Paras kohta näistä oli se kun auto syttyy palamaan ja suunnilleen räjähtää tämän Sparco ratin takia
ps. Nyt vielä kun tyttöystäväni raajat toimivat, aijonkin rakastella häntä oikein kunnolla, sillä huomenna voi jo olla liian myöhäistä..mikäli päädymme hakemaan vielä Keskiyön pizzaa bemarilla
Pss. Taino vaaraa ei enää ole koska airbäg toimii !
Mutta jokainen tallaa tavallaan, antaa ihmisten harrastaa niinkuin haluaa.
En ihmettele yhtään että porukkaa ei kiinnosta kirjotella tänne omista projekteistaan yms kun vastaanotto on pelkkää päänaukomista.
Ei, se ei mene noin mikäli se ”harrastaminen” voi/vaarantaa jonkun muun terveyden/elämän. Eli se raja kulkee tasan siinä mitä ”saa harrastaa ja mitä ei”.
Toisaalta, vaikka joku väittäisi tällaisella ”harrasteautolla” ajavansa vain yksinään, ne täysin turhat vammautumiset kuitenkin maksellaan yhteisistä verovaroista, eikä se välttämättä ole vähän jos nuori kaveri päätyy huulilla ohjattavaan sähköiseen rullatuoliin vain euron ”rallirattinsa takia”?
Nykypäivän autot ovat niin ”kovia”, että korirakenteet itsessään absorboivat varsin vähän iskuvoimia ja bagisysteemit ovat tämän tyyppisissä rakenteissa välttämättömiä jotta G-voimia saadaan hallittua.
Samalla kun nokkakolarissa mm.turvavöiden kiristimet ei toimi, menee yleensä leegot ja nenärusto uuteen uskoon kun vyöt itsessään antavat periksi rattiin asti(näissä mm.voimanrajoittimet on suunniteltu toimimaan ehdottomasti toimivan vyönkiristys-systeemin osana).
Lisäksi, jo e46:ssa on niin järeät/kovat katon sivupilarit, että ilman kattobagia kovemmassa sivutällissä kallonmurtuma on varma(eli taas kerran ikävä vammauttaminen, ei kuolema).
Ennen vanhaan nämä rakenteet olivat niin ”pehmeitä” että samasta tällistä selvisi kuhmulla kun kattokotelot olivat kuin kaljatölkkiä....siihen asti kunnes joku tuli ovesta kokonaan sisään.
Että, selittele siinä sitten tulevalle appiukolle ”omia harrastuksiasi” kun tyttöystäväsi neliraajahalvaantuu apukuskin paikalla tavallisessa risteyskolarissa sinun ”harrastuksestasi vuoksi”...
Ja mitään takeita koko järjestelmän toimimisestahan ei ole kun valo palaa ja ratin bagi puuttuu. Siis apukuskin pussi, sivut, törmäysverhot, turvavyön esikiristimet. Onko näissä paukku päävirtakaapelissa? Toimiiko se vai lähteekö koko peltoauto palamaan sopivassa mällissä.
Mutta tyyli on vapaa, on sitä tullut useasti ajettua autolla missä palaa monenlaisia punaisia lamppuja, bagin valo yhtäläillä.
Näin, eli siis mikään osa koko airbagjärjestelmää paukkukaapeleineen ei e46:ssa toimi mikäli ”ralliratin” vuoksi bagivalo taulussa.
Eli jokainen bagisysteemi on rakennettu niin että mikäli vikakoodi päällä, mikään osa ei saa toimia. Eli kaikki tai ei mitään, aina.
Ja kyllä, mikään ei törmäystilanteessa sammuta moottoria+polttoaineen syöttöä mikäli akun paukkukaapeli ei toimi.
Sieltä tuuppaa rikkinäisestä polttoaineletkusta tavaraa konehuoneeseen melkoista kyytiä ja jos mälli on sen verran kova että joku on autossa jumissa, voi se euron amisratti vituttaa siinäkin kohtaa kun liekit nuolee munia ja tulee mieleen että tämä olisi voitu välttää kun olisi pidetty bägisysteemi toiminnassa ja ralliratit peltoautoissa.
"Laitontahan" se on laittaa tuollanen ratti tommosseen autoon.
Mutta jokainen tallaa tavallaan, antaa ihmisten harrastaa niinkuin haluaa.
En ihmettele yhtään että porukkaa ei kiinnosta kirjotella tänne omista projekteistaan yms kun vastaanotto on pelkkää päänaukomista.
Airbagi voi kuitenkin pelastaa hengen rekkaa tai sillanpylvästä päin ajettaessa. Onko se sitten hyvä vai huono mene ja tiedä.
Ja mitään takeita koko järjestelmän toimimisestahan ei ole kun valo palaa ja ratin bagi puuttuu. Siis apukuskin pussi, sivut, törmäysverhot, turvavyön esikiristimet. Onko näissä paukku päävirtakaapelissa? Toimiiko se vai lähteekö koko peltoauto palamaan sopivassa mällissä.
Mutta tyyli on vapaa, on sitä tullut useasti ajettua autolla missä palaa monenlaisia punaisia lamppuja, bagin valo yhtäläillä.
E46:ssa päivitys 2-vaiheiseen bägiin tuli kyllä vasta 6/2000.
Onko näin? Helkutti kun monessa paikkaa ovat sanoneet että tyyliin 9/99 jälkeen on kaksivaiheiset. Mutta no, niin tai näin.. eipä tuo pakollinen ole kun aika kalliita ovat, sehän on kuitenki vaa ratti : D
Aivan upea tämä triidi. Maqnifique sanos ranskalainen.
Enkä nyt tarkoita sitä, että kritisoisin jos joku haluaa autoa muokata omanlaisekseen ollessaan tietoinen modauksen riskeistä, vaikka itse en moista missään nimessä tekisikään. Joten Tohtori on hyvä vaan jos tällainen modaus riskitkin tiedostaen ja kaikkien näiden foorumilla annettujen ohjeiden jälkeen tuntuu fiksulta!
Mutta jeremisöösens nyt sentään, jos asiasta aletaan keskustelemaan tuolla tasolla, mitä herrat jo muutaman postin verran yläpuolellakin ovat kritisoineet. Mihin on vittu tämä maailma menossa. Tähän kohtaan Amerikan "soon to be ex" presidentti varmasti tokaisisi, jotta Obama out.
ihme kuumotus kaikilla tosta ralliratista, pääasia että sinä ite tykkäät siitä, eikä kukaan muu.
Se on ihan sama onko sulla ralliratti vai orkkisratti kiinni siinä autossa, ihan samanlaiset todennäkösyydet sun on ajaa kolari, kuolet sitten tai et.
Pitäisköhän kaikki e30:t yms poistaa liikenteestä ku niissä ei oo bägejä ?
Siitä tulikin mieleen, voisin mennä polttelemaan kumia tuolla peltoautolla millä ajan hiekkatiellä ilman kilpiä ja ei varmasti ole rekisteröity, ja kyllä, joudun luultavasti maksumieheksi koska #noairbägs
Joo kiinnitys varmaa onki passeli mutta, lähinnä mietin tuota bägi hommaa. Kaksivaiheinen bägi mulla vissii on sit.. Tuo salmiakki ratti on nii tylsän näköinen ja alkaa olee kulunutkin nii sillä tuota m3 himoittelen ;D
Leave a comment: