memebuy23buy

E46 Jälkiasenteiset "Ralliratit"

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sonkko123
    BTCF Member
    • Aug 2012
    • 1114
    • Kuopio

    #61
    Originally posted by peto2 View Post
    Jos asiat hoidetaan jo lähtökohtaisesti päin helvettiä niin ainoa mahdollinen vastaus on mahdollisimman laaja vittuilu.
    Sillähän niitä uusia HARRASTAJIA saadaankin tänne foorumille vaikka kui paljon

    Comment

    • grab_
      BTCF Member
      • Aug 2009
      • 2839
      • Uusimaa

      #62
      Originally posted by sonkko123 View Post
      Sillähän niitä uusia HARRASTAJIA saadaankin tänne foorumille vaikka kui paljon
      Meni ehkä pointti nyt ohi vähän.. mä en laske harrastamiseksi sitä, että laitetaan ralliratti autoon.. se oli joskus kasarilla ja vielä hetkenmatkaa ysäriäkin varmasti kovassa huudossa, mutta tässä nyt mennään perse edellä puuhun kun turvallisuudella pelleillään..noita ralliratteja saa kuitenkin bägillisinäkin, mutta ei sekään vielä harrastamista ehkä ole..
      Ei mitään kerrottavaa

      Comment

      • BMW525Xda
        BTCF Member
        • Feb 2014
        • 8681
        • Xxxxxx

        #63
        Originally posted by Hemi View Post
        Näin, eli siis mikään osa koko airbagjärjestelmää paukkukaapeleineen ei e46:ssa toimi mikäli ”ralliratin” vuoksi bagivalo taulussa.
        Eli jokainen bagisysteemi on rakennettu niin että mikäli vikakoodi päällä, mikään osa ei saa toimia. Eli kaikki tai ei mitään, aina.
        Näinkö ?
        :think

        Comment

        • Zoui
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2003
          • 6350
          • Tampere

          #64
          Originally posted by sonkko123 View Post
          Sillähän niitä uusia HARRASTAJIA saadaankin tänne foorumille vaikka kui paljon
          Lähtökohtaisesti tuo aloituspostaus ja siihen neuvojen jakaminen on kaiketi jopa foorumin sääntöjen vastaista, eli tuskin sääntöjen vastaista toimintaa/toimijoita kovin paljoa lisää haluta.

          Originally posted by BMW525Xda View Post
          Näinkö ?
          :think
          *Täyttää poppari astiaa*
          Elämä on pihakivestä.

          Comment

          • AKSU
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2003
            • 402
            • Nivala

            #65
            Yhtään en puolustele tuota ratin vaihtoa, mutta onko se paljon kummempi juttu, jos autoon laitetaan "speissereitä", 200hv muutoskatsastuksella tehdään 700hp autoja, myydään myyntipalstalla mulikkaa penkin alle, joka sammuttaa bägin valon...

            Mitäs sitten, jos auto on laskettu muutoskatsastuksen jälkeen tonttiin ja sit sillä ajetaan naapurin mummo pyörätuolin?.. Eli onko sellainen "cool" laiton sallittua ja amis "laiton" kiellettyä?😄



            Originally posted by Zoui View Post
            Lähtökohtaisesti tuo aloituspostaus ja siihen neuvojen jakaminen on kaiketi jopa foorumin sääntöjen vastaista, eli tuskin sääntöjen vastaista toimintaa/toimijoita kovin paljoa lisää haluta.



            *Täyttää poppari astiaa*

            Comment

            • Vilppi132
              Bimmer Rookie
              • Jun 2016
              • 156
              • finland

              #66
              En nyt enempää jaksa puuttua, mutta sonkko ja aksu asian ytimessä

              Comment

              • Zoui
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2003
                • 6350
                • Tampere

                #67
                Originally posted by AKSU View Post
                Yhtään en puolustele tuota ratin vaihtoa, mutta onko se paljon kummempi juttu, jos autoon laitetaan "speissereitä", 200hv muutoskatsastuksella tehdään 700hp autoja, myydään myyntipalstalla mulikkaa penkin alle, joka sammuttaa bägin valon...

                Mitäs sitten, jos auto on laskettu muutoskatsastuksen jälkeen tonttiin ja sit sillä ajetaan naapurin mummo pyörätuolin?.. Eli onko sellainen "cool" laiton sallittua ja amis "laiton" kiellettyä?😄
                Mulikan myyminen myyntipalstalla on minun tulkintani mukaan myös kielletttä ja foorumin sääntöjen vastaista. (Vaikka tuo "mulikka" ei estä turvalaitteiden toimintaa, vaan nimenomaan täällä köyhien suomessa saattaa ne toimimaan)

                Muut aspektit näen aivan toisin, esimerkiksi kyseiset muutokset ovat saksassa täysin laillisia oikein toteutettuna, en näe syytä miksi rajan ylittäminen tekisi niistä muuta. (Suomen kankean ja autoharrastajia vastustavan trafin ohjeistuksen seuraaminen on vähän niin ja näin tarpeellista, järkeä voi käyttää)

                Jos madallus on onnettomuuden syynä, se on ihan yhtä gay kuin tuo rattihommakin, mutta palaisin siihen vielä että tuo 80mm ja 50mm on jälleen trafin näkemys... Näiden rajojen ylitys onnistuu turvallisesti jälleen saksassa, samoin alustasarjojen valmistajan ovat testauttaneet ja saaneet hyväksynnät EU:n alueelle sarjoilleen, mutta ei trafin mielestä.
                Elämä on pihakivestä.

                Comment

                • Hebbu ///M3
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2003
                  • 1625
                  • Dallas

                  #68
                  On kyllä myllyjä, jos ei kolarissa sammu muutenku pommin räjäyttämällä.
                  Sotkamo Connection

                  Comment

                  • Amigo
                    Bimmer Rookie
                    • Dec 2012
                    • 167
                    • Turku

                    #69
                    Originally posted by Zoui View Post
                    Mulikan myyminen myyntipalstalla on minun tulkintani mukaan myös kielletttä ja foorumin sääntöjen vastaista. (Vaikka tuo "mulikka" ei estä turvalaitteiden toimintaa, vaan nimenomaan täällä köyhien suomessa saattaa ne toimimaan)

                    Muut aspektit näen aivan toisin, esimerkiksi kyseiset muutokset ovat saksassa täysin laillisia oikein toteutettuna, en näe syytä miksi rajan ylittäminen tekisi niistä muuta. (Suomen kankean ja autoharrastajia vastustavan trafin ohjeistuksen seuraaminen on vähän niin ja näin tarpeellista, järkeä voi käyttää)

                    Jos madallus on onnettomuuden syynä, se on ihan yhtä gay kuin tuo rattihommakin, mutta palaisin siihen vielä että tuo 80mm ja 50mm on jälleen trafin näkemys... Näiden rajojen ylitys onnistuu turvallisesti jälleen saksassa, samoin alustasarjojen valmistajan ovat testauttaneet ja saaneet hyväksynnät EU:n alueelle sarjoilleen, mutta ei trafin mielestä.
                    Pointti oli varmaan siinä ihmiset nyt vain tekevät tyhmiä/turhia asioita säädöksistä välittämättä, tiedostaen siihen liittyvät riskit. Ne kännitoilailut ja huippunopeustestit vain jätetään kertomatta täällä foorumilla. Aikuinen ihminen tekee päätöksensä loppupeleissä itse, ja järkevintä mitä voimme tehdä on valistaa niihin liittyvistä riskeistä, jotta tietämättömämmät eivät turhaan innostu kokeilemaan samaa. Monella bägittömällä autolla ajaneena tämä keskustelu vain on mielestäni ampunut melkoisesti yli. Mutta alkuperäisellä postaajalla tuntuu olevan aika paksu nahka, eihän hän muuten varmaan olisi tätä tänne jakanutkaan.
                    E46 328ci

                    Comment

                    • Zoui
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2003
                      • 6350
                      • Tampere

                      #70
                      Originally posted by Amigo View Post
                      Pointti oli varmaan siinä ihmiset nyt vain tekevät tyhmiä/turhia asioita säädöksistä välittämättä, tiedostaen siihen liittyvät riskit. Ne kännitoilailut ja huippunopeustestit vain jätetään kertomatta täällä foorumilla. Aikuinen ihminen tekee päätöksensä loppupeleissä itse, ja järkevintä mitä voimme tehdä on valistaa niihin liittyvistä riskeistä, jotta tietämättömämmät eivät turhaan innostu kokeilemaan samaa. Monella bägittömällä autolla ajaneena tämä keskustelu vain on mielestäni ampunut melkoisesti yli. Mutta alkuperäisellä postaajalla tuntuu olevan aika paksu nahka, eihän hän muuten varmaan olisi tätä tänne jakanutkaan.
                      Kyllä juuri siinä oli pointti, toiset tosiaan vain tekee tyhmempiä juttuja ja pyytävät avoimesti siihen mielipiteitä... sitä saa mitä tilaa, eli juuri tuota aika jyrkkää valistusta näyttää olevan tarjottu, sarkasmin ja huumorin siivittämänä.
                      Elämä on pihakivestä.

                      Comment

                      • Hebbu ///M3
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2003
                        • 1625
                        • Dallas

                        #71
                        Originally posted by Hemi View Post
                        Nykypäivän autot ovat niin ”kovia”, että korirakenteet itsessään absorboivat varsin vähän iskuvoimia ja bagisysteemit ovat tämän tyyppisissä rakenteissa välttämättömiä jotta G-voimia saadaan hallittua.
                        Luin uusiksi loppuun.
                        Last edited by Hebbu ///M3; 22-10-2016, 12:22.
                        Sotkamo Connection

                        Comment

                        • magilainen
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2007
                          • 1023
                          • Iisalmi

                          #72
                          Perk*** popparit loppuu :think

                          Ok, ratin vaihto on syntiä. Kaikki varmaan tajusi ihan ekallakin
                          Bmw e91 330xd -06 msport
                          Bmw e30 316 -88 m20t 2D Sedan
                          Bmw e30 318i -93 Cabriolet design edition


                          Freude am Fahren

                          Comment

                          • Vilppi132
                            Bimmer Rookie
                            • Jun 2016
                            • 156
                            • finland

                            #73
                            Originally posted by magilainen View Post
                            Perk*** popparit loppuu :think

                            Ok, ratin vaihto on syntiä. Kaikki varmaan tajusi ihan ekallakin
                            Jep, ja kyllä sitä ihmiset osaa tehdä pahempiakin juttuja autoillensa kun vaihtaa siihen ratin bägittömään..

                            Mietinpähän tässä vielä että mitenhän ois mahdollisesti keskustelu mennyt jos tää ketju Ois muuten samalla aloituksella samasta ongelmasta, mutta ralliratti tilalla oli ollut BMW orkkis BÄGITÖN ratti... Hmm

                            Comment

                            • Hemi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2004
                              • 18880
                              • Pirkanmaa

                              #74
                              Originally posted by Hemi View Post
                              Näin, eli siis mikään osa koko airbagjärjestelmää paukkukaapeleineen ei e46:ssa toimi mikäli ”ralliratin” vuoksi bagivalo taulussa.
                              Eli jokainen bagisysteemi on rakennettu niin että mikäli vikakoodi päällä, mikään osa ei saa toimia. Eli kaikki tai ei mitään, aina.
                              Originally posted by BMW525Xda View Post
                              Näinkö ?
                              :think
                              Kyllä, juuri näin.
                              Eli tämä on siis ko.järjestelmien standardi siitä lähtien kun mekaaniset sytytysosat jäivät historiaan 90-luvulla.
                              Pointtina on se että järjestelmä toimiessaan vain osin, voi olla oikeasti vaarallinen. Esim.kuskin airbagin laukeaminen ilman että vyönkiristinjärjestelmä on toiminnassa, saa aikaan ns.”vastapalloreaktion”, jolloin löysällä olevat vyöt päästävät matkustajan vastapalloon päin laukeavaa bagia.
                              Eli kaikissa sähköisissä airbagjärjestelmissä on sisäänrakennettuna tuo järjestelmän latautumisen suojatoiminto, joka tarkoittaa aina sitä että mikäli jokin...mikä tahansa järjestelmän osa ei ole toiminnassa, koko järjestelmä on pois toiminnasta.
                              Eli silloin kun bagivalo palaa mittaristossa, mikään airbagjärjestelmän osa ei voi saada järjestelmän keskusyksiköltä laukaisukäskyä ja päinvastoin.

                              Comment

                              • Hemi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2004
                                • 18880
                                • Pirkanmaa

                                #75
                                Originally posted by Hebbu ///M3 View Post
                                On kyllä myllyjä, jos ei kolarissa sammu muutenku pommin räjäyttämällä.
                                Miten se sähköinen bensapumppu sammuu itsekseen polttoaineletkun rikkouduttua törmäystilanteessa, jos ei bagijärjestelmän aktivoinnista?

                                Comment

                                Working...
                                X