Sillähän niitä uusia HARRASTAJIA saadaankin tänne foorumille vaikka kui paljon
Meni ehkä pointti nyt ohi vähän.. mä en laske harrastamiseksi sitä, että laitetaan ralliratti autoon.. se oli joskus kasarilla ja vielä hetkenmatkaa ysäriäkin varmasti kovassa huudossa, mutta tässä nyt mennään perse edellä puuhun kun turvallisuudella pelleillään..noita ralliratteja saa kuitenkin bägillisinäkin, mutta ei sekään vielä harrastamista ehkä ole..
Näin, eli siis mikään osa koko airbagjärjestelmää paukkukaapeleineen ei e46:ssa toimi mikäli ”ralliratin” vuoksi bagivalo taulussa.
Eli jokainen bagisysteemi on rakennettu niin että mikäli vikakoodi päällä, mikään osa ei saa toimia. Eli kaikki tai ei mitään, aina.
Sillähän niitä uusia HARRASTAJIA saadaankin tänne foorumille vaikka kui paljon
Lähtökohtaisesti tuo aloituspostaus ja siihen neuvojen jakaminen on kaiketi jopa foorumin sääntöjen vastaista, eli tuskin sääntöjen vastaista toimintaa/toimijoita kovin paljoa lisää haluta.
Yhtään en puolustele tuota ratin vaihtoa, mutta onko se paljon kummempi juttu, jos autoon laitetaan "speissereitä", 200hv muutoskatsastuksella tehdään 700hp autoja, myydään myyntipalstalla mulikkaa penkin alle, joka sammuttaa bägin valon...
Mitäs sitten, jos auto on laskettu muutoskatsastuksen jälkeen tonttiin ja sit sillä ajetaan naapurin mummo pyörätuolin?.. Eli onko sellainen "cool" laiton sallittua ja amis "laiton" kiellettyä?😄
Lähtökohtaisesti tuo aloituspostaus ja siihen neuvojen jakaminen on kaiketi jopa foorumin sääntöjen vastaista, eli tuskin sääntöjen vastaista toimintaa/toimijoita kovin paljoa lisää haluta.
Yhtään en puolustele tuota ratin vaihtoa, mutta onko se paljon kummempi juttu, jos autoon laitetaan "speissereitä", 200hv muutoskatsastuksella tehdään 700hp autoja, myydään myyntipalstalla mulikkaa penkin alle, joka sammuttaa bägin valon...
Mitäs sitten, jos auto on laskettu muutoskatsastuksen jälkeen tonttiin ja sit sillä ajetaan naapurin mummo pyörätuolin?.. Eli onko sellainen "cool" laiton sallittua ja amis "laiton" kiellettyä?😄
Mulikan myyminen myyntipalstalla on minun tulkintani mukaan myös kielletttä ja foorumin sääntöjen vastaista. (Vaikka tuo "mulikka" ei estä turvalaitteiden toimintaa, vaan nimenomaan täällä köyhien suomessa saattaa ne toimimaan)
Muut aspektit näen aivan toisin, esimerkiksi kyseiset muutokset ovat saksassa täysin laillisia oikein toteutettuna, en näe syytä miksi rajan ylittäminen tekisi niistä muuta. (Suomen kankean ja autoharrastajia vastustavan trafin ohjeistuksen seuraaminen on vähän niin ja näin tarpeellista, järkeä voi käyttää)
Jos madallus on onnettomuuden syynä, se on ihan yhtä gay kuin tuo rattihommakin, mutta palaisin siihen vielä että tuo 80mm ja 50mm on jälleen trafin näkemys... Näiden rajojen ylitys onnistuu turvallisesti jälleen saksassa, samoin alustasarjojen valmistajan ovat testauttaneet ja saaneet hyväksynnät EU:n alueelle sarjoilleen, mutta ei trafin mielestä.
Mulikan myyminen myyntipalstalla on minun tulkintani mukaan myös kielletttä ja foorumin sääntöjen vastaista. (Vaikka tuo "mulikka" ei estä turvalaitteiden toimintaa, vaan nimenomaan täällä köyhien suomessa saattaa ne toimimaan)
Muut aspektit näen aivan toisin, esimerkiksi kyseiset muutokset ovat saksassa täysin laillisia oikein toteutettuna, en näe syytä miksi rajan ylittäminen tekisi niistä muuta. (Suomen kankean ja autoharrastajia vastustavan trafin ohjeistuksen seuraaminen on vähän niin ja näin tarpeellista, järkeä voi käyttää)
Jos madallus on onnettomuuden syynä, se on ihan yhtä gay kuin tuo rattihommakin, mutta palaisin siihen vielä että tuo 80mm ja 50mm on jälleen trafin näkemys... Näiden rajojen ylitys onnistuu turvallisesti jälleen saksassa, samoin alustasarjojen valmistajan ovat testauttaneet ja saaneet hyväksynnät EU:n alueelle sarjoilleen, mutta ei trafin mielestä.
Pointti oli varmaan siinä ihmiset nyt vain tekevät tyhmiä/turhia asioita säädöksistä välittämättä, tiedostaen siihen liittyvät riskit. Ne kännitoilailut ja huippunopeustestit vain jätetään kertomatta täällä foorumilla. Aikuinen ihminen tekee päätöksensä loppupeleissä itse, ja järkevintä mitä voimme tehdä on valistaa niihin liittyvistä riskeistä, jotta tietämättömämmät eivät turhaan innostu kokeilemaan samaa. Monella bägittömällä autolla ajaneena tämä keskustelu vain on mielestäni ampunut melkoisesti yli. Mutta alkuperäisellä postaajalla tuntuu olevan aika paksu nahka, eihän hän muuten varmaan olisi tätä tänne jakanutkaan.
Pointti oli varmaan siinä ihmiset nyt vain tekevät tyhmiä/turhia asioita säädöksistä välittämättä, tiedostaen siihen liittyvät riskit. Ne kännitoilailut ja huippunopeustestit vain jätetään kertomatta täällä foorumilla. Aikuinen ihminen tekee päätöksensä loppupeleissä itse, ja järkevintä mitä voimme tehdä on valistaa niihin liittyvistä riskeistä, jotta tietämättömämmät eivät turhaan innostu kokeilemaan samaa. Monella bägittömällä autolla ajaneena tämä keskustelu vain on mielestäni ampunut melkoisesti yli. Mutta alkuperäisellä postaajalla tuntuu olevan aika paksu nahka, eihän hän muuten varmaan olisi tätä tänne jakanutkaan.
Kyllä juuri siinä oli pointti, toiset tosiaan vain tekee tyhmempiä juttuja ja pyytävät avoimesti siihen mielipiteitä... sitä saa mitä tilaa, eli juuri tuota aika jyrkkää valistusta näyttää olevan tarjottu, sarkasmin ja huumorin siivittämänä.
Nykypäivän autot ovat niin ”kovia”, että korirakenteet itsessään absorboivat varsin vähän iskuvoimia ja bagisysteemit ovat tämän tyyppisissä rakenteissa välttämättömiä jotta G-voimia saadaan hallittua.
Ok, ratin vaihto on syntiä. Kaikki varmaan tajusi ihan ekallakin
Jep, ja kyllä sitä ihmiset osaa tehdä pahempiakin juttuja autoillensa kun vaihtaa siihen ratin bägittömään..
Mietinpähän tässä vielä että mitenhän ois mahdollisesti keskustelu mennyt jos tää ketju Ois muuten samalla aloituksella samasta ongelmasta, mutta ralliratti tilalla oli ollut BMW orkkis BÄGITÖN ratti... Hmm
Näin, eli siis mikään osa koko airbagjärjestelmää paukkukaapeleineen ei e46:ssa toimi mikäli ”ralliratin” vuoksi bagivalo taulussa.
Eli jokainen bagisysteemi on rakennettu niin että mikäli vikakoodi päällä, mikään osa ei saa toimia. Eli kaikki tai ei mitään, aina.
Kyllä, juuri näin.
Eli tämä on siis ko.järjestelmien standardi siitä lähtien kun mekaaniset sytytysosat jäivät historiaan 90-luvulla.
Pointtina on se että järjestelmä toimiessaan vain osin, voi olla oikeasti vaarallinen. Esim.kuskin airbagin laukeaminen ilman että vyönkiristinjärjestelmä on toiminnassa, saa aikaan ns.”vastapalloreaktion”, jolloin löysällä olevat vyöt päästävät matkustajan vastapalloon päin laukeavaa bagia.
Eli kaikissa sähköisissä airbagjärjestelmissä on sisäänrakennettuna tuo järjestelmän latautumisen suojatoiminto, joka tarkoittaa aina sitä että mikäli jokin...mikä tahansa järjestelmän osa ei ole toiminnassa, koko järjestelmä on pois toiminnasta.
Eli silloin kun bagivalo palaa mittaristossa, mikään airbagjärjestelmän osa ei voi saada järjestelmän keskusyksiköltä laukaisukäskyä ja päinvastoin.
Comment