Announcement

Collapse
No announcement yet.

M43-koneen käyntiongelmat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kakslitranen
    Newbiemmer
    • Jun 2014
    • 7
    • Uusimaa

    M43-koneen käyntiongelmat



    No nyt on kaikki viturallaan...? Kone siis juuri kasattu kansirempan jälkeen. Tyhjäkäynnillä humppaa ja täristää, erityisesti kylmänä. Tänään kokeiltu päästömittausta, ei päässy alle 5,8 O2-arvoihin, viittais imuvuotoon. Vuotoa ei kuitekaan mistään löydy.

    Ilman maffin piuhaa pyörii vielä huonommin, eli ei siitä oo ainakaan kiinni? Ilman tyhjäkäyntiventtiilin anturia pyörii huomattavasti paremmin, mutta tyhjäkäynti pirun korkee. ECU näköjään seonnu, kun antaa ihme arvoja: kaasuläppä täysin auki, imuilma ja vedet -40 asteisia...

    Moottorinohjauksen resetointia kokeiltu monilla eri ohjeilla mitään saavuttamatta. Tyhjäkäyntiventtiili, koko imukalusto ja putket katottu/putsattu.

    Pitäiskö käyttää auto jollain oikeesti ammattilaisella ecun säädössä ja kunnolla piuhan päässä? Eri foorumeilta oon lukenu tän koneen ongelmista, niitähän riittää.

    Ainakin nesteet pysyy omissa lokeroissa nyt ja öljyt puhtaat...
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10949
    • Joensuu

    #2
    Jotain mennyt pieleen kansirempassa. Jotain jäänyt irti, jotain kytketty väärin tms. Tarkastaisin kaikki mihin koskettiin rempassa. Eihän ole piuhoja jäänyt mihinkään väliin/mennyt poikki tms. Yleensä kun rempan jälkeen tulee ongelmia, niin johtuvat jostain mitä tehtiin rempassa.
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • kakslitranen
      Newbiemmer
      • Jun 2014
      • 7
      • Uusimaa

      #3
      Pahoittelen mahdollisesti sekavaa aloituspostausta. ECU antoi siis oikeat tiedot rempan jälkeen, anturien väärät tiedot ja sekalaiset vikakoodit alkoivat maffin, TPS:sän ja anturien runkkaamisen jälkeen. Epäilen vieläkin imuvuotoa, ECU on mielestäni vaan seonnut liittimien poistamisien ja liittämisien seurauksena.

      Heti ensimmäisen käynnistyksen jälkeen kävin pitkällä lenkillä ajamassa, kone toimii kovemmilla kierroksilla todella tasaisesti. Ongelmana on siis kokoajan ollut tyhjäkäynnin epätasaisuus ja muutenkin epävakaa alle 2k kierroksilla.

      Toistan siis vielä, sekalaiset vikakoodit alkoivat näkyä antureiden näpräämisen jälkeen. Testilenkillä kaikki tiedot sai moottorinohjauksesta oikein, lämmöt pysyivät tasaisena ja imuilman määrä korreloi kaasun painamiseen.

      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎