Announcement

Collapse
No announcement yet.

Valojen säätö ei toimi!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bmwjussi
    Newbiemmer
    • Aug 2016
    • 1
    • vantaa

    Valojen säätö ei toimi!

    Elikkäs katsastin auton ja hylsy tuli koska lähivalojenkorkeus säätö ei toiminut

    Säätömoottorit naksahtaa mutta kojelaudan ''rullasta'' ei tapahdu mitään
    rullan potikka testattu että ohmit säätyy

    koitettu myös täysin uudella umpiolla

    Mikä voisi olla vikana? :think
    Last edited by bmwjussi; 18-08-2016, 14:50.
  • 525iiäxä
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2005
    • 1842
    • Lappeenranta, Finland

    #2
    Mites näissä xenonittomissa toi korkeussäätö menee? Asentoanturia ja sen vivustosysteemiä ei ole, en ainakaan löytänyt. Käynnistäessä valot kuitenkin hakee jotenkin paikkansa ja korkeutensa - tähän asti. Nyt ne sojottaa ihan jalkoihin, lienevät siis aivan ala-asennossa. Mikä niitä ohjaa ja komentaa?

    Tässä varmaan on nyt tehtävä niin, että umpion pistokkeeseen tarjoaa sähköä, että saa selville ovatko vain moottorit simppelisti juuttuneet vai mistä mättää. Jotain jurinaa sieltä kuuluu bootatessa ja rullaa pyöritellessä. Yritystä siis on.

    Vähän hankaloittaa pimeäajoa...

    Volvo V70 2.4T -02
    E30 323i -84 (taas)

    Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

    Comment

    • 525iiäxä
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2005
      • 1842
      • Lappeenranta, Finland

      #3
      No, ei se niin suoraviivaista ollutkaan. Säätömoottori saa sähköä jotenkin muuten, kuin vain simppelisti plus ja miinus pistokkeeseen. Ehkä useampaan karvaan yhtäaikaa tjsp. Siitä ei siis apua ollut. Purin umpion irti ja puoliksi osiin. Tavoite oli saada säätömoottori esiin. Osoittautui hiukan hankalaksi, joten kokeilin puolikasta umpiota takaisin johdon päähän ja hitto vieköön, valot haki paikkansa taas ihan normaalisti, myös se toinen, johon en vielä ollut edes koskenut. Vähän outo juttu :think

      Pääasia että taas pelaa toistaiseksi, mutta oli kyllä perin juurin omituinen ilmiö... Mikä boksi/systeemi noita ohjaa xsenonittomassa mallissa?

      Volvo V70 2.4T -02
      E30 323i -84 (taas)

      Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

      Comment

      • jluoma
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2015
        • 685
        • Lappeenranta

        #4
        Omassani ongelma poistui kun vaihdoin kokonaan toisiin. Jos huvittaa tutkailla asiaa niin saat ne edelliset. Toinen muistaakseni ehjä, mutten muista kumpi. Lpr:sta löytyy.
        Takavetoinen on erinomainen talviauto, kunhan kuljettajalla on kädet.

        325d e91 -08 M-Sport, vaimolla 118d e87 -05,

        Ex. 316i e46 Sedan -00, 320i touring M-Sport -04

        Comment

        • MNi
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2008
          • 3143
          • Tampere

          #5
          Edellisessä E46 coupéssa oikeanpuoleinen valon säätömoottori jätti pesun jälkeen toimimasta mutta päivän-parin jälkeen taas pelitti. Kosteutta kontakteissa?

          Asentoanturia ei ole, ainoastaan säätömoottori jota ohjataan valomodulin rullalla. Arvaisin että säätömoottori on servotyyppinen, ohjataan varmaankin pulssinleveysmoduloidulla signaalilla.

          Edit: melko varmaa että LCM ohjaa.
          Last edited by MNi; 28-11-2016, 15:02.

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎