Originally posted by Zoui
View Post
E46 Jälkiasenteiset "Ralliratit"
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Pointti oli varmaan siinä ihmiset nyt vain tekevät tyhmiä/turhia asioita säädöksistä välittämättä, tiedostaen siihen liittyvät riskit. Ne kännitoilailut ja huippunopeustestit vain jätetään kertomatta täällä foorumilla. Aikuinen ihminen tekee päätöksensä loppupeleissä itse, ja järkevintä mitä voimme tehdä on valistaa niihin liittyvistä riskeistä, jotta tietämättömämmät eivät turhaan innostu kokeilemaan samaa. Monella bägittömällä autolla ajaneena tämä keskustelu vain on mielestäni ampunut melkoisesti yli. Mutta alkuperäisellä postaajalla tuntuu olevan aika paksu nahka, eihän hän muuten varmaan olisi tätä tänne jakanutkaan.
-
On kyllä myllyjä, jos ei kolarissa sammu muutenku pommin räjäyttämällä.
Leave a comment:
-
Mulikan myyminen myyntipalstalla on minun tulkintani mukaan myös kielletttä ja foorumin sääntöjen vastaista. (Vaikka tuo "mulikka" ei estä turvalaitteiden toimintaa, vaan nimenomaan täällä köyhien suomessa saattaa ne toimimaan)Originally posted by AKSU View PostYhtään en puolustele tuota ratin vaihtoa, mutta onko se paljon kummempi juttu, jos autoon laitetaan "speissereitä", 200hv muutoskatsastuksella tehdään 700hp autoja, myydään myyntipalstalla mulikkaa penkin alle, joka sammuttaa bägin valon...
Mitäs sitten, jos auto on laskettu muutoskatsastuksen jälkeen tonttiin ja sit sillä ajetaan naapurin mummo pyörätuolin?.. Eli onko sellainen "cool" laiton sallittua ja amis "laiton" kiellettyä?😄
Muut aspektit näen aivan toisin, esimerkiksi kyseiset muutokset ovat saksassa täysin laillisia oikein toteutettuna, en näe syytä miksi rajan ylittäminen tekisi niistä muuta. (Suomen kankean ja autoharrastajia vastustavan trafin ohjeistuksen seuraaminen on vähän niin ja näin tarpeellista, järkeä voi käyttää)
Jos madallus on onnettomuuden syynä, se on ihan yhtä gay kuin tuo rattihommakin, mutta palaisin siihen vielä että tuo 80mm ja 50mm on jälleen trafin näkemys... Näiden rajojen ylitys onnistuu turvallisesti jälleen saksassa, samoin alustasarjojen valmistajan ovat testauttaneet ja saaneet hyväksynnät EU:n alueelle sarjoilleen, mutta ei trafin mielestä.
Leave a comment:
-
En nyt enempää jaksa puuttua, mutta sonkko ja aksu asian ytimessä
Leave a comment:
-
Yhtään en puolustele tuota ratin vaihtoa, mutta onko se paljon kummempi juttu, jos autoon laitetaan "speissereitä", 200hv muutoskatsastuksella tehdään 700hp autoja, myydään myyntipalstalla mulikkaa penkin alle, joka sammuttaa bägin valon...
Mitäs sitten, jos auto on laskettu muutoskatsastuksen jälkeen tonttiin ja sit sillä ajetaan naapurin mummo pyörätuolin?.. Eli onko sellainen "cool" laiton sallittua ja amis "laiton" kiellettyä?😄
Originally posted by Zoui View PostLähtökohtaisesti tuo aloituspostaus ja siihen neuvojen jakaminen on kaiketi jopa foorumin sääntöjen vastaista, eli tuskin sääntöjen vastaista toimintaa/toimijoita kovin paljoa lisää haluta.
*Täyttää poppari astiaa*
Leave a comment:
-
Lähtökohtaisesti tuo aloituspostaus ja siihen neuvojen jakaminen on kaiketi jopa foorumin sääntöjen vastaista, eli tuskin sääntöjen vastaista toimintaa/toimijoita kovin paljoa lisää haluta.Originally posted by sonkko123 View PostSillähän niitä uusia HARRASTAJIA saadaankin tänne foorumille vaikka kui paljon
*Täyttää poppari astiaa*Originally posted by BMW525Xda View PostNäinkö ?
:think
Leave a comment:
-
Näinkö ?Originally posted by Hemi View PostNäin, eli siis mikään osa koko airbagjärjestelmää paukkukaapeleineen ei e46:ssa toimi mikäli ”ralliratin” vuoksi bagivalo taulussa.
Eli jokainen bagisysteemi on rakennettu niin että mikäli vikakoodi päällä, mikään osa ei saa toimia. Eli kaikki tai ei mitään, aina.
:think
Leave a comment:
-
Meni ehkä pointti nyt ohi vähän.. mä en laske harrastamiseksi sitä, että laitetaan ralliratti autoon.. se oli joskus kasarilla ja vielä hetkenmatkaa ysäriäkin varmasti kovassa huudossa, mutta tässä nyt mennään perse edellä puuhun kun turvallisuudella pelleillään..noita ralliratteja saa kuitenkin bägillisinäkin, mutta ei sekään vielä harrastamista ehkä ole..Originally posted by sonkko123 View PostSillähän niitä uusia HARRASTAJIA saadaankin tänne foorumille vaikka kui paljon
Leave a comment:
-
Minä sanoisin että sinä oot tasan tarkkaan väärä ihminen sanomaan mitä toinen saa harrastaa ja mitä ei.Originally posted by Hemi View PostEi, se ei mene noin mikäli se ”harrastaminen” voi/vaarantaa jonkun muun terveyden/elämän. Eli se raja kulkee tasan siinä mitä ”saa harrastaa ja mitä ei”.
Toisaalta, vaikka joku väittäisi tällaisella ”harrasteautolla” ajavansa vain yksinään, ne täysin turhat vammautumiset kuitenkin maksellaan yhteisistä verovaroista, eikä se välttämättä ole vähän jos nuori kaveri päätyy huulilla ohjattavaan sähköiseen rullatuoliin vain euron ”rallirattinsa takia”?
Nykypäivän autot ovat niin ”kovia”, että korirakenteet itsessään absorboivat varsin vähän iskuvoimia ja bagisysteemit ovat tämän tyyppisissä rakenteissa välttämättömiä jotta G-voimia saadaan hallittua.
Samalla kun nokkakolarissa mm.turvavöiden kiristimet ei toimi, menee yleensä leegot ja nenärusto uuteen uskoon kun vyöt itsessään antavat periksi rattiin asti(näissä mm.voimanrajoittimet on suunniteltu toimimaan ehdottomasti toimivan vyönkiristys-systeemin osana).
Lisäksi, jo e46:ssa on niin järeät/kovat katon sivupilarit, että ilman kattobagia kovemmassa sivutällissä kallonmurtuma on varma(eli taas kerran ikävä vammauttaminen, ei kuolema).
Ennen vanhaan nämä rakenteet olivat niin ”pehmeitä” että samasta tällistä selvisi kuhmulla kun kattokotelot olivat kuin kaljatölkkiä....siihen asti kunnes joku tuli ovesta kokonaan sisään.
Että, selittele siinä sitten tulevalle appiukolle ”omia harrastuksiasi” kun tyttöystäväsi neliraajahalvaantuu apukuskin paikalla tavallisessa risteyskolarissa sinun ”harrastuksestasi vuoksi”...
Eiköhän se ole ihan jokaisen oma asia mitä sitten harrastaakaan, ja oppikoon sitten vaikka kantapään kautta jos niikseen menee.
Tottakai asiallisia kommentteja saa ja pitää antaa, mutta tämän topicin vastaanotto oli kyllä melkee yhtä hyvä ku vilpin airbägin laukeeminen. Vilpilläkään ei hirveästi postauksia vielä ole ja muutama kuukausi takaperin liittynyt foorumille niin ei varmaan hirveän hyvää kuvaa anna miten täällä toimitaan.
Yhtä vaarallinen tuo auto on ralliratilla jos vertaa -85 vuoden kaljatölkkipeltiseen e30iin tai muuhun vanhaan sillipurkkiin mikä on kolarin jälkeen yhtä hirveen näkönen ku ron jeremyn takapiiska.. leegot ja nenärusto menee aivan varmasti uusiksi myös siinä.
Leave a comment:
-
Enkö ole kykeneväinen rakkauteen, koska rallirattiOriginally posted by grab_ View PostOli ihan uskottavaa tekstiä kunnes sanoit meneväsi rakastelemaan tyttöystävääsi... viihdearvo olisi vain noussu jos olisit vielä lisännyt että löysit hänet paikalliselta absilta tuon sparcon ansiosta
?
Itseasiassa, sain jopa häneltä taannoin syntymäpäivälahjaksi Luisin Falcon ruorin
Eikö oo kummaa, kun nainen ostaa miehelleen auton osia lahjaksi, mä sanoisin sitä erittäin mukavaksi
!
Leave a comment:
-
Oli ihan uskottavaa tekstiä kunnes sanoit meneväsi rakastelemaan tyttöystävääsi... viihdearvo olisi vain noussu jos olisit vielä lisännyt että löysit hänet paikalliselta absilta tuon sparcon ansiostaOriginally posted by Vilppi132 View PostParas kohta näistä oli se kun auto syttyy palamaan ja suunnilleen räjähtää tämän Sparco ratin takia
ps. Nyt vielä kun tyttöystäväni raajat toimivat, aijonkin rakastella häntä oikein kunnolla, sillä huomenna voi jo olla liian myöhäistä..mikäli päädymme hakemaan vielä Keskiyön pizzaa bemarilla
Pss. Taino vaaraa ei enää ole koska airbäg toimii !
Leave a comment:
-
Jos asiat hoidetaan jo lähtökohtaisesti päin helvettiä niin ainoa mahdollinen vastaus on mahdollisimman laaja vittuilu.Originally posted by sonkko123 View PostEn ihmettele yhtään että porukkaa ei kiinnosta kirjotella tänne omista projekteistaan yms kun vastaanotto on pelkkää päänaukomista.
Leave a comment:
Leave a comment: