Elikkäs ongelmana on että auton moottoriöljyn sekaan päässyt kosteutta jostakin? Mulla on ollut tää auto nyt tässä vuoden ajan ja viimevuoden talvella tasan sama juttu... Talvisin (kosteilla keleillä?) öljytikussa vain ihan hieman sinappia sekä joskus öljykorkissa ihan hieman. Auto on 2005 316i 1.9 N46 koneella. Kesällä ei ollut ollenkaan tätä ongelmaa ja öljyt ihan normaalin näkösiä mutta nytkun taas mennään kosteampiin ja kylmempiin keleihin ni sama kuvio toistuu. Viimevuonna autosta poksahti 30asteen pakkasilla huohotin joten sillon huohotin putsailtiin sekä vaihdettiin venakopan tiivisteet ja öljykorkin tiivisteitä jne. Autosta myös uusittu jäähdytysjärjestelmää (vesiletkut, paisari) joten missä mahtais olla moinen vika? Ite alan olemaan pikkuhiljaa neuvoton asian kanssa, joku viisaampi sano että huohotin voi olla uudestaan tukossa joten onko se mahdollista ja mitä muita vaihtoehtoja löytyy? Autolla ei ajeta pieniä matkoja vaan pääosin autoon saattaa tulla 400-1000km viikossa joten ei pitäisi olla pienenmatkan ajojen takia tää ongelma?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 - Kosteutta öljyn seassa?
Collapse
X
-
Originally posted by apina View PostJos et jo käytä teboil diamond öljyjä niin kannattaa testata. Itsellä väheni merkittåvästi tuo kylmäliman muodotuminen öljymerkkiä vaihtamalla.Onko siis tämäkin jonkun näkönen "tyyppivika" näille E46? Ja kannattaako tässä alkaa huolestumaan että saattaa olla isompikin remppa luvassa vai onko ihan "normaalia" näille baijereille? Voiko muuten myös olla että on joku tiiviste mikä näissä usein pettää josta voisi päästää kosteutta ja kannattaisi katsoa?
Last edited by Jerqqu; 17-10-2016, 16:38.
Comment
-
-
Originally posted by Jerqqu View PostKiitos vinkistä, itsellä menee tänään öljyt vaihtoon mutta tosin teboilin goldin 5W-40 kanssaOnko siis tämäkin jonkun näkönen "tyyppivika" näille E46? Ja kannattaako tässä alkaa huolestumaan että saattaa olla isompikin remppa luvassa vai onko ihan "normaalia" näille baijereille? Voiko muuten myös olla että on joku tiiviste mikä näissä usein pettää josta voisi päästää kosteutta ja kannattaisi katsoa?
G20 330e M-Sport sunset orange
Comment
-
-
Originally posted by Jerqqu View PostKiitos vinkistä, itsellä menee tänään öljyt vaihtoon mutta tosin teboilin goldin 5W-40 kanssaOnko siis tämäkin jonkun näkönen "tyyppivika" näille E46? Ja kannattaako tässä alkaa huolestumaan että saattaa olla isompikin remppa luvassa vai onko ihan "normaalia" näille baijereille? Voiko muuten myös olla että on joku tiiviste mikä näissä usein pettää josta voisi päästää kosteutta ja kannattaisi katsoa?
Sytystulppien tai puolien juuressa oli muistaakseni vielä jotkut tiivisteet mitkä ajan myötä kovettuvat. Omasta N42 (N46 edeltävä moottori) olen vaihtanut noi kertaalleen, ja kondesointi loppui.
Myöskin olen käyttänyt Teboil Diamond 5w-40 ja pitänyt öljynvaihtovälin 10-12km max tai kausittain.
Bemariosat.fi on hyvä sivusto ja heillä on todella hyvä palvelu, suosittelen. Jollei osaa tosiaan löydy niin omalla kohdallani olen, jopa päivän sisällä, saanut tarvittavat tuotteet
(Bonuksena n42 on täyskakka moottori, ei ajamisen eikä huoltamisen iloa)
Comment
-
-
Originally posted by Walker View PostSinun vaihtamien tiivisteiden lisäksi asiat mitkä voivat vaikuttaa kondensaatioon ovat: Öljyjalantiiviste, öljykorkki, öljytikku, vanoksen-solenoidien tiivisteet, jarrujen alipainepumpun tiivisteet( sisäinen ja ulkoinen, sisäisen voi korvata öljynsuodattimen mukana tulevalla isolla tiivisteellä) ja varmasti joku muu paikka mitä en muista.
Sytystulppien tai puolien juuressa oli muistaakseni vielä jotkut tiivisteet mitkä ajan myötä kovettuvat. Omasta N42 (N46 edeltävä moottori) olen vaihtanut noi kertaalleen, ja kondesointi loppui.
Myöskin olen käyttänyt Teboil Diamond 5w-40 ja pitänyt öljynvaihtovälin 10-12km max tai kausittain.
Bemariosat.fi on hyvä sivusto ja heillä on todella hyvä palvelu, suosittelen. Jollei osaa tosiaan löydy niin omalla kohdallani olen, jopa päivän sisällä, saanut tarvittavat tuotteet
(Bonuksena n42 on täyskakka moottori, ei ajamisen eikä huoltamisen iloa), öljynjalan tiivisteet vaihdettiinkin tänä keväänä en muistanu, samoin öljykorkin uusin. Mutta tekemättä on siis vielä ainakin vanoksen solenoidien tiivisteet sekä jarrujen alipaine pumppu, öljytikku ja sytytystulppien puolien juuressa olevat. Onko tuo vanoksen solenoidien tiivisteiden vaihto kuinka vaikea homma taisitten tuo jarrujen alipainepumpun tiivisteiden vaihto?
Comment
-
-
En tuota konetta oikein tunne mutta kuusisylinterisissä jos tuota tapahtuu niin huolto menee yleensä seuraavasti:
- huohotinjärjestelmä vaihtoon, eristetty versio
- öljyt vaihtoon
- munuaiset tukkoon
- öljytikun tiivisteet vaihtoon
Toki voi muitankin tiivisteitä lähteä metsästämään, ei siitä haittaakaan ole. Mutta nuo huolehtisin ensin kuntoon. Huonosti suunniteltu järjestelmähän tuo on ja ongelmista pääsee myös eroon ohjaamalla öljyn keruusäiliöön.
Tuossa video jossa järjestelmä on selitetty ja miksi sitä majoneesia syntyy https://www.youtube.com/watch?v=5rs1rnVnXhYLast edited by Amigo; 19-10-2016, 12:31.E46 328ci
Comment
-
-
Originally posted by Jerqqu View PostKiitos vinkistä, itsellä menee tänään öljyt vaihtoon mutta tosin teboilin goldin 5W-40 kanssa
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostSiis laita nyt vain suosiosta sinne Diamondit(varsinkin kun talvi on tulossa) ja mikäli vielä sen jälkeen kerää merkittävästi kylmälimaa, aloita ongelman etsiminen uudelleen.Last edited by Jerqqu; 19-10-2016, 16:30.
Comment
-
-
Originally posted by Jerqqu View PostLaitan siis diamondia sinne. Varmaan munuaistenkaan tukkimisesta ei ole mitään pahaa joten teen sen siinä samalla. Öljytikun tiivisteen vaihdan myös tässä muutaman päivän sisään sillä sitä ei olla vielä tehty.. Mutta huohotinjärjestelmän teen nyt nuo ja jos ei sit auta ni mietitään tuota huohotinjärjestelmää. Saakos muute mistä noita suojia niihin munaisiin vai joudunko taiteilemaan itse?Ajossa: E21 M52B30, E93 N53B30, F30 lci B48B20
Työn alla: E21 320/6
Entisiä: 1 x E92, 1 x E90, 2 x E39, 7 x E46, 8 x E36, 2 x E30, 2 x E21
Comment
-
-
Originally posted by e36coupe View PostMunuaisten taakse muoveja saa ihan merkkiliikkeestä tai vaikka KL-varaosista. Löytyy vain sedaniin, mutta pienellä modaamisella sopii myös coupe&cabrio.
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostJo siis laitot koneeseen ne Diamondit?Last edited by Jerqqu; 20-10-2016, 14:59.
Comment
-
-
Orkkis suodatin 14€ ja tarvike alta kympin. Vaihto 4 minuuttia?
Eiks se ny siinä samoilla vauhdeilla vaihdu? Tuskin galaxit räjähtää ellet vaihda, mutta itse vaihdan aina kun öljytkin. Joka tilanteessa.Ajossa: E21 M52B30, E93 N53B30, F30 lci B48B20
Työn alla: E21 320/6
Entisiä: 1 x E92, 1 x E90, 2 x E39, 7 x E46, 8 x E36, 2 x E30, 2 x E21
Comment
-
-
Originally posted by e36coupe View PostOrkkis suodatin 14€ ja tarvike alta kympin. Vaihto 4 minuuttia?
Eiks se ny siinä samoilla vauhdeilla vaihdu? Tuskin galaxit räjähtää ellet vaihda, mutta itse vaihdan aina kun öljytkin. Joka tilanteessa.Muttajuu kaippa sitä täytyy sitten.
Comment
-
Comment