Voisko joku tietäjä kertoa miten e46 328 disan pitäisi toimia oikein ? Mulla aukeaa noin 2400 kierroksessa. Olen lukenut näistä jutuista ,että pitäis aueta lähempänä 4000 kierrosta. Eli onko se rikki vai onko niitä erillain toimivia. Ei viittis kokeilla ko on sen verran arvokas ps. Sormitesti on tehty ja kalvo on todettu ehjäksi Kiitos avusta:think
Announcement
Collapse
No announcement yet.
bmw e46 328 disa
Collapse
X
-
Disa
M54B25 vm 12.2001
Olen tämän päivän miettinyt tuon toimintaa ja lukenut ulkomaan foorumit löytämättä vastausta ongelmaani. Jollain oli samantyyppistä ongelmaa mutta ei vastausta siihen ollut kenelläkään.
Eli kysytään nyt täälläkin jos joku osaa kertoa jotain fiksua liittyen ko.vempaimen ohjaukseen. Eli käsittääkseni DISA:n kuuluisi sulkeutua auton kaynnistyksessä ja avautua sitten kuormituksen mukaan jossain 2-3-4 tuhannessa. Eli tämän videon mukaisesti about tapahtuisi tuo sulkeutuminen edellyttäen että on alipainetta varaajassa.
Mun autossa on varmasti ehjä osa ja ei tule vikakoodeja kun liitin on kiinni. Se ei silti liiku suuntaan eikä toiseen. Myös livedataa ajaessa katsoin ja kyseinen venttiili on aina NOT ACTIVE tilassa. Jos irroitan liittimen, tulee heti vikakoodia. Eli DME näkee sen venttiilin muttei koskaan sulje/avaa sitä. Miksi näin?
Vetäsin solenoidin ohjauksen maihin jättämällä DME ltä tulevan piuhan ilmaan ja hienosti toimii venttiili, ajaessakin vääntää paremmin kuin ennen. Ei tuo silti oikein ole että se on nyt jatkuvasti kiinni...E70 X5 4.8i
ex: E46 325Ci
-
-
Minä väittäisin että disan toiminnan merkitystä on erittäin vaikea todeta ajossa. Nimim. ajoin 330ci:llä ilman läppää ja en huomannut juurikaan eroa vs. täysin kunnossa olevan disan kanssa. Onko autossa kaikki muu kunnossa, vanokseen vaihdettu tiivisteet yms? Se vanos osaa kyllä sotkea alaväännöt jos on tiivisteet väljät.
Comment
-
-
Originally posted by Antti O View PostMinä väittäisin että disan toiminnan merkitystä on erittäin vaikea todeta ajossa. Nimim. ajoin 330ci:llä ilman läppää ja en huomannut juurikaan eroa vs. täysin kunnossa olevan disan kanssa. Onko autossa kaikki muu kunnossa, vanokseen vaihdettu tiivisteet yms? Se vanos osaa kyllä sotkea alaväännöt jos on tiivisteet väljät.
VANOS seuraa kyllä arvoja ajossa melko tarkasti. Tiivisteet kerran vaihdettu mutta siitä on jo aikaa. Vois kai ne uudestaan vaihdella.
Ei tosta perkele muuten saa mielenrauhaa tuosta disasta kun iskemällä sopiva polttimo kiinni johtoihin ja sitä katsomalla sitten tietää tapahtuuko mitään.
luistava loota lienee suurin syy tuon laitteen tahmaisuuteen. tai paremminkin turbiini. Öljyt lämpenee 125-130 asteiseksi siellä Sillä nyt ei niin väliä ole vaikka hajoais kun vaihtolaatikko odottaa asennusta.E70 X5 4.8i
ex: E46 325Ci
Comment
-
Comment