Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vikakoodi P0491 ja P0011

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • lapin katjuska
    Newbiemmer
    • Aug 2015
    • 16
    • k-pohjanmaa

    Vikakoodi P0491 ja P0011

    Auto E46 compact 316ti 2003. Auto pätkii ja käy kuin traktori etenkin kylmänä. Matka ajo OK-ainoastaan kiihdyttäessä meinaa hyytyä Mikä vois olla vikana? Eli nyt näyttää koodeja P0491 ja P0011. Aikaisemmin on näyttänyt vikakoodeja P1341, P1343 ja P1347. Onko mahdollista että valvetronicin moottorin akseli kulunut. Otin tänään pois valven sensorin siitä ykköspuolan vierestä ja kävin ajamassa parin kilometrin verran ja auto ei nykinyt yhtään. Toimi täydellisesti. Kun laittoi sensorin takaisin auto pätki kiihdyttäessä tosi paljon. Mitä jos ajaa ilman sensoria? Voiko auto hajota totaalisesti? Voiko toi sensori vaan olla hajalla ja millä sen voi mitata onko ehjä? Autoon on edellinen omistaja tehnyt 50000 km sitten täyden valve huollon. Nokka-akselin imupuolen tunnistin on vaihdettu mut voiko vika olla pakopuolen tunnistimessa? Jotenkin tuntuu että vika olis imuvuodosta ym. josta esim. HEMI on täällä paljon puhunut. Olisko kellään selkeitä ohjeita kokonaisvaltaiseen imuvuotojen paikallistamiseen?
    Last edited by lapin katjuska; 24-07-2016, 19:00.
  • BMW525Xda
    BTCF Member
    • Feb 2014
    • 8681
    • Xxxxxx

    #2
    Vuototesti.

    Comment

    • Lundersson
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2009
      • 245
      • Kerava

      #3
      P0491 viittaa tuohon pakosarjan lisäilmapuhaltimen toimintaan tai sen venttiiliin. Katso venttiilin kunto tai tulppaa koko turha kapistus. En tiedä onko täällä ohjeita ko. järjestelmän poistoon.

      P0011 erään lähteen mukaan kertoo että ajoitus on liian aikainen. Tämän ja noiden syttykatkosten perusteella saattaisi epäillä että jako on hypännyt. Mikä on ajomäärä ja onko ketjua joskus vaihdettu? Oma sama laitos (jopa sama vm.) löystyi vaihtokuntoon jo 180tkm kohdalla. Voi toki olla että nokka-akselin anturi on vaihtokunnossa, vaikkakin se antaisi (hyvässä lykyssä) oman koodin mutta on se halpa varmistus ketjuremppaan nähden.

      Epäkeskoakselin anturin mittaamisesta koitin etsiä tietoutta mutta taitaa olla erikoismittalaitteiden varassa testaaminen. Jos liittimessä on öljyä on anturin tiivisteet morjens ja anturi sitä myöten vaihtokunnossa. Jossain muistan lukeeneeni että epäkeskoakselin moottori saattaa myös kadottaa positionsa eli sen pystyy synkronoimaan josko se olisi syypää.
      Menopelit - 116 F20, Yamaha YZF-R6, Suzuki VZ800 Marauder
      ex 325 e30, 316ti e46

      Comment

      • lapin katjuska
        Newbiemmer
        • Aug 2015
        • 16
        • k-pohjanmaa

        #4
        50000 km sitten edellinen omistaja siis uusinut jakopään ja valvetronicin. Huomenna lähtee vaihtoon pakopuolen tunnistin. Toivottavasti auttaa.

        Comment

        • jr66
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 16419
          • Asikkala

          #5
          Jos tulee kuntoon niin myy jollekkin, ongelmat koneen kanssa eivät lopu tuohon...

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎