Announcement

Collapse
No announcement yet.

bmw e46 328 disa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ande70
    Newbiemmer
    • Jun 2016
    • 1
    • pirkanmaa

    bmw e46 328 disa

    Voisko joku tietäjä kertoa miten e46 328 disan pitäisi toimia oikein ? Mulla aukeaa noin 2400 kierroksessa. Olen lukenut näistä jutuista ,että pitäis aueta lähempänä 4000 kierrosta. Eli onko se rikki vai onko niitä erillain toimivia. Ei viittis kokeilla ko on sen verran arvokas ps. Sormitesti on tehty ja kalvo on todettu ehjäksi Kiitos avusta:think
  • Jka
    BTCF Member
    • Sep 2009
    • 214
    • jyväskylä

    #2
    Disa

    M54B25 vm 12.2001
    Olen tämän päivän miettinyt tuon toimintaa ja lukenut ulkomaan foorumit löytämättä vastausta ongelmaani. Jollain oli samantyyppistä ongelmaa mutta ei vastausta siihen ollut kenelläkään.

    Eli kysytään nyt täälläkin jos joku osaa kertoa jotain fiksua liittyen ko.vempaimen ohjaukseen. Eli käsittääkseni DISA:n kuuluisi sulkeutua auton kaynnistyksessä ja avautua sitten kuormituksen mukaan jossain 2-3-4 tuhannessa. Eli tämän videon mukaisesti about tapahtuisi tuo sulkeutuminen edellyttäen että on alipainetta varaajassa.



    Mun autossa on varmasti ehjä osa ja ei tule vikakoodeja kun liitin on kiinni. Se ei silti liiku suuntaan eikä toiseen. Myös livedataa ajaessa katsoin ja kyseinen venttiili on aina NOT ACTIVE tilassa. Jos irroitan liittimen, tulee heti vikakoodia. Eli DME näkee sen venttiilin muttei koskaan sulje/avaa sitä. Miksi näin?

    Vetäsin solenoidin ohjauksen maihin jättämällä DME ltä tulevan piuhan ilmaan ja hienosti toimii venttiili, ajaessakin vääntää paremmin kuin ennen. Ei tuo silti oikein ole että se on nyt jatkuvasti kiinni...
    E70 X5 4.8i
    ex: E46 325Ci

    Comment

    • pomo
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2013
      • 429
      • Oulu

      #3
      Oisko siellä sitten kaikki kunnossa jos ei ole vikakoodia ja auto toimii normaalisti?
      --Sääliä saa kuka vaan, kateus pitää ansaita--

      E46 320 Cab

      Comment

      • Jka
        BTCF Member
        • Sep 2009
        • 214
        • jyväskylä

        #4
        Originally posted by pomo View Post
        Oisko siellä sitten kaikki kunnossa jos ei ole vikakoodia ja auto toimii normaalisti?
        Eihän tuo tahdo oikein vetää alakierroksilla.
        Disa on aina tuossa "not active" tilassa. Joten ei kai se ole ihan normaalia.
        E70 X5 4.8i
        ex: E46 325Ci

        Comment

        • Lassi.E46
          Newbiemmer
          • Mar 2015
          • 17
          • Suomi

          #5
          Disa ventiilin o-rengas? mistä semmosen mahtaa saada? m52tu on moottori

          Comment

          • Antti O
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 6935
            • N/A

            #6
            Minä väittäisin että disan toiminnan merkitystä on erittäin vaikea todeta ajossa. Nimim. ajoin 330ci:llä ilman läppää ja en huomannut juurikaan eroa vs. täysin kunnossa olevan disan kanssa. Onko autossa kaikki muu kunnossa, vanokseen vaihdettu tiivisteet yms? Se vanos osaa kyllä sotkea alaväännöt jos on tiivisteet väljät.

            Comment

            • Jka
              BTCF Member
              • Sep 2009
              • 214
              • jyväskylä

              #7
              Originally posted by Antti O View Post
              Minä väittäisin että disan toiminnan merkitystä on erittäin vaikea todeta ajossa. Nimim. ajoin 330ci:llä ilman läppää ja en huomannut juurikaan eroa vs. täysin kunnossa olevan disan kanssa. Onko autossa kaikki muu kunnossa, vanokseen vaihdettu tiivisteet yms? Se vanos osaa kyllä sotkea alaväännöt jos on tiivisteet väljät.

              VANOS seuraa kyllä arvoja ajossa melko tarkasti. Tiivisteet kerran vaihdettu mutta siitä on jo aikaa. Vois kai ne uudestaan vaihdella.

              Ei tosta perkele muuten saa mielenrauhaa tuosta disasta kun iskemällä sopiva polttimo kiinni johtoihin ja sitä katsomalla sitten tietää tapahtuuko mitään.

              luistava loota lienee suurin syy tuon laitteen tahmaisuuteen. tai paremminkin turbiini. Öljyt lämpenee 125-130 asteiseksi siellä Sillä nyt ei niin väliä ole vaikka hajoais kun vaihtolaatikko odottaa asennusta.
              E70 X5 4.8i
              ex: E46 325Ci

              Comment

              • Antti O
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 6935
                • N/A

                #8
                Disan o-renkaita näyttäs saavan mm. usan ebaystä.

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎