memebuy23buy

e46 320da 2004 alkoi pätkiin....

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tyhtis
    Bimmer Rookie
    • Jul 2010
    • 92
    • Keminmaa

    e46 320da 2004 alkoi pätkiin....

    Elikkä puoliso soitti että auto alkoi käymään ihmeellisesti ja ravistaa kun ajoin parkkiin ja laitoin p.lle
    Tutkimusta auto käy mutta vissiin kolmella eli rytkyttää ottaa kierroksia kun vähän kokeilin savuttaa sinertävän mustaa ja haisee palamattomalle naftalle?
    Lähtee kuiten hyvin käymään.

    Ilmeisemmin suutin vikaa vai mitä mieltä kanssa eläjät on aijemmin ei ole oireillut yhtää lähteny hyvin käyntiin käyny ja kulkenu moitteettomasti vähän tuupannu mustaa voimaa putkesta kun polkassu......

    Illalla koodien luku mitä tietoja antaa.

    Jos suutin vika voiko kotona vaihtaa yhden suuttimen ja voiko vanhaa korjata ?
    Mistä suutin?
    Näiden commonrailien kanssa ku oo pelannu vain tavan dieselien rivipumpulla.

    Kiitoksia jo etukäteen hakuakin yritin käyttää.
    -BMW e46 320d aut -04
    -Toyota HiAce 4X4 -89
    -Suzuki sj 410 -87
    -Volvo Amazon b18 -63
    -BMW e28 518 -84 "vanha herra" ex
    -VW kupla 1300 -68 "kuura kyttyrä" ex
    -Mercedes benz w110 -66 "heckflosse" ex
  • MNi
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2008
    • 3144
    • Tampere

    #2
    Kuullostaisi suutinvialta kyllä. Kovin paljon ei passaa yrittää pitää käynnissä, vikakoodit olisi hyvä lukea INPAlla/ISTAlla. Joku foorumilainen sielläpäin voisi ehkä auttaa vikakoodien kanssa?

    Comment

    • tyhtis
      Bimmer Rookie
      • Jul 2010
      • 92
      • Keminmaa

      #3
      Juu eipä riittäny suutin vika tällä kertaa. Oli imusarjan läppä häipyny kakkosesta... edellinen omistaja oli muka irroittanu ne mutta vissii hukassa ollu ku vain egr on poies käytöstä.....
      Mittaus tehty että kakkonen vuotaa i musarjaan venttiilit kannen irroitus aluillaa ja ajoitus työkalu on tulossa.
      Tehdään nyt semmoinen remontti että saa moottorin puolesta päästellä menneen hyvän matkaa.....
      -BMW e46 320d aut -04
      -Toyota HiAce 4X4 -89
      -Suzuki sj 410 -87
      -Volvo Amazon b18 -63
      -BMW e28 518 -84 "vanha herra" ex
      -VW kupla 1300 -68 "kuura kyttyrä" ex
      -Mercedes benz w110 -66 "heckflosse" ex

      Comment

      • tyhtis
        Bimmer Rookie
        • Jul 2010
        • 92
        • Keminmaa

        #4
        Noniin eli olihan se kakkosen imusarjan läpät syönynnä. Ja seuraavaa ongelmaa olisi tulossa eli kansi käytetty koneistamolla ja kaikki osat löytynynnä jakopaata myöten.
        Mutta mutta mistä löytää männän kyseiseen häksättimeen.
        Wetteriltä kysyin mutta 400€ minusta turhan paljon yhdestä männästä !!!???
        Eli kunnossa olevaa käytettyäkin kelpuutan!
        -BMW e46 320d aut -04
        -Toyota HiAce 4X4 -89
        -Suzuki sj 410 -87
        -Volvo Amazon b18 -63
        -BMW e28 518 -84 "vanha herra" ex
        -VW kupla 1300 -68 "kuura kyttyrä" ex
        -Mercedes benz w110 -66 "heckflosse" ex

        Comment

        • tyhtis
          Bimmer Rookie
          • Jul 2010
          • 92
          • Keminmaa

          #5
          Noniin päivitellään tännekki eli nyt on remontti tehty koneesee kansi laitatettu kokonaan uusi mäntä yms

          Koe ajo tehty lähtee hyvin käymää käy tosi nätisti ja hyvin.
          Mutta ei vastaa kaasuun varsinkin kun vähän lämpiää eli kylmänä käyntii lähtee ajamaan pelaa ok lämpiää niin ei alle 2500 tapahdu juur mitään pitää kyllä esim vauhdin 60 ja hiipii siihen pitää sen mutta jos painaa kaasua ei tapahdu juur mitään sitten kun tarpeeksi nostaa kierroksia nii yhtäkkiä saattaa alkaa vetämään kerran tekiettä hiipu melkei kokonaa otin laitaan ja vapalle painoin kaasua humpasi kierroksia ei nostanu niitä sitte sytty moottorin häiriö valo ja yhtäkkiä taas toimi.
          Sitten lämpimänä myös huomaa tyhjäkäyntiä noin 200-400rpm
          Yritän saada tänää tai huomenna vikakoodin lukuun kun talous tedrerillä ei anna kuin hehkuje koodin (ohjainlaite vika oli ennenki)
          Ja egr koodin.

          Olisiko mitää veikkauksia mikä aiheuttaa tän jos ei anna kunnon vikakoodia impallakaan????
          Ilmamassamittari putsattu mutta näkyy oli alkuperäinen
          -BMW e46 320d aut -04
          -Toyota HiAce 4X4 -89
          -Suzuki sj 410 -87
          -Volvo Amazon b18 -63
          -BMW e28 518 -84 "vanha herra" ex
          -VW kupla 1300 -68 "kuura kyttyrä" ex
          -Mercedes benz w110 -66 "heckflosse" ex

          Comment

          • MNi
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2008
            • 3144
            • Tampere

            #6
            Jos IMM alkuperäinen, ensin se vaihtoon. Sitten miettimään onko ahto-ongelmaa eli muuttuvasiipisestä on tullu juuttuvasiipinen. INPA-läppäri ja kaveri hanttarin penkille, ajossa katsomaan ahdon pyyntiä (soll) ja saantia (ist). Jos saanti laahaa pyynnin perässä, väittäisi että ahdin on syypää.

            Jos ymmärsin oikein, jossain vaiheessa kyllä liikahtaa mutta sitten menee vikatilaan, eli mahdollisesti yliahdon puolelle --> DDE rajoittaa polttoaineen ruiskutusta suojellakseen moottoria.

            Periaatteessa ahtopaineanturikin voisi olla, mutta harvemmin. Testolla jos plottaa pienen testilenkin, voisi selvitä ehkä enemmän.

            Olethan tarkistanut ettei turbon alipaineohjaukselta ole letkut irronneet vaikka alipainekellolta tai ettei alipaineletkuissa ole vuotoja? Jos ovat alkuperäiset letkut, se on halvin paikka korjata ja katsoa sitten uudestaan.

            Comment

            • tyhtis
              Bimmer Rookie
              • Jul 2010
              • 92
              • Keminmaa

              #7
              Nonin kerenny tänne ilmoitella eli jostain syystä ei turbon siivet liikahtanu vissii oli tanko jotteni hankalasti jääny kun käsin kokeilin sitä uudistaa kokopelointia ja letku paikoilleen jo alkoi toimiin kiitoksia vinkeistä pitää muistaa jos uudelle juonii

              Egr ei vain alkanut putsaulsella toimii jättää vikakoodia ja välillä vähän humpaa tyhjä käyntiä ä. Uusi egr tilattu kattoo miten sitten alkaa toimiin.
              -BMW e46 320d aut -04
              -Toyota HiAce 4X4 -89
              -Suzuki sj 410 -87
              -Volvo Amazon b18 -63
              -BMW e28 518 -84 "vanha herra" ex
              -VW kupla 1300 -68 "kuura kyttyrä" ex
              -Mercedes benz w110 -66 "heckflosse" ex

              Comment

              • tyhtis
                Bimmer Rookie
                • Jul 2010
                • 92
                • Keminmaa

                #8
                Terve taas autolla päästelty meneen hehkujen ohjausyksikkö vaihettu.

                Egr pitäisi vaihtaa jumittelee ja sytyttää valon mittariin ja humpailee välillä pikkuisen tyhjäkäyntiä.

                Sitten välillä meinaa potku olla hukassa no imm vikakoodi tuli egr ja hehku.
                Hommasin tuon hehkuyksikön ja vaihoin. Koodihävisi kun nollas ja alkoi hehkuttaakki.
                Egr puhistus päivän ok sytty valo ja humpaa satkun kaksi tyhjäkäyntiä eikä oikei lämmöt nouse......
                Sitten tilasin uuden imm Bosch mutta kolme viimeistä numeroa eri tuntu että ajoittainen puutuminen väheni ja matka ajossa kulutus mittari laski mutta vieläkin silloin tällöin vastaa huonosti kaasuun hetken aikaa???
                Pitäisikö tuo käyttää jossain oikiassa piuhan nokassa tuon imm vaihdon jälkeen???
                Nyt eienää tule tuolla yleis lukiala kuin egr koodi voiko egr vaikuttaa vetoihin?

                Parhaiten huomaa kun kiihyttää rauhallisesti motarille ja sitten lisää kaasua niin ei oikein vaikutusta kaasulla mutta jos kiihäyttää vähän reippaammin kikdown yms niin imm vaihon jälkeen pelaa paljon paremmin kuin ennen vaihtoa.

                Vieläkin kun tulee tuo potkun puute niin kulutus mittari ei nouse ja ei vastaa kaasuun ei myöskää savua ulise tuhise puhise yms.

                Oliko tarpeeksi hankalasti kerrottu??

                Sitten merilapissa pitääkö tilata wetterille vai onko muita paikkoja missä koodauttaa tuon imm jos tarvii?

                Ja mitä sanon niille tiskillä että tarttisi tehä etteivät tee oikeinpaljoa ylimääräistä.
                (Ikäni värkänny näiden ei elekroniikka autojen kanssa nii helppo "höynäyttää tyhmää"
                -BMW e46 320d aut -04
                -Toyota HiAce 4X4 -89
                -Suzuki sj 410 -87
                -Volvo Amazon b18 -63
                -BMW e28 518 -84 "vanha herra" ex
                -VW kupla 1300 -68 "kuura kyttyrä" ex
                -Mercedes benz w110 -66 "heckflosse" ex

                Comment

                • juTi
                  Newbiemmer
                  • Jan 2016
                  • 17
                  • Kuopio

                  #9
                  Originally posted by tyhtis View Post
                  Terve taas autolla päästelty meneen hehkujen ohjausyksikkö vaihettu.

                  Egr pitäisi vaihtaa jumittelee ja sytyttää valon mittariin ja humpailee välillä pikkuisen tyhjäkäyntiä.

                  Sitten välillä meinaa potku olla hukassa no imm vikakoodi tuli egr ja hehku.
                  Hommasin tuon hehkuyksikön ja vaihoin. Koodihävisi kun nollas ja alkoi hehkuttaakki.
                  Egr puhistus päivän ok sytty valo ja humpaa satkun kaksi tyhjäkäyntiä eikä oikei lämmöt nouse......
                  Sitten tilasin uuden imm Bosch mutta kolme viimeistä numeroa eri tuntu että ajoittainen puutuminen väheni ja matka ajossa kulutus mittari laski mutta vieläkin silloin tällöin vastaa huonosti kaasuun hetken aikaa???
                  Pitäisikö tuo käyttää jossain oikiassa piuhan nokassa tuon imm vaihdon jälkeen???
                  Nyt eienää tule tuolla yleis lukiala kuin egr koodi voiko egr vaikuttaa vetoihin?

                  Parhaiten huomaa kun kiihyttää rauhallisesti motarille ja sitten lisää kaasua niin ei oikein vaikutusta kaasulla mutta jos kiihäyttää vähän reippaammin kikdown yms niin imm vaihon jälkeen pelaa paljon paremmin kuin ennen vaihtoa.

                  Vieläkin kun tulee tuo potkun puute niin kulutus mittari ei nouse ja ei vastaa kaasuun ei myöskää savua ulise tuhise puhise yms.

                  Oliko tarpeeksi hankalasti kerrottu??

                  Sitten merilapissa pitääkö tilata wetterille vai onko muita paikkoja missä koodauttaa tuon imm jos tarvii?

                  Ja mitä sanon niille tiskillä että tarttisi tehä etteivät tee oikeinpaljoa ylimääräistä.
                  (Ikäni värkänny näiden ei elekroniikka autojen kanssa nii helppo "höynäyttää tyhmää"
                  Voihan se egr siellä ahistaa jos jää venttiili auki ja työntää pakokaasut kiertoon myös kiihdytyksen aikana. Suosittelisin tulppaamaan koko laitoksen kun ei kuitenkaan ole mitään muuta kun harmia.

                  Olikos turbo ottanut siipeensä imusarjan läpästä?
                  e36 325tds -93, ex e46 320d -00

                  Comment

                  • tyhtis
                    Bimmer Rookie
                    • Jul 2010
                    • 92
                    • Keminmaa

                    #10
                    Noniin tämähän oli hyvä kuulla pitää alkaa toimiin tuon egr än kanssa kun tuo vika on epämääräinen ja tulee epämääräisesti silloin tällöin.
                    Olen miettinyt tuota tulppaamista mutta kun nyt tuo ei ole pelannu niin ei meinaa millään lämmetä tuo tötterö mutta kun tuo egr pelasi niin lämpeni aikasta hyvin kaupunki ajossaki.

                    Turbo ei ollut ottanu siipeensä yhtään ei näkynyt mitään jälkiä itse läppä ei ihme ollut menny männän päälle oli käynyt venttiilin välissä ja takaisin imusarjaan mutkalla mutta läpän akselin pätkä oli komiasti männän päällä.
                    -BMW e46 320d aut -04
                    -Toyota HiAce 4X4 -89
                    -Suzuki sj 410 -87
                    -Volvo Amazon b18 -63
                    -BMW e28 518 -84 "vanha herra" ex
                    -VW kupla 1300 -68 "kuura kyttyrä" ex
                    -Mercedes benz w110 -66 "heckflosse" ex

                    Comment

                    • tyhtis
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2010
                      • 92
                      • Keminmaa

                      #11
                      Noniin perjantaina tulee egr venttiili koittaisi vaihtaa sen ja hommata sitten aika autolle vikakoodin lukuun semmoiseen paikkaan joka lukee inpa tms että näkee mitä se touhuaa.... samalla koodauttaa tuon uuden ilmamassa mittarin jos auttaa. :think:think

                      Huomattiin että kun kiihyttää kiihytys kaistalla ja tulee tuo uupuminen niin kaasun äkkinäinen "lipsutus" auttaa ja lähtee heti vetämään niinku kuuluu.
                      Voisiko kaasu poljin tms aiheuttaa moista tekee kyllä vakkarillaki tuota uupumista eli 110 vauhtia hiipuu tovin kulutus mittari laskee ja hetken päästä lähtee vetämään ja korjaa vauhdin.

                      Alkaa tuntumaan välillä että ei se e28 pierburg sähkö alipaine hel..ti kaasutin ollutkaan niin joutava ja hankala korjailla
                      -BMW e46 320d aut -04
                      -Toyota HiAce 4X4 -89
                      -Suzuki sj 410 -87
                      -Volvo Amazon b18 -63
                      -BMW e28 518 -84 "vanha herra" ex
                      -VW kupla 1300 -68 "kuura kyttyrä" ex
                      -Mercedes benz w110 -66 "heckflosse" ex

                      Comment

                      • tyhtis
                        Bimmer Rookie
                        • Jul 2010
                        • 92
                        • Keminmaa

                        #12
                        Jaahas egr venttiili vaihdettu alkoi egr pelaan mutta auto ei......
                        Kaikki koodit hävisi mutta kun teki vanhan tempun niin tuli egr koodi liian suuri ilmavirtaus......
                        Hoksattiin että nollataan se ja otamma ilmamassa mittarin johon irti johan taas on vetoja pirssissä ja pölläytti jopa voima savuaki ku anto lenkkaria.
                        Piiuha takaisin voima savu ja voimakin laantui.....

                        Tänään viety wetterille pitkän tarinan kera aamulla piuhaan auto.
                        Katotaa mitä sieltä sanotaan.:think:think

                        Samalla tuli kuolattua x5
                        -BMW e46 320d aut -04
                        -Toyota HiAce 4X4 -89
                        -Suzuki sj 410 -87
                        -Volvo Amazon b18 -63
                        -BMW e28 518 -84 "vanha herra" ex
                        -VW kupla 1300 -68 "kuura kyttyrä" ex
                        -Mercedes benz w110 -66 "heckflosse" ex

                        Comment

                        • tyhtis
                          Bimmer Rookie
                          • Jul 2010
                          • 92
                          • Keminmaa

                          #13
                          Noniin nyt auto käyny wetterillä piuhan nokassa.

                          Ahdot ok
                          Egr ok
                          Ei alipaine vuotoja
                          Suuttimet tosi hyvät
                          Eikä mistään koodeja paitsi ilmamassamittarista

                          Eli uusi bosch ilmamassamittari paikoillaan entisen numerolla tarkistettu oikeaksi.
                          Tyhjäkäynnillä ok kierroksilla ihan ok mutta täyskaasulla näyttää 50% pieleen.....
                          Sopeutus arvot nollattu ei vaikutusta.

                          Voiko olla tosi että uusi mittari olisi valmiiksi sökö :think:think
                          No kävin tarvike liikkeessä tarkistivat vielä kerran vanhasta numeron ja antaa tuon mikä on jo ostettu tilasi uuden samanlaisen kokeillaan alkaako pelaamaan.
                          Antaa myös tuosta alkuperäisestä mittarista vaihtoehdon pierburg ja pelkän anturiosan ei koteloa.

                          Mitä ihmettä keksin tuon kanssa jos ei ala toisella udella mittarilla toimiin??????
                          Miten eihän tuota pitäisi tarviä nyt kuin vaihtaa mittari ja piuha kiinni testiä pelaako vai vaatiiko tuon arvojen uudelleen nollauksen aina??????

                          Kiitoksia jo etu käteen vinkeistä!!
                          -BMW e46 320d aut -04
                          -Toyota HiAce 4X4 -89
                          -Suzuki sj 410 -87
                          -Volvo Amazon b18 -63
                          -BMW e28 518 -84 "vanha herra" ex
                          -VW kupla 1300 -68 "kuura kyttyrä" ex
                          -Mercedes benz w110 -66 "heckflosse" ex

                          Comment

                          • tyhtis
                            Bimmer Rookie
                            • Jul 2010
                            • 92
                            • Keminmaa

                            #14
                            No nyt on vaihdettu uusi ilmamassa mittari mutta ei mitään vaikutusta.
                            Välillä pelaa kokoajan välillä ei ensin huonostikkaan sitten yhtäkkiä vetaisee kulutus mittarin tappiin ja lähtee vetämään.

                            Olen miettinyt voisiko kaasupoljin koiria noin?
                            Mitään siihen liittyvää koodia ei ole tullut mutta kuiten?
                            Kun välillä auttaa kun esim motarille kiihdyttää ei kiihdy mihkään ja kulutus mittari tököttäää paikoillaan vaikka lusikka lattiassa.
                            Lipsuttaaa pumppaa nytkyttää polinta niin kulutus mittari pommaa tappiin ja lähtee vetämään.

                            Sitten kun auto alkaa vetämään normaalisti ja vejättää niin eijuonittele mutta löysäät kaasun puottaaa vauhin 80 kiihyttää niin ei välttämättä alakkaan kiihtymään piät vain polkimenpohjassa niin kierrokset nouseee sitten yleensä 3000rpm yhtäkkiä ampuu kulutus mittarin tappiin ja alkaavetämään niinku kuuluu.

                            Mikä ihme tässä nyt on???!!!!!
                            -BMW e46 320d aut -04
                            -Toyota HiAce 4X4 -89
                            -Suzuki sj 410 -87
                            -Volvo Amazon b18 -63
                            -BMW e28 518 -84 "vanha herra" ex
                            -VW kupla 1300 -68 "kuura kyttyrä" ex
                            -Mercedes benz w110 -66 "heckflosse" ex

                            Comment

                            • tyhtis
                              Bimmer Rookie
                              • Jul 2010
                              • 92
                              • Keminmaa

                              #15
                              Noniin imm vaihdettu toinen näyttää oikeita arvoja.
                              Samalla tilasin imusarjassa olevan ahtopaine tunniatimen ja vaihdoin
                              Ja egr ohjaus solenoidin.
                              Auto pelasi hyvin muuan päivän oli vetoja niiku kuuluu yms.

                              Mutta nyt tuli ongelma auto pelaa normisti no meet kauppaan ja auto parkkiin lähtö kaupasta auto käyntiin melkein heti sammuu röpeltäen uusi yritys vähän tarttaa normia enemmän 2-5sek käyntiin käy tyhjää mutta ottaa jengoja huonosti rynkyttämällä ja saattaa hiipua ja sammua vähän aikaa ihmettelyä käynnistyksiä päästää nilkuttaen liikkeelle kuin taika iskusta auto pelaa kuin kuuluu.
                              Tehnyt tätä nyt muuan kerran.
                              Uusi löpösuodin odottaa vaihtoa.
                              Rail paine liitin katsottu ei silmämääräistä vikaa.
                              Miten siirto pumppu voiko oireilla noin ? (Vaihanko samalla ku suodattimen)
                              Polttoaine puolen hämminkiä nyt tuntuisi olevan.
                              Pitäisi päästä piuhan päähän.

                              Kiitoksia
                              Pitäisi varmaan kohta muuttaa osuvampi otsikko ku alkaa olemaan moni ongelma asia jo...
                              -BMW e46 320d aut -04
                              -Toyota HiAce 4X4 -89
                              -Suzuki sj 410 -87
                              -Volvo Amazon b18 -63
                              -BMW e28 518 -84 "vanha herra" ex
                              -VW kupla 1300 -68 "kuura kyttyrä" ex
                              -Mercedes benz w110 -66 "heckflosse" ex

                              Comment

                              Working...
                              X