Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 sisäpuhallinongelma

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ufo12
    Bimmer Rookie
    • Feb 2003
    • 36
    • Joensuu

E46 sisäpuhallinongelma

Onkos kellekkään tullut vastaan oheista ongelmaa tai olisi vinkkiä viasta:
    Kyseessä siis automaatti-ilmastoinnilla oleva lämmityslaite, jossa ongelmana puhallinnopeudun vaihtelu. Kun auto käynnistetään puhallin toimii vajaan 5 minuuttia aivan normaalisti, tämän jälkeen puhallinnopeus kasvaa reiluun puoleen tehoon vaikka puhallinnopeus säädetään pienimmälle teholle. Taas jos auto sammutetaan ja annetaan olla hetken sammuksissa, puhallin toimii sen vajaan 5 minuuttia normaalisti. Kun puhallinnopeus säätyy itsekseen, se ei tottele mitään säätömuutoksia ainoastaan sammuu jos se sammutetaan..

Tänään lasinpyyhkijät lopettivat myös toiminnan. Katsoin sulakkeet läpi, eikä palaneita löytynyt. Kappas vaan, muutaman tunnin seisonnan jälkeen pyyhkijät toimivat taas normaalisti..

Apua kaivataan..

Pyyhkijätkin näyttävät jatkavan pelleilyä, koska nyt ne lakkasivat taas toiminnasta. Samalla toiminnan lopettaa myös pissapoika, elikkäs tuntuu että kaikki viiksen toiminnot halvaantuvat.. Ei kiva!
    Last edited by ufo12; 08-05-2005, 21:16.
  • TINTTI
    Bimmer Fanatic
    • May 2004
    • 404
    • ...kuvan kaunis Koivuhaka

Originally posted by ufo12
    ...Tänään lasinpyyhkijät lopettivat myös toiminnan. Katsoin sulakkeet läpi, eikä palaneita löytynyt. Kappas vaan, muutaman tunnin seisonnan jälkeen pyyhkijät toimivat taas normaalisti..

Apua kaivataan..
    Mulla sama pyyhinong. Jossain järvenpäänkohdalla kaatosateessa viime syksyllä teki tenän, mut sit taas Lahden kohdalla toimi taas moitteetta. Siitä lähden ei oo vastaavaa taas ilmaantunut, mutta jännä vika... kaatosateessa motarilla!!! :(
    420dxA/f36/GrandCoupe/Business M Sport/~190hp/400nm
    ex523iA/f10/sedan/business/161tkm/~200hp/270nm
    ex320iA/e93/cabrio/Business/118tkm/~170hp/210nm
    ex325i/e30/cabrio/M-tech I/196tkm/~170hp/220nm
    ex320i/e30/cabrio/M-tech I/211tkm/~140hp/170nm
    ex320d/e46/sedan/Kanilakki/363tkm/~170hp/350nm

Comment

• reportteri
      Bimmer Rookie
      • Mar 2004
      • 64

Eikös tuo ole normaalia aut.ilmastoinnilla varustettuna ja siihen ei auta vaikka "auto" namiska ei olisikaan pohjassa.toki sen saa sitten itse säätää puhaltamaan hiljempaa..tosin outoa jos sitä ei sulla pysty tekemään??.Ainakin mulla se säätää välistä puhallinnopeutta jos hytissä lämpötila muuttuu radikaalisesti suuntaan toiseen ja varsinkin aamuisin puhallin nostaa nopeutta pari pykälää parin kilsan ajon jälkeen jos olet sen edellisenä iltana säätänyt ykkösteholle.Fiksu vekotin
      ---------------------------------

**BMW320i coupe 97**
      --

Suzuki gsx750 F 95

--

Comment

• ufo12
        Bimmer Rookie
        • Feb 2003
        • 36
        • Joensuu

Juu, kyllähän automaattiasento näin tekee mutta automaattiasennollakin näyttössä näkyy millä teholla puhallin puhaltaa ja jos se näyttää esim. hyvin pientä tehoa niin hytissä on hirmuinen humina ja puhuri. Jos puhallustehoa yritetään säätää käsin, niin puhallin puhaltaa koko ajan samalla teholla vaikka säätäisit sen aivan pienelle..

Originally posted by reportteri
        Eikös tuo ole normaalia aut.ilmastoinnilla varustettuna ja siihen ei auta vaikka "auto" namiska ei olisikaan pohjassa.toki sen saa sitten itse säätää puhaltamaan hiljempaa..tosin outoa jos sitä ei sulla pysty tekemään??.Ainakin mulla se säätää välistä puhallinnopeutta jos hytissä lämpötila muuttuu radikaalisesti suuntaan toiseen ja varsinkin aamuisin puhallin nostaa nopeutta pari pykälää parin kilsan ajon jälkeen jos olet sen edellisenä iltana säätänyt ykkösteholle.Fiksu vekotin

Comment

• Guest's Avatar

Puhallin

ja mulla on just sama ongelma, eikä oo automaatti-ilmastointi vaan ihan manuaali. Jonkun aikaa käytyään yhtäkkiä alkaa puhaltamaan täysillä ja loppuu ainoastaan kääntämällä puhaltimen pois päältä.

Comment

Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎