inpasta eli vissiin joku väärä versio? Löytyi myös joku bluetoothadapteri, ei suostu lukemaan mitään androidilla. Rouvan volkkarista lukee kun testasin.

      Siispä, minkälaisen vehkeen/kaapelin tilaan että saan koodit luettua ja kuitattua? Joku helppo ratkaisu kun ei jaksa säätää ylimääräisiä.
      Inpan asennus ja konffaus vaatii hieman harrastuneisuutta, mutta toisaalta foorumilta ja netistä löytyy läjäpäin ohjeita ja youtubesta myös videoita aiheesta. Vaatii minimissään sen ediabaksen konffin kuntoon ja "skriptit". Hyvänä puolena se, että vikakoodihommiin tuohon autoon inpalla käynee vaikka halpa vag-kkl kaapeli, kunhan siltaa pinnit 7&8. Tai vaikka foorumilta voi ostaa valmiiksi modattuja kaapeleita.

      Ja jos siellä joku potentiaalinen inpa-kaapelikin on, niin ensimmäisenä kannattaa kokeilla saako ehjällä inpa-asennuksella sen rokkaamaan, ei se nyt niin älyttömiä vaadi.

      Jos meinaat hankkia uusia laitteita, niin mitään elm327 tai vastaavan tyyppistä yleiskikkaretta ei voi suositella. tutustu suosiolla sellaisiin ratkaisuihin millä pääsee muihinkin ohjainlaitteisiin kuin pelkälle moottorille.
      Last edited by ipedius; 15-07-2016, 01:58.

      Comment

      • Wespa
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2016
        • 1861
        • Karjaa

        #4
        Jos taloudesta löytyy Applen puhelin tai tabletti & haluaa helpon ja toimintavarman ratkaisun millä ainakin tärkeimmät hommat saa tehtyä niin voin suositella Carlya: http://www.ivini-tech.de/en/iphone-i...mw-new/a-1010/

        Tarvitset siis tuon adapterin ja lisäksi App Storesta ladattavan ohjelman. WiFi-yhteyden ansiosta tuo toimii kuin se kuuluisa junan vessa, ei Bluetoothin kanssa tuskailua tai hukassa olevien kaapelien etsimistä. Olen tykännyt, vaikka ei ihan halvin ratkaisu olekaan.
        E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
        Porsche 944 -86 (DE)
        Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

        Comment

        • jantsu78
          Bimmer Rookie
          • Jun 2004
          • 54
          • -

          #5
          Inpa siis. Kaapeli näyttää olevan inpa compatible k + dcan sikäli mikäli tekstistä saan oikein selvää.

          Oliskos tuohon konffaukseen sekä pinnien yhdistämieen jotain HYVIÄ ohjeita? Pitääkö tässäkin siis yhdistellä pinnejä..?
          Last edited by jantsu78; 15-07-2016, 09:10.

          Comment

          • ipedius
            Newbiemmer
            • Jul 2012
            • 9
            • Oulu

            #6
            Originally posted by jantsu78 View Post
            Inpa siis. Kaapeli näyttää olevan inpa compatible k + dcan sikäli mikäli tekstistä saan oikein selvää.

            Oliskos tuohon konffaukseen sekä pinnien yhdistämieen jotain HYVIÄ ohjeita? Pitääkö tässäkin siis yhdistellä pinnejä..?
            No se asennus riippuu myös jonkin verran siitä minkälainen asennuspaketti sulla on. Tuota kaapelia ei pitäisi tarvia muokata.

            http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=264673 Tämä näytti äkkiseltään siltä miten itse aina teen. Poislukien tietenkin tuo kohta 1, ellet käytä maccia.

            Periaatteessa homma vaatii toimivan inpan+skriptit, ohjeen mukaista rectification programs UK:ta käyttänyt itse. Sen lisäksi kaapelille virtuaalisen com-portin ajurit, obdsetupin teko/obd.inin muokkaus, ediabas.inin muokkaus. Lisäksi olen laittanut aina nuo ympäristömuuttujat tuon ohjeen mukaan. Com-portin olen pistänyt aina com1:seksi, Portin muita asetuksia ei itellä ole koskaan tarvinnut säätää muuta kuin ADS-adapterin kanssa, mutta se taas koskee vanhempia kamppeita.

            Yleisesti, foorumilla on tuosta juttua läjäpäin ja googlaamallakin löytyy ohjeita.
            Last edited by ipedius; 15-07-2016, 11:03.

            Comment

            • BMW525Xda
              BTCF Member
              • Feb 2014
              • 8681
              • Xxxxxx

              #7
              Allekirjoituksessa ainakin omasta mielestäni helppo laite joka lukee riittävästi.

              Comment

              • 525iiäxä
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2005
                • 1856
                • Lappeenranta, Finland

                #8
                Olisikohan tällainen passeli vehje? Väittää ainakin pystyvän lukemaan ja nollaamaan muutkin kuin moottorin vikakoodit...

                T. Nimim "Jo syttyi keltainen moottorivalo..."

                Volvo V70 2.4T -02
                E30 323i -84 (taas)

                Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎